Medenka je naravna sladkarija, narejena iz le dveh sestavin, domačega slovenskega medu in sadja. V vsaki Medenki boste začutili vrhunsko znanje slovenskih čebelarjev in mladostniški navdih. Predstavlja moderen, naraven in zabaven način sladkanja za naše najmlajše in mlade po srcu.
Medenka je priboljšek, ki ne vsebuje rafiniranega sladkorja, konzervansov, aditivov, barvil, želatine ali drugih snovi, ki lahko škodijo zdravju. Posladkate se lahko s štirimi različnimi okusi.
Klasična okusa: Medenka z okusom cvetličnega medu in cimeta
Sadna okusa: Medenka z okusom jagode in Medenka z okusom pomaranče
DAMJAN VEBER, ALJAŽ TRŠAR, MIHA JEDLOVČNIK so imena, ki stojijo za Medenko, produktom, ki se je uvrstil med osmerico, ki jih bomo lahko spoznali v drugi sezoni Štartaj, Slovenija!
Kako se je začela zgodba z Medenko?
Kaj je bila vaš navdih za zasnovo Medenke, po kateri vas bo kmalu poznala vsa Slovenija?
Nek dan smo s prijatelji sedeli v prijateljičini kavarni in pili čaj. Ob slajenju čaja z medom se je prijateljica Pija, lastnica kavarne, popackala. Ugotovili smo, da je med pakiran v skrajno nepriročno embalažo in da na tem področju že vrsto let ni nikakršnih inovacij. Prijateljica je vedela, da sem jaz (Miha) iz čebelarske družine in je vprašala ali ni možno medu zapakirati v kakšno drugačno embalažo, ki bi rešila ta problem.
Z Aljažem sva sklenila, da bova poskušala rešiti problem mikropakiranja medu. Ko sva tako nek dan, seveda spet v kavarni, razmišljala o rešitvi, je na mizi pred nama ležala rešitev. Na mizi sta se namreč istočasno znašla med in slamica, saj sva pila limonado in čaj. Tako je rešitev ležala na mizi. Rešitev je bila med ''spakirati'' v slamico.
Ko sva začela raziskovati trg, sva ugotovila, da je v ZDA podoben izdelek in da se zelo uspešno trži. Vendar ima pomanjkljivost. Slamica je zatesnjena (zavarjena) na obeh koncih, kar pomeni, da mora uporabnik uporabiti škarje, nož ali zobe, da pride do vsebine. Sama sva razvila boljšo rešitev. Slamico sva na enem koncu zatesnila z varjenjem, na drugem koncu pa prepognila, prepognjen del slamice zlepila z etiketo, katero uporabnik samo enostavno odlepi in že je pripravljena za uporabo.
Je z vašim produktom povezana kakšna zanimiva anekdota?
Zanimivo naključje naju je pripeljalo do tega, da je Medenka postala sladkarija. Gostinci so vse pogosteje poročali o tem, da se v njihove gostinske lokale vračajo starši z otroki, ki jim kupujejo Medenke kot sladkarijo oziroma Medenko, ki je bila mišljena za v čaj so otroci pojedli kar tako. Takrat sva prvič pomislila na to, da bi Medenko začela razvijati v to smer. Med je v tej obliki tako postal sladkarija, saj za uživanje le-tega ne potrebuješ pripomočka kot sta nož ali žlica. Medenko lahko daš v žep ali torbo. Z dodanim sadjem pa uporabniku pričaraš sladko izkušnjo, ki se po okusu lahko primerja s katero koli konvencionalno sladkarijo.
Ste svojo podjetniško idejo testirali tudi v praksi? Npr. na svojih bližnjih, prijateljih, znancih? So bili njihovi odzivi tisti, ki so vas prepričali, da ste našli recept za produkt, s katerim bi bilo mogoče uspeti?
Raziskovala sva možnosti arom, ki bi jih dodajala v med. Arome sva iskala po spletu in ugotovila, da je večina arom na trgu umetnih, prav tako barvil. Umetnih arom in barvil nisva želela vključiti v izdelek, saj sva bila mnenja, da mora izdelek biti 100% naraven. Za to sva se odločila na podlagi trenda zdrave prehrane, ki se je zaveda vedno več ljudi. Vedno več ljudi tudi prebere sestavine na izdelku.
S strani strokovnjaka na področju prehrane sva dobila namig o liofiliziranem sadju. Naročila sva vzorce in jih vmešala v cvetlični med. Prvo sadje, ki sva ga vmešala v med so bili jagoda, malina in borovnica. Mešanica cvetličnega medu in sadja se je izkazala za popoln uspeh. Naravna sladkarija iz le dveh naravnih sestavin. Tako je Medenka postala “clean label” izdelek, to pomeni izdelek, ki ima malo sestavin in vse morajo biti splošno poznane.
Sledilo je obdobje testiranja okusov. Okuse so seveda najprej poskusili domači in bili takoj navdušeni. Takoj za tem sva želela testirati okuse na širšem vzorcu ljudi, predvsem otrok, katerim je izdelek Medenka v prvi vrsti namenjen. V nakupovalnih centrih sva rezervirala stojnico, kjer sva testirala kateri okusi so ljudem najbolj zanimivi. Izkazalo se je, da otroci največkrat izberejo jagodo in pomarančo, odrasli pa cimet in cvetlični med.
Hkrati sva testirala še uporabniško izkušnjo, ali znajo izdelek odpreti otroci sami, približno koliko stari ga lahko uživajo, ali bi starši raje kupili bolj zdrav, naraven izdelek. Na koncu sva s prodajanjem izdelka po različni ceni testirala tudi ceno.
Odzivi otrok na okus in njihova navdušenost nad samim izdelkom in hkrati tudi potrditev staršev, da bi raje kupili bolj zdrav izdelek so naju prepričali, da imava v rokah dober izdelek.
Kaj bi svetovali tistim, ki se ta hip lotevajo svoje lastne podjetniške ideje, a ne vedo, kako bi se izvedbe projekta lotili?
Vsem, ki se lotevajo svoje lastne podjetniške ideje svetujemo, da svoje poslovne predpostavke testirajo na trgu. Prav tako jim svetujemo, da se udeležijo podjetniških delavnic, kjer bodo dobili potrebno znanje in pomