Čarovnik razkošja: Valentin Yudashkin

4. 10. 2007

Včasih pomislim, da se v Sloveniji bojimo novosti: vse, kar je novo in drugačno, je tarča sumničavih pogledov, pa čeprav se čez nekaj časa potem dejansko ‘prime’. Mislila sem, da je to fenomen majhne dežele, a sosedje imajo podobno težavo, četudi je njihova dežela nekajkrat večja od naše.

Tudi Italijani se bojijo tujih izdelkov, zato še vedno skeptično gledajo Valentina Yudashkina, edinega Rusa, ki redno predstavlja svoje kolekcije na tednu mode v Milanu. Čeprav uradna različica pravi, da so njegove obleke zelo blizu ruskemu okusu (kar med vrsticami pomeni, da so kar nekaj kilometrov daleč od italijanskega), vsi dobro vemo, da je razlog povsem drugačen. Valen­tin je tako dober, drugačen in razkošen, da se ga je treba bati. Italijanska modna zbornica mu vsakič dodeli nemogoče urnike, kar pomeni, da je njegova revija na sporedu ob 21. uri, ko smo vsi že precej utrujeni in komaj čakamo, da se znebimo modnih brvi in oblek. Pa vendar, človek vztraja. In vedno znova preseneti.

Osebno ne bi nikoli zamudila njegove revije, tudi ko sem najbolj zaspana, saj vem, da je Valentin edinstven, prav tako kot njegovo delo. Igra se z materiali, bleščicami in aplikacijami, ne da bi pomislil na kupno moč. Je čarovnik, ki pričara sanje, kar se v njegovi državi obrestuje tudi tako, da se o njem veliko piše in govori. Rusija je država, ki potrebuje bogate sanje, morda zato, da bi pozabila na preteklost in revščino. In očitno se je o njem tako dobro govorilo, da je predsednik Vladimir Putin pri njem naročil celotno garde­robo. Seveda narejeno po meri.

Na vaših revijah vedno opazim maneken­ke, ki jih pri drugih oblikovalcih ni. Ali to pomeni, da je vaš okus zelo poseben, ali morda, da dekleta prihajajo iz vaše rojstne dežele?

Res je, tukaj je zagotovo veliko ruskih deklet, saj želim z revijo pričarati kanček Rusije v Italiji. Obenem pa mislim, da so te ženske prelepe, tako visoke, vitke, z brezhibno kožo in velikimi očmi. Obleke, ki jih predstavljam na modni brvi, so končni rezultat dolgega dela in raziskovanja. Včasih so prave študije tkanin in plisejev, ki prav zato zahtevajo popolna telesa.

Vendar se vaša moda najbolje prodaja pri bogatih ženskah v Rusiji in po svetu. Te najbrž niso tako mlade in tako vitke. Kako torej usklajujete to?

O manekenkah se v zadnjih letih veliko govo­ri, morda še preveč. Od nekdaj so bila ta dekleta zelo vitka, suha, visoka. Manekenka ni povprečna ženska, saj slednja sploh ne sodi na brv. Manekenka je samo telo, in če ima malo oblin, je za kreatorje delo nekoliko lažje, saj je manj ovinkov in gub na tkanini, torej material pada na idealen način. V realnem življenju so vse obleke seveda prilagojene. Tudi tako, da unikatna obleka potrebuje unikaten dodatek ali šiv, ki bo last samo ene osebe na svetu. Prav zato so tudi tako neskončno drage: tista, ki si jo bo privoščila, jo bo do konca dopolnila z mano. Poslušam njene želje, opazujem njeno figuro, vidim njene šibke in dobre točke, nakar z njo ustvarjam kreacijo, ki je na njej videti popolna. Ženske ste vedno rade princese.

Posebno občutljivi ste za eleganco; vaše skice so prevzele svetovne modne strokovnjake in pristale na trajni razstavi v pariškem Louvru, v Muzeju mode v Kaliforniji in v Metropolitanskem muzeju v New Yorku. Ste torej svetovljan, ki pa je nekoliko zaljubljen v Italijo. Kakšen je vaš odnos do italijanskih kolegov?

Zelo dober. Mislim, da je dovolj prostora za vse, in zato sem hvaležen italijanski zbornici, da me je sprejela med svoje. Res je, da je dokaj pozno zvečer, a pomembno je, da si prisoten, da te ljudje vidijo. Danes bo med občinstvom veliko strank, novinarjev in novih kupcev. Veliko bo Rusov in manj Italijanov, pa vendar. Moja domovina je in ostaja Rusija, kjer sem poznan in priljubljen, kjer se večerne obleke in dnevna moda odlično prodajajo.

Ravno večerne obleke so vaš zaščitni znak, prave mojstrovine iz bleščečih se kristalov in neverjetnih barv. Tokrat smo videli tudi nekaj žameta, potiskane svile, vlečke in še marsikaj drugega. Ženska postaja sirena in je vedno bolj privlačna.

Nekaj je neo folka, cyber stila in prisotni so tudi japonski elementi. Vem, da so vse večerne kreacije posebne, in vem, da jih ženske obožujejo, saj so res kraljevske, kot bi pripadale drugemu svetu, vendar mislim, da je v tej kolekciji zelo izrazita tudi dnevna moda. Veliko je kostimov, kril, krajših oblek, svetlečih nogavic in nasploh dodatkov. Letos sem prvič predstavil tudi novo linijo torbic, ki so si zelo različne in so skoraj unikatne. Zanje me je navdihnila hči, ki je letos ravno dovolj stara, da se zanima za ženske stvari. Torbice so posvečene njej in ponosen sem na delo, ki sva ga skupaj opravila.

Omenili ste japonske elemente, ki se v tej kolekciji navdihujejo pri delu režiserja Vonga Kar Vaja. Evropejci ga poznamo po filmu o nesrečni ljubezni; pravijo, da je njegova interpretacija ženskega sveta edinstvena, prav tako kot vaša. Kaj vas še vedno očara v ženskem svetu?

Vse. Menim, da ste ženske veliko bolj kompleksne, posebne in zahtevne od nas. Pa tudi subtilno maščevalne in včasih strupene. Pri vas gresta srce in razum z roko v roki, ste naprednejše in veliko globlje. Nikoli ni vse črno ali belo, saj vmes najdete še milijon različnih barv in vsaka ima svojo paleto. Četudi bi ustvarjal še 100 let, ne bi mogel ovekovečiti vseh barv in trenutkov, ki so del vašega vsakdanjika. Zame je moda umetnost, ki mora biti dovolj posebna in obenem normalna, da jo ženske lahko nosite. Ne bi bilo smiselno ustvarjati oblek, ki bi nemo visele v mojem ateljeju. Obleki je treba vdihniti življenje, drugače je neuporabna in nesmiselna.

Vam je morda katera od oblek v tej kolekciji najljubša?

Težko bi izpostavil le eno. Pa vendar, ker so ravno večerne obleke moji paradni konji, bi rekel, da bi vsaka ženska morala imeti vsaj eno v omari. Tudi če je ne bo nikoli nosila. Jaz ustvarjam sanje, želim si, da bi ženske sanjale z mano.

Rada bi vas videla v Sloveniji, saj mislim, da bi vas marsikatera ženska občudovala in tudi hitro vzljubila. Bi prišli?

Prišel bom, ko me boste povabili.

Lorella Flego

Fotografije promocijsko gradivo

ELLE Oktober 2007

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc