Pod lupo: Akultura

15. 10. 2015

Mojstrica v krojenju z usnjem, Alenka Globočnik, je pod znamko Akultura na mestne steze poslala modne kolesarke.

Ob modnem oblikovanju ste tudi drugače zelo ustvarjalni. Kaj vse zapolni vaš dan?

Moj dan se začne ali konča športno. Različne športne aktivnosti moje misli, čustva in telo spravijo v pravo dimenzijo. Po navadi res dan nadaljujem kreativno. Sem oseba, ki ima v svojem DNK potrebo po ustvarjanju. Ob svojem poklicu uživam v slikanju, občasno tudi v kulinariki. Predavam o kulturi oblačenja. Osrečujejo me druženja z zanimivimi in meni dragimi ljudmi.

Obleka je oblika neverbalnega sporočila. Kaj pravi Akultura?

Ni samo oblika neverbalnega sporočila. Ima globlji pomen. Je sporočilo in refleks naše notranjosti, naših misli, čutenj in dejanj. Zunanja podoba je tista, ki prva spregovori, še preden spregovorijo naše znanje, sposobnosti, misli ... Oblačenje je kultura. Kaj in kdo smo, sporočamo tudi skozi svojo zunanjo podobo.

Kakšen je bil proces nastajanja zadnje kolekcije, imenovane Akultura Art?

Moja priljubljena kolekcija, saj sem končno združila slikanje in oblikovanje, kar je bila že davno moja želja. Na nekaj svojih slikarskih platnih sem izbrala izseke slik in jih preoblikovala, obdelala, transformirala v popolnoma nove podobe oziroma nove slike. Nastale podobe sem v obliki digitalnega tiska prenesla na oblačilo ter jim prilagodila in podredila kroje. Tako so kroji voluminozni in dajejo možnost oblikam in barvam, da zaživijo in pripovedujejo svojo umetniško zgodbo.

Ste mojstrica v oblikovanju usnja. Kaj vam ta material pomeni?

Usnje mi vzbuja določena čustva. Predstavlja mojo uporniško mladost. Daje mi občutek svobode. Kar zadeva stil, pa daje veliko možnosti kreativne igre z našo podobo. Usnje ima kot material poseben status, saj podobo dvigne ali pa jo zniža, izvrstno se dopolnjuje tako rekoč z vsemi drugimi materiali in je primeren za vse priložnosti in letne čase.

Na LJFW je Akultura vedno dobro opažena. Kaj oblikovalcu prinesejo takšni dogodki?

Javnosti in kupcem predstavimo novo kolekcijo, svojo vizijo sezone, kar ni majhen doprinos. Veliko se govori, da na LJFW ni velikih, svetovnih kupcev; zame je to utopično, nerealno pričakovanje. Če želiš prodajati po vsem svetu, se moraš predstaviti v tujini.

Tavčarjeva je bila še pred časom prava nakupovalna ulica. Kje pa modo nakupujete vi?

Na Tavčarjevi! Nosim predvsem oblačila, ki jih ustvarim sama, saj so po mojem okusu.

Kateri modni kos je vaša druga koža?

Katerikoli, samo da je iz usnja.

Pripravila: Katja Kozlevčar

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc