Reportaža s prvega Land Roverjevega dogodka Defender Driving Experience v Sloveniji, ki se ga je udeležila novinarka z uredništva Elle, vas morda prepriča, da vam je na kožo pisana prav ta terenska ''mrcina''. Zaupala nam je vse podrobnosti.
Dan, rezerviran za vožnjo po terenu. Dan, ki sem ga doživela do kolen v blatu, medtem ko me je skrbelo za več kot sto tisočakov vreden terenski avtomobil. A če potegnem črto, je bil to dan, ki je bil v družbi prekaljenih Land Roverjevih off-road inštruktorjev kljub opisanim pogojem preprosto čudovit. In predvsem nepozaben in koristen. Land Rover Defender Driving Experience.
»To bi lahko ponovili,« smo skorajda družno ugotovili vsi povabljeni novinarji, ki smo se na povabilo uvoznika vozil Land Rover, podjetja Wallis Motor Ljubljana in regijskega distributerja Wallis Adria d. o. o. udeležili prvega Land Roverjevega dogodka Defender Driving Experience v Sloveniji.
Dogodek, ki je v prvi vrsti seveda namenjen lastnikom oziroma voznikom vozil Land Rover Defender, je eden tistih, ki bi se jih po mojem mnenju moral udeležiti vsak (tudi tisti z izkušnjami), ki si želi vsaj približno spoznati in izkoristiti potencial svojega Defenderja.
Preprosto zato, ker se lahko na tovrstnih vozniških delavnicah v okviru nadzorovanih in varnih okoliščin ter pogojev seznanite z zmogljivostmi in omejitvami vašega Defenderja, pridobite neprecenljive nasvete Land Roverjevih off-road inštruktorjev ter spoznate vse pasti in hkrati tudi vse pomembne osnove terenske vožnje.
Tokratni Land Rover Defender Driving Experience je potekal na terenskem poligonu AMZS-jevega centra na Vranskem, vključeval pa je različne preizkuse sposobnosti vozil in voznikov ter seveda tudi možnost primerjave vseh treh karoserijskih različic in različno profiliranih terenskih in cestnih pnevmatik.
Testna flota
Že ob prihodu na Vransko je bilo jasno, da se nam obeta zelo zanimiv dan. Naloga je bila znana: preizkusiti svoje vozniške in Defenderjeve terenske sposobnosti. Na asfaltiranem parkirišču pod glavno stavbo centra varne vožnje na Vranskem se je dičilo za kakšen ducat zloščenih Defenderjev. Kratki, srednji, dolgi. Od tovornega z najbolj osnovno opremo pa vse do 'full option' stotridesetke. Najbolj je seveda izstopal tisti, s katerim se je na Vransko pripeljala trojica italijanskih specialistov za Defendra.
Dvomim, da ne poznate Land Rover Defenderja. Anglež, ki je vse od pojava svojega prapradeda konec 40. let vsaj z vidika osnovne konstrukcije doživel le eno revolucionarno prenovo. Terenec, ki smo ga lahko videli v zares številnih različicah in zares številnih službah, je v svoji najnovejši izdaji ohranil večino svoje prepoznavnosti in vsestranskosti. Bravo, Land Rover, tako se zgradi spoštovanje.
In čeprav bi se težko odločila, ali je novi Defender v svoji najnovejši izdaji prestižen avtomobil, SUV ali še vedno predvsem klen terenec, bom še najmanj zgrešila, če zapišem, da je vse v enem. Hkrati je tudi svojevrstni off-road influencer, saj kljub vsemu prestižu, ki ga premore, ostaja zvest svoji preteklosti in med vsemi podobnimi že na prvi pogled največ obeta, kadar beseda teče o terenu. In če sem iskrena, sem si tega ob pogledu na AMZS-jevo malo off-road kraljestvo tudi resnično želela. Da bomo vso to zloščeno lepoto čez nekaj trenutkov na ''polne bombe'' zagnali v blato, se mi je zdelo skorajda grešno.
''Hard terenec'' s posluhom za laike
S kolegom novinarjem sva na začetku izbrala najkrajšo različico z oznako 90. Vendar s skorajda polnim paketom dodatne opreme. Zdelo se mi je, da bo to za teren, na katerem ne manjka previsov, strmih vzponov in spustov, najboljša izbira. Preden sva se z Defendrom zagnala v blatno stezo, je na okno potrkal inštruktor, predlagal izbiro nastavitev in vse skupaj potrdil z angleško-italijanskim ''perfettom''.
