Matthew Williamson, oblikovalec, ki nas s svojo podobo takoj opomni, da je Britanec v pravem pomenu besede. Po končanem St. Martins Collegeu se je lotil projektnega dela pri Marniju, kmalu potem lansiral svojo znamko Matthew Williamson, nekje vmes pa ustvarjal še kot kreativni direktor pri hiši Emillio Pucci.
Ljubljenec rdečih preprog, filmskih zvezd in ne nazadnje revije Elle, ki so mu leta 2004 podelili nagrado oblikovalec leta, je umetnik vzorcev, barv ter vpletanja narave in etnologije v svoja oblačila. Za vse, ki ga še ne poznate, je sedaj pravi čas, da o njem kaj izveste, saj kot gostujoči oblikovalec pri H & M predstavlja retrospektivo svojega 11-letnega dela.
Ste se tokrat prvič preizkusili v oblikovanju za moške?
Pred nekaj leti sem že oblikoval nekaj za moške, vendar oblačila niso bila v prodaji. Bil je bolj nekakšen eksperiment. Vedno pa sem si želel oblikovati tudi za nas – zase. (smeh) Potem je prišel H & M in bil je kar velik izziv oblikovati za ženske in moške obenem. Moja prva naloga je bila pregledati svojo omaro in ustvariti nekaj, kar bi si tudi sam želel.
Kako je bilo delati za H & M?
Nad povabilom k sodelovanju sem bil navdušen! Verjetno tudi zato, ker so bile prejšnje kolekcije, ki so nastale na ta način, tako uspešne. Margareto (Margareta von den Bosch, glavna oblikovalka pri H & M-u, o. p.) sem spoznal že pred nekaj leti na Madonnini zabavi, ki je takrat ravno lansirala kolekcijo za H & M, pod katero je bila podpisana. Nato pa je lani H & M ponovno navezal stik z nami in septembra sem začel oblikovati.
Ste tudi sam njihov kupec?
Ja. Morda mi ne verjamete, ampak res sem. Ne maram oblikovalskih oblačil od glave do peta, zato vedno kombiniram z bolj klasičnimi in cenejšimi kosi. In vsekakor pride na vrsto tudi H & M.
Imate kakšen kos, ki ga je izdelal kateri od preostalih gostujočih oblikovalcev pri H & M?
Dobro vprašanje. (malce v zadregi) Nimam. Bom pa za to poskrbel v prihodnosti. Če ne drugega, bom imel v garderobni omari vsaj svoje kose. (smeh)
Ste se naučili česa novega pri oblikovanju za H & M?
Proces oblikovanja kolekcije je enak. Glavni razliki in izziva sta bila izredno kratek čas, namenjen oblikovanju, in kako svojo znamko izraziti v veliko manjšem obsegu. Pri modnih revijah (znamke Matthew Williamson, o. p.) je od 200 do 300 kosov, s katerimi lahko prikažem svoje sporočilo, tu pa je bila kolekcija neprimerno manjša, zato je bilo pomembno, da sem se zazrl nazaj v svojo 11-letno kariero in izbral ključne kose, ki jo najbolj definirajo. Nato smo jih predelali in osvežili, tako da se lahko začuti naša esenca. Blago in materiali so bili zame popolno presenečenje. Da jim je uspelo priskrbeti takšne materiale in izdelavo, ki je dala toliko poudarka podrobnostim, detajlom, natančni konstrukciji oblačil . . V kolekciji je pravo bogastvo. Vključili smo vse – barve, vzorce, perle, drobne detajle . .
Konec koncev boste s to kolekcijo postali poznani tudi širšemu svetu.
Tako je, moja znamka se sicer širi in pridobiva ime, vendar je po svetu še vedno veliko lokacij, kjer me ne poznajo, poznajo pa H & M. Zato je fantastično, da bo moje delo predstavljeno tudi tam, kjer blagovne znamke Matthew Williamson ne poznajo. Malce sem seveda živčen. Strah me je, kako bo kolekcija uspela, kakšen bo odziv.
Od kod črpate ideje za vzorce?
Skoraj vedno me navdihnejo potovanja in kraji, ki jih obiščem. Zelo rad namreč potujem in raziskujem. Večino mojih oblek je ‘prinesenih’ iz Indije, včeraj sem prišel iz Mehike, ki je bila bogastvo navdiha. Na Kubi sem bil le 18 ur, vendar dovolj za inspiracijo. Tudi narava je zelo navdihujoča, še posebno kar zadeva vzorce. Tudi pri H & M boste našli pavje perje, tisti košček narave, ki mora biti na mojih oblačilih . .
Imate med slavnimi ženskami muzo?
Hm, lahko bi izbral Sienno Miller, je dekle, katere stil občudujem. Sva prijatelja in tema pogovora pogosto nanese prav na oblačila.
Si predstavljate njo, ko oblikujete, oziroma ali imate v mislih določeno osebo?
Pravzaprav ne. Na začetku kariere sem to počel, sedaj ne več. Konec koncev moramo ustvariti oblačila, primerna za širšo množico – da jih lahko prodamo. K nam prihajajo ženske, stare od 20 do 60 let, in pokriti tako široko skupino je kar težko.
Kakšna pa je ženska, ki bo nosila oblačila, ki ste jih oblikovali za H & M?
Celotna ideja kolekcije je bila ustvariti nekaj, kar ni uniformirano oziroma ni strukturirano. Želeli smo, da je kolekcija igriva, predvsem nam je do izraza prišla ideja ‘mix and match’. Žensko, ki jo bo nosila, si predstavljam zelo ekspresivno – dobro dekle, ki uživa življenje, se rada zabava, ima rada vzorce, barve. Njen odnos do mode je mešanica boemskosti in ljubezni do narave.
Kaj za vas pomeni izraz ‘London look’? Je tudi London vir vaših navdihov?
Zagotovo mesto name podzavestno vpliva. Zavestno sicer v njem in ljudeh, ki ga oblikujejo, ne iščem neposrednega navdiha, mislim pa, da ima, če o njem govorimo na splošno, zelo unikaten stil. Verjetno je moj stil mešanica norega angleškega, malce ekscentričnega videza in eksotičnih elementov, ki jih prinesem s potovanj.
Kakšne načrte imate za prihodnost?
Želim si, da bi to delo lahko nadaljevali, šli po poti, ki smo si jo zastavili. V prihodnjih treh mesecih nameravamo odpreti tri nove trgovine. Prvo v New Yorku, naslednji v Dubaju in Kuvajtu. Prihodnje leto pripravljamo knjigo in moško kolekcijo. (nagajiv nasmešek) Imamo še veliko načrtov.
In še vprašanje stilistke: v kombinaciji s katerimi stili, znamkami in oblikovalci bi želeli videti svoje kose v naši naslednji modni zgodbi?
Dobro vprašanje. (smeh in razmislek) To bi moral malce bolje premisliti. Pri tem odgovoru moram biti zelo previden. (smeh)
Preden se poslovi, mi prišepne: »Ko se spomnim, vam odgovorim še na zadnje vprašanje.« Prav lahko se zgodi, da ga boste našli v kateri izmed naslednjih številk Elle.
Tina Curk
Fotografije Imaxtree in promocijsko gradivo H & M
ELLE maj 2009
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024