Alicia Keys: "Lepa oseba si, ko se lepo vedeš"

29. 9. 2014

Prodala je več kot 30 milijonov plošč, osvojila 15 grammyjev, a ko nas povabi k sebi na kavč, je videti kot dekle iz sosednjega bloka, če imaš pač srečo, da živiš na Manhattnu.

Venem izmed pariških hotelov, kjer so tepihi tako razkošni, da imaš, ko stopaš po hodniku, občutek, da hodiš po postelji, se v majhni sobi gnetemo novinarke. Čez nekaj trenutkov bomo švignile mimo brkatega možakarja, edinega, ki da slutiti, da je na drugi strani vrat megazvezda.

Ko zagledaš Alicio Keys v usnjenih skinny hlačah, brezrokavni majici s tipičnim Givenchyjevim potiskom sezone in z obledelo šminko na ustnicah (intervjuje daje že ves dan brez premora), te presune predvsem s tem, kako malo ji je mar, da bi igrala brezhibno lepotico, in prav to je tisto, kar te pritegne, no, to in dejstvo, da, ko se čisto od blizu zazre v tvoje oči, rahlo zmrzneš. Nič več ni dekletce s kitkami po glavi, ki je leta 2001 v komadu Fallin' tako zrelo pelo o ljubezni, da ni mogel nihče odvrniti oči od nje. Pri 33 letih so se otroške poteze izostrile, a je, ko se šali – in šali se nadvse rada –, še vedno videti nekam pobalinsko.

Besede se prijetno lenobno valijo iz njenih ust, kot da se ji nikamor ne mudi, odlična gostiteljica je. Umetnica, žena in mati triletnega sinka je zdaj tudi obraz nove Givenchyjeve dišave Dahlia Divin. To je prvič, da je Alicia privolila v lepotno kampanjo. Godi ji, a hkrati novo vlogo jemlje zelo resno, prepričati nas hoče, da smo vse od prve do zadnje – sodobne boginje.

Kako je biti muza Riccarda Tiscija?

Oh, čudovito je biti muza, še prav posebej pa Riccardova, saj sva res dobra prijatelja. Cenim njegov raznolik pogled na lepoto. Dober človek je in rada ga imam, zato se mi zdi najino sodelovanje naravno.

Pravijo, da ima Tisci odlično oko za kasting. Najprej je za obraz kampanje pomlad-poletje izbral pevko Erykaho Badu, zdaj pa še vas za novo Givenchyjevo dišavo. Kaj izbor močnih žensk s posebno lepoto pove o ugledni pariški luksuzni hiši?

Menim, da prikazuje predvsem njeno vizijo, s katero hoče pokazati, da lepota obstaja v vseh slogih in vseh načinih. Da te lepega ne dela le ena reč ali en slog. Super, da hoče Givenchy to sporočati svetu, saj je res čas, da na novo opredelimo, kaj je lepota.

Kaj boste o ženski lepoti povedali sinu?

Da je predvsem stvar duše, saj lepota prihaja od znotraj. Lepa oseba si, ko se lepo vedeš, ko lepo delaš z ljudmi, ko si prijazen. Takrat si lep, vse drugo je le pretvarjanje.

V nekem intervjuju ste dejali, da bi vsaka ženska morala vsaj enkrat sama na potovanje. Vi ste odšli v Egipt, Egypt pa je ime tudi vašemu sinu.

To potovanje je bilo zame edinstvena izkušnja, veliko sem se naučila o svetu, o sebi, tam sem začutila določeno moč. Ko je prišel čas, da najinemu otroku dava ime, je bil pravzaprav mož tisti, ki je predlagal, da bi bilo malemu ime Egypt, češ da ves čas govorim, koliko mi pomeni ta dežela.

Vaš sin je maja sodeloval na otroški reviji Ralph Lauren. Kako ste se počutili?

Bil je tako ljubek! Ko so me prvič prosili, je bil moj odziv, da moj sin že ne. Mož pa je rekel, češ, zakaj ne, zato sem naposled rekla mogoče. Do sina sem zelo zaščitniška, a vesela sem, da je to izkusil. Na vaji – hvala bogu, da imajo vaje – je ubožec ves čas gledal v tla in skorajda tekel po pisti. Razložila sem mu, da mu ni treba hiteti, naj si vzame čas, pogleda vse ljudi in naj predvsem uživa. Na dan revije se je odlično zabaval, vsem v prvi vrsti je dajal 'petke', tako ponosna sem bila nanj.

Vam je moda sploh všeč?

Pokažite mi koga, ki ne mara mode! Če bi lahko imela tri modne želje, bi bila prva, da se vsa oblačila kot po čarovniji znajdejo pred mojimi vrati, nato pa, da mi vsa stojijo kot ulita. Tretja želja bi bila, da bi se ta kup oblačil sam od sebe pospravil v omaro, hlače sem, srajce tja, vse ena dva tri.

Kako pomemben vam je stilist?

Prav on je tisti, ki poskrbi, da se obleke za poseben dogodek znajdejo pred mojimi vrati. Vendar gre vedno za medsebojno sodelovanje: v čem se dobro počutim, kaj bi morda spremenili, kaj skrajšali ...

Ali želite z določenim videzom v videospotu ali na koncertu zagnati trend?

Veliko raje vidim, da se to zgodi spontano. Če se trudiš, nikoli ne deluje prav. A ko se nad čim navdušiš in se v tistem počutiš odlično, bo videti naravno in samoumevno, kar potem ljudje tudi laže vzamejo za svoje.

Kako izberete obleko za rdečo preprogo?

Kdo je rekel, da moram nositi obleko? Niso mi prav ljube. Kaj bom nosila, je odvisno od tega, za kakšen dogodek gre, ali je zelo slavnosten ali vendarle bolj sproščen. Vse je odvisno od počutja. Mar ni bistvo mode, da je odsev tvoje energije, trenutnega občutja? Zato se tudi moda in glasba tako dobro ujemata, glasba so čustva, oblačila pa izraz teh občutij. No, tudi udobje igra veliko vlogo. Ne prenesem, da sem nekje vsem na očem in moram ves čas škiliti, ali je oblačilo še na svojem mestu.

Kaj nosite doma?

Trenirko, kavbojke, T-majice, včasih nič.

Videti ste v odlični formi. Katera je vaša najljubša vadba?

Predvsem mora biti raznolika. Rada boksam (pokaže nekaj udarcev po zraku, op. p.), grem na jogo, plavam. Vse imamo trenutke, ko nimamo nobene volje, da bi se odvlekle do telovadnice, zato je tako pomembno, da se pri vadbi zabavamo. In da je kratka. Pol ure in konec.

Moram vam povedati, da ste na oglasu videti prav takšni kot v živo. Koliko besede imate pri obdelavi fotografij?

Hvala, to mi veliko pomeni, saj sem glede tega precej obsesivna. Vselej jim rečem, naj iz mojih rok ne delajo trsk, saj nam vendar ni treba biti trske! Zelo pomembno mi je, da imam nadzor nad svojo podobo, saj vem, kdo sem, in nočem, da me kdo interpretira po svoje.

Najljubši lepotni izdelek?

Črtalo za oči! Mahnjena sem nanj. Tudi šminke v živih barvah so zelo zabavne. Sicer pa imam najraje naraven videz.

Lepotni nasvet, ki ga lahko delite z nami?

Pijte veliko vode. In dodajte ji malo okusa, recimo sveže jagode in lističe mete, videli boste, kako vam bo teknila.

Kako ste po toliko uspehih še vedno tako trdno na tleh?

Nekoč mi je nekdo rekel: uspeh te ne spremeni, le pokaže te takšnega, kakršen si vedno bil. Mislim, da je ta izjava zelo resnična. Hvaležna sem, ko slišim, da ljudje rečejo, da se nisem spremenila. Vzgojila me je neverjetna ženska. Moja mama je carica! Res, morali bi jo srečati. Če bi se začela vesti ošabno, bi me hitro postavila nazaj na moje mesto. Okrog sebe je pomembno imeti prave ljudi, so tvoj odsev in odlično vplivajo nate.

Svet R & B glasbe se zdi precej moški. Je težko priti vanj?

Nikoli nisem razmišljala, da je kaj drugače moški. Kot ženske bi morale sanjati bolj raznolike sanje. Večina nas, ko pomislimo na delo v industriji zabave, želi biti pevke, a zakaj ne bi bile glasbene producentke ali vodje marketinga, inženirke zvoka? Toliko izbire je. Seveda je še nekaj stereotipov, ki jih je treba zrušiti, a hkrati je vedno več žensk na vodilnih položajih, in tudi dokazano je, da smo v tem boljše od moških.

Se morate na tej stopnji v svoji karieri še vedno boriti ali vam je marsikaj olajšano?

Odvisno, za kaj se boriš. Sicer pa je debela laž, da pride trenutek, ko se ti ni treba boriti, vedno se moraš. Ni ti treba stremeti k temu, da bi bil šef, ni ti treba hlepeti po vrhu, čisto v redu pa je, če te to ne zanima, to je tvoja izbira. Če pa hočeš premagati druge, moraš biti pripravljen garati.

Ali vas vonj navdihuje pri pisanju pesmi?

Obožujem sveče ali kadila, saj očistijo zrak, te sprostijo in spravijo v pravo razpoloženje.

Za oglas Dahlia Divin ste posneli tudi glasbo. Kaj lahko pričakujemo?

Začne se nežno, čarobno, skoraj sanjsko, nato se razpoči. Odlično ponazarja, kakšne smo ženske: krhke, a hkrati zelo močne.

Kaj vas je pri dišavi Dahlia Divin še posebej navdušilo?

Všeč mi je, kako ji uspe ujeti komplek­snost ženske. Zame je to popolna dišava, saj sem nora na sandalovino, ki da tisti zemeljski oziroma prizemljen občutek, poleg tega pa je tu še jasmin, moja najljubša roža. Je odlična mešanica nasprotij, ki delajo žensko: lesa in zlata, surovosti in prefinjenosti. Zato ji tudi pravim dišava za sodobne boginje.

Vaš prvi spomin na parfum?

Pravzaprav se spomnim maminega, imenoval se je White Musk.

Najboljši nasvet, ki ste ga kdaj prejeli?

Zagotovo tisti od moje babice, ki pravi: vse ob svojem času. Težko ga je razumeti, ko jih imaš 17, takrat nimaš pojma, kaj naj bi to pomenilo. Zdaj razumem. Ko bo pravi čas, se bo zgodilo, lahko si sicer želiš, da bi se že prej, a zgodilo se bo takrat, ko si boš to šele zaslužil, ko boš dovolj zrel, da boš to znal ceniti.

Nam lahko poveste še kaj o vaši dobrodelni organizaciji?

Keep A Child Alive je organizacija, ki zagotavlja zdravila ter pomoč otrokom in družinam, okuženim z virusom HIV. Po Afriki se kmalu odpravljam v Indijo. Prizadevam si predvsem odpraviti stigmo obolelih in ženskam vliti moč. Svet se bo hitreje spremenil, če bomo deležne več moči. To je moja misija.

Prevedla in priredila: Urša Jerkič

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc