Mare Filipič, slovenski frizerski mojster, je v svetu mode, pri nas in v tujini znan po svojstvenem slogu. Svoje znanje je po zaključeni srednji frizerski šoli v Ljubljani nadgradil na frizerski akademiji v Londonu, kjer je bil njegov mentor najuspešnješi frizer tistega časa, lastnik in ustanovitelj Toni & Guy, Anthony Mascolo. Inspiracijo in gorivo zadnjih 15 let mu daje soustvarjanje pričesk v zakulisju modnih revij, v modnih prestolnicah, kjer sodeluje v eliti svetovnih frizerjev, za več kot sto modnih blagovnih znamk, kot so Roberto Cavalli, Stella McCartney, Yohji Yamamoto, Dolce & Gabbana, Missoni, Valentino, Kenzo ... Zaupal nam je nekaj aktualnih frizerskih trikov, pa tudi tistih, ki bodo trende narekovali prihajajočo jesen in zimo.
Pred kratkim ste se vrnili s svetovne turneje po modnih prestolnicah, kjer so bili svetovni tedni mode. Tudi lansko jesen ste sodelovali na takrat aktualnih tednih mode, nam zaupate, kateri trendi pričesk se trenutno najpogosteje zrcalijo v prestolnicah danes?
Spomladanska moda je odsev 'blow-dry barov', to je barov za fen frizure. V našem frizerskem salonu to pomeni, da na lepo ostriženi pričeski lase ustrezno negujemo in posušimo v 'up-to-date frizuro'. Aktualni pomladni trend so lepo sfenirani lasje z dobro grafiko in naravnim gibanjem.
V glavnem, čim bolj naraven videz las. Pri feniranju uporabljamo izključno krtače iz naravnih ščetin, ki lasno kutikulo pogladi in na laseh pusti naraven lesk. Sušenje je zato zamudnejše, vendar las ne presušimo in jih ne poškodujemo. Pričeska naj bo prilagojena našemu obrazu, obnašanju in stilu oblačenja.
Pri katerem oblikovalcu ste to sezono najbolj uživali, morda izrazili tudi svoj osebni stil? Je to sploh mogoče v okviru tednov mode?
Jeremy Scott v New Yorku je name naredil največji vtis, ker sva si blizu, kar zadeva nove trende in pričeske. Mojstrsko in z veliko mero okusa je barve oblek prenesel na lase in ličenje. Tudi sestanka pred modno revijo (t. i. fittinga) za Johna Galliano, za Maisona Martina Margielo, v Parizu ne bom pozabil, saj je trajal dolgih 24 ur. Z novim dizajnerjem je prišlo veliko novih in svežih idej, s tem pa je povezano veliko dela za njihovo popolno uresničitev ... Galliano je namreč znan po preciznem očesu za pričeske in preostale detajle.
Kako pa je s konceptom brivnic v svetu? Včasih so bili to saloni, kjer so se moški družili, debatirali. Kaj menite o takem podvigu pri nas? Je del koncepta brivnic za moške ostalo tudi v vaših salonih Mare dresura frizure?
Res je, brivnice so po svetu ponovno moderne. Lahko bi jo imenovali tudi staro uporabljeno kultno središče dobre obrti. Naš salon Mare dresura frizure Backstage v središču Ljubljane, na Beethovnovi ulici 12, je tudi izdelan in opremljen po konceptu brivnice. Poganjata ga sveža energija in frizersko znanje iz zakulisij modnih revij po svetu.
Salon je specializiran samo za striženje, tako žensko kot tudi moško in otroško ter fen frizure. Medtem ko imamo v salonu v Šiški color bar. Dreserji moške še vedno strižemo le s škarjami, v žargonu temu pravimo 'peš pot prehoda', kar je bila tudi moja vstopnica za friziranje moških manekenov pri Dolce & Gabbani. Želeli so popolne pričeske, s staro tehniko.
Ste se morda navzeli kakšnega novega trika, aktualnega za naše bralce?
Eden od novejših trikov, ki ga strankam svetujemo pri domači oskrbi las, je uporaba pudra za lase. Če so konice v dobri kondiciji, lasišče pa mastno, las si pa nimamo časa umiti, z nanosom pudra odvzamemo odvečno maščobo. Konice pa obnavljamo z zeliščnim eliksirjem ali reaktivacijskim razpršilom. To je trik, ki ga uporabljamo vsi sodelavci v salonu.
Bi nam zaupali, kateri zametki svežih kreativnih pričesk so se začeli kaliti na pravkar zaključenih tednih mode?
Veseli me vrnitev norih barv v modo, vendar na drugačen način, kot smo jih bili vajeni do zdaj, in sicer v pastelnih odtenkih rožnate, petrol modre, pastel vijoličaste. Ena izmed predstavnic trenda je Kelly Osbourne, predhodnice pa so bile Brigitte Bardot, Kate Moss, Gwen Stefani.
Pripravila: Špela Jambrek
Foto: Matija Tomc in osebni arhiv
Več v reviji Story, ki izide v četrtek, 30. aprila.
Novo na Metroplay: Žan Serčič o glasbenem ustvarjanju, ohranjanju zasebnosti in spremembah