Mlada slovenska modna oblikovalka Katja Magister se lahko pohvali z diplomo v žepu in z oblačili na policah največje slovenske veleblagovnice. Slednje ji je uspelo z nagrado projekta mladi Trendi oblikovalec leta. Njena kolekcija je bila namreč izbrana kot najbolj prodajana.
Katera vrata vam je odprla omenjena nagrada?
Nagrade projekta mladi Trendi oblikovalec leta sem bila res zelo vesela, saj je bila kolekcija že v startu zastavljena s prodajnim namenom in je trenutno naprodaj v ljubljanski Nami.
Sicer ste del kolektiva Squat (ekipa mladih nadarjenih oblikovalcev, op. a.), ki ga vodita Nataša Peršuh in Zoran Garevski. Kaj konkretno delate?
Nataša in Zoran sta pred približno tremi leti k sodelovanju povabila nekaj mladih oblikovalcev in naredili smo našo prvo kolekcijo Young@Squat, ki je bila predstavljena na Lake's Fashion Days v sosednji Avstriji. S tem se je začelo naše skupno sodelovanje, sicer pa na modnih revijah, dogodkih in razstavah delujemo kot skupina ali kot posamezniki.
Trenutno končujete kolekcijo za pomlad/poletje 2014. Kaj je rdeča nit, kateri materiali prevladujejo?
Kolekcijo navdihuje popačena resničnost. Svet z zamikom, kjer ni nič tako, kot se zdi na prvi pogled. Multipliciranje in dovršeni detajli v celotni sliki sestavljajo realen svet. Materiali, ki prevladujejo, so volna, svila in viskoza.
Kakšen je proces ustvarjanja?
Proces se začne z inspiracijo, ki je lahko karkoli - zvok, slika, oseba, čustvo, lahko že material, karkoli. Nato na podlagi tega ustvarim kolekcijo. Seveda se začne s skico in s poskusnim modelom, ki se med ustvarjanjem spreminja. Sledi izbor materiala, ki je lahko vključen že v začetni proces. In temu sledi končni izdelek.
Se vam je že zgodilo, da ste že narejeno oblačilo prekrojili, ker vam končni izdelek ni bil všeč?
Seveda, tudi to se zgodi. Najprej izrišem skico, naredim kroj ali oblikujem po lutki, izberem material, na koncu pa se zgodi, da to ni tisto, kar sem želela, in oblačilo popolnoma prekrojim.
Ste do zdaj že sodelovali s katerim oblikovalcem ali raje ustvarjate sami?
Samostojno z enim oblikovalcem še nisem sodelovala. Sem pa sodelovala z desetimi naenkrat - kot del kolektiva Squat, s katerimi smo ustvarili že nekaj skupnih kolekcij. Najnovejša, pomlad/poletje 2014, je že na ogled v Squatu (Križevniška 5 v Ljubljani, op. a.).
Če bi vam znana blagovna znamka ponudila sodelovanje, bi sprejeli ali bi se vam to zdelo omejevanje kreativnosti?
Mislim, da bi sprejela, saj se mi zdi tovrstna izkušnja zanimiva.
Ali trendi vplivajo na oblikovanje? Spremljate jih zagotovo; koliko pa vplivajo na vaše ustvarjanje?
Ja, mislim, da trendi vplivajo na oblikovanje, vendar bolj podzavestno. Smo v času, ko je preplet trendov neskončen in je samo vprašanje, kaj se bo oziroma se odraža v tvoji kolekciji.
Kakšen je cenovni razpon oblačil in dodatkov vaših oblačil?
Cena je odvisna od posameznega kosa, na katerega vplivajo dizajn, namen, material in zahtevnost izdelave. Na koncu pa je trud poplačan ... tako ali drugače. (smeh)
Kateri del oblikovanja oblačil je najtežji?
Kreativni - raziskovanje, oblikovanje, krojenje, šivanje ter nabava materiala so tisto, kar odraža naše delo. Priznam, da bi pri prodaji in marketingu potrebovala še kar nekaj izkušenj, da bi vse potekalo gladko. Ampak tako je pri nas, vsi smo za vse.
Modno oblikovanje ni poklic od 8. do 16. ure. Se kdaj ujamete v razmišljanju, kaj mi je tega treba bilo?
Oblikovanje ni poklic z določenim delovnim časom. Je pa res, da si sam prilagodiš, kako bo potekal tvoj dan. Nekateri dnevi so potem res napolnjeni s številnimi obveznostmi, še posebej pred večjimi dogodki, modnimi revijami. Ampak uživam v tem.
Kako bi opisali svoj osebni stil?
Sproščen in minimalističen.
Se mogoče spomnite, kaj je bil prvi kos, ki ste ga prodali in kolikšna je bila cena?
Seveda se spomnim. Majica za 40 evrov.
Poleg mode se ukvarjate tudi s stiliranjem. Za koga konkretno?
Kot asistentka delam z Jeleno Proković za gledališke predstave in stiliram za televizijske oddaje.
Poletje in dopust se približujeta. Kot ste že omenili, ste ravno v fazi zaključevanja nove kolekcije. Pestro torej ...
Ja, do konca junija je ponavadi vedno pestro. Nekaj projektov že poteka, se pa zmeraj najde nekaj tistih, ki pridejo nepričakovano.
Napisala: Andreja Korenčan
Fotografije: Peter Giodani in osebni arhiv
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču