Z gotovostjo lahko trdimo, da je igra otrokovo življenje. Ta spontana in ustvarjalna dejavnost se namreč zgodi iz otrokove potrebe in želje po svobodnem raziskovanju. Nenazadnje se naši otroci razvijajo, ko se igrajo in seveda igrajo, ko se razvijajo. Za prav poseben otrokov prvi stik z igračo so v Sloveniji nastale Mimice. Prikupne, mehke, ročno šivane unikatne igrače, ki jih šivajo v sodelovanju s težko zaposljivimi skupinami, so svoj prostor dobile v projektu Štartaj Slovenija.
Igra ne pomaga samo pri razvoju otrokovih funkcij in sposobnosti, pač pa razvija otrokovo osebnost kot celoto. Hkrati pa izvrsten pripomoček, da otrok izrazi in odraslim odkrije svoje želje, strahove in druge morebitne težave.
Kaj vpliva na otrokovo igro?
Med drugim na otrokovo igro vplivajo naslednji dejavniki. Okolje, spol, intelektualni razvoj in igrače.
Okolje: Žal so otroci, ki se manj igrajo tisti, ki prihajajo iz manj naprednega okolja. Vzrok za to pa je predvsem pomanjkanje časa, prostora in primernih igrač. Dokazano je tudi, da se otroci v mestih igrajo veliko bolj v skupinah, kot tisti, ki odraščajo na deželi.
Spol: Še zmeraj je tako, da nekatere igre veljajo za tradicionalno dekliške, druge za tradicionalno deške. K deklicam še zmeraj spadajo igre s punčkami in kuhinjskimi pripomočki (čajanke, kuhanje,...), k dečkom pa seveda vojaki, avtomobilčki, vlaki in podobne igrače oziroma igre.
Intelektualni razvoj: Zanimivo je dejstvo, da imajo zelo nadarjeni otroci veliko krat težave pri igranju s svojimi vrstniki. Bistrejši otroci pa veljajo za zelo iznajdljive, aktivne, se več družijo s starejšimi kot z vrstniki.
Igrače: Vrsta igrače, ki jo ima otrok na razpolago, ima velik vpliv na otrokov razvoj ter način igre. Na primer peskovnik, različno orodje ter kocke za sestavljanje spodbujajo otrokovo ustvarjalnost in konstruktivno igro. Igrače, kot so punčke, vojaki, avtomobilčki, vlaki pa razvijajo otrokov domišljijski svet.
Odgovor na otroške želje in zamisli – Mimice!
Ustvarjalni niso samo otroci, pač pa tudi njihovi starši. In če nejeverni Tomaži še zmeraj verjamejo, da Slovenci nismo podjetni, potem še niso spoznali projekta Štartaj Slovenija.
Ta namreč dokazuje, da se drzen podjetniški zagon dogaja prav tukaj in zdaj. Do konca decembra bomo na POP TV v oddaji Štartaj, Slovenija! lahko spremljali 12 lokalnih ustvarjalcev, ki so se znašli pred svojim največjim podjetniškim izzivom doslej: realnostjo prodaje v trgovski verigi, natančneje, v megamarketih Interspar. Ena izmed podjetnikov je tudi na Poljskem rojena Maria Szmatuła Černe, ki je ustvarila Mimice, da bi svoji hčerki ponudila lepe, kakovostne in dobre igrače, ki bi spodbujale njeno domišljijo in razvoj.
Spoznajte Mimice:
´Dobri junaki´na naše malčke
Mimice so igrače, ki upoštevajo želje in zamisli otrok in staršev. Maria Szmatuła Černe je o njih začela razmišljati, ko sta z možem dobila hčerkico.
»Takrat seveda sploh nisva vedela, da razvijava kakšno idejo (smeh). To bil je čas ko sva, še nevede, začela raziskovati trg, saj sva iskala najboljše stvari za najino hči. Iskala sva tudi primerno igračo, junaka, spremljevalca za našo deklico. Starši želimo otroku kupiti tiste igrače, katerih vrednote, ki jih te prinašajo, lahko zagovarjamo. Hkrati pa morajo biti po obliki, barvi in materialu všeč tudi našemu otroku. A z možem sva našla samo junake, ki nam jih ponuja filmska industrija. To so bili prašički, poredne punčke s prijateljem medvedom, princeske, ki so pač samo lepe ter agresivne in kričeče robote. Ti junaki pa niso imeli vrednote, ki sva jih želela prenesti na svojo hčerkico. Ob tem naju je zmotilo tudi to, da so vse igrače narejene v zelo oddaljenih deželah. Ker zaželenega junaka, zaželene igrače nisva našla sva se ga lotila ustvariti sama. Na začetku sem ustvarjala igrače samo na najino deklico. Ko sem šivala prve igrače, sploh nisem pričakovala, da se bo iz tega razvila takšna zgodba!«
»Iskala sem pravo obliko igrače, obraz, material.«
»Na začetku sem igrače šivala sama. Uporabljala sem stare oziroma uporabljane otroške pajacke, ki sva jih takrat veliko dobila od prijateljev. Na začetku šivala sem ročno. Takrat seveda nisem imela nobenih načrtov povezanih z igračkami. Niti sanjalo se mi ne, da bi igračke prodajala ali iz njih ustvarila kak projekt ali posel. A so moje igrače zelo kmalu začele vzbujati veliko zanimanja med prijatelji in kmalu sem začela celo dobivat naročila! Takrat mi sta prijatelja posodila preprost šivalni stroj in tako sem se prvič v življenju začela učiti šivati. Življenje mi je na pot pripeljalo prave ljudi, predvsem Tomaža Stritarja, ki me je opogumil ter razkril, da bi moje igrače lahko razveselile več otrok, ne samo mojega. Lahko mirno rečem, da je Tomaž "boter" Mimic, saj jih je on prvi imenoval ´Mimice´. Tako sva z možem korak za korakom prišla do sedanje oblike Mimic, ki v sebi združuje želje otrok in njihovih staršev.«
»Zelo sva si želela, da bi Mimice prinašale dobre vrednote.«
»Z možem nisva hotela ustvariti samo prijetnih podobic in poučnih zgodbic (zgodbice o Mimicah, knjige in filmčki - vse to še sledi! ). Zato je bila za naju povsem logična odločitev, da delava v duhu socialnega podjetništva. Vsaka Mimica je tako šivana ročno iz izključno slovenskih materialov. Naši simpatični in barviti medvedki in zajčki tako ne pripotujejo iz daljnih krajev, ampak iz vaše neposredne bližine. Šivamo pa jih v sodelovanju s težko zaposljivimi skupinami ljudi.«
Tako je Aleš Novak testiral Mimice:
Našim podjetnikom, izumiteljem, ustvarjalcem!
Podprimo odlične zamisli naših 12 podjetnikov ter, ki so se znašli pred svojim največjim podjetniškim izzivom doslej: realnostjo prodaje v trgovski verigi, natančneje, v megamarketih Interspar. Kako bodo prestali ognjeni krst in kakšne so pravzaprav njihove zgodbe, pa bomo spoznavali v novi oddaji Štartaj, Slovenija!, vsako nedeljo na POP TV.
Kateri bo Hit produkt 2016?
Med vsemi izdelki na polici Štartaj Slovenija bo ob koncu projekta izbran Hit produkt 2016, njegovega avtorja pa čaka izjemna nagrada: 6-mesečna ekskluzivna pogodba s Spar Slovenija ter medijska podpora POP TV. Izbrani izdelki so od 26. septembra na voljo na posebej označeni polici v vseh 13 megmarketih Interspar.