Trasa, ki so jo določili inštruktorji, je vključevala skorajda vse elemente terenske vožnje in za nas voznike ni bila posebej zahtevna. Predvsem so se morali izkazati Defenderji, ki so bili že po prvem krogu kar konkretno blatni. Večina izmed njih je bila natanko takšnih, kot vam jih izročijo v prodajnem salonu.
Torej z balonastimi, vendar vseeno predvsem cestno profiliranimi pnevmatikami. Ob pogledu na blatne vzpone in spuste, brazde in kolesnice, ki smo jih morali prečiti in premagati, se mi je resnično zdelo, da bodo morali nekateri zapustiti kolono in izbrati kakšen obvoz. Jasno, bila sem v zmoti. Kajti Defender ima na terenu kljub povsem običajni cestni obutvi veliko povedati.
Je džentelmen s posluhom za tiste, ki se na mehaniko, špere, diferenciale in reduktorje ne spoznamo najbolje. Dovolj je zgolj vedeti oziroma razumeti, čemu je kakšen od voznih programov namenjen, in tega potrditi s pritiskom na gumb. Od tu dalje je lahko naša pozornost posvečena le še plinu, zavoram in volanu.
Precizni slalom, trial in ''steal the flag''
Vožnje in preizkus zmogljivosti vključujejo tri sklope. Precizni slalom popelje na strmo in zavito pot med ozko postavljenimi zastavicami, skozi globoke luže in ostre zavoje. Občutek na pedalu plina in zavore je pomemben, še bolj pa zavedanje okolice in same okretnosti Defenderja. Ne bi mi verjeli, če bi vam na asfaltni podlagi zarisala koridor, po katerem lahko ostro zavija in pelje Defender. Če ne gre drugače, pri zasuku pomaga plin. Vendar tega človek ne ve, če mu nekdo ne pokaže.
Trial je za voznike, predvsem pa za tehniko najbolj zahteven preizkus. Na pokrovu motorja je posoda, v njej pa teniška žogica, naloga voznika pa je, da to žogico popelje strmo navkreber in navzdol, po stopnicah, čez betonske preklade, pod ovirami in tako naprej. Poanta Triala je, da voznik spozna pomembnost detajlov, kot so izbira primerne oddaljenosti od tal, mirna noga in pogled okrog sebe.
Pomembno je tudi, da pridobite zaupanje v diferenciale in preostale mehanizme nadzorovanja sil in navora, ki se prenašajo na kolesa. No, vsaj takrat, ko so ta v stiku s podlago. Ko se vzpostavi to zaupanje med Defenderjem in voznikom, je zlesti na vrh strmine mačji kašelj. A problem nastane, ko ste na vrhu. Takrat namreč pred seboj ne vidite drugega kot modrega neba in torej vozite na slepo. No, pri Defenderju teh težav ni, saj sistem kamer na osrednji zaslon projicira sliko pred vami, kar pomeni, da s pomočjo kamer pravzaprav vidite skozi pokrov motorja.
''Steal the flag'' je kratka krožna dirka, v kateri se pomerite z drugim Defenderjem. Od same lokacije dogodka je sicer odvisno, ali boste pri tej nalogi plesali po makadamu ali pa rili po globokih in blatnih brazdah. V vsakem primeru pa boste ugotovili, da nekoliko bolj sterilen občutek na volanu na asfaltnih površinah na terenu izgine. Tu boste spoznali skrivnosti dinamike pogona svojega Defenderja in predvsem to, da je v marsikaterem primeru situacijo mogoče rešiti le s plinom.
Epilog
Ne glede na to, ali ste v svoji vozniški karieri zbrali ogromno ali pa zgolj za vzorec izkušenj v terenski vožnji, udeležba Defenderjeve vozniške delavnice ni odveč. Predvsem zato, ker boste na varen način, brez škode in poškodb spoznali potencial in zmožnosti svojega Defenderja. In obljubim vam, da se boste, čeprav boste naslednji dan porabili za čiščenje, domov odpeljali z nasmehom.
Avtorica: Saša Grabner, Elle
Novo na Metroplay: “Lahko si v pižami, dokler je del koreografije” | BRIGITA KRAŠOVEC, ELLE MLADI TALENT 2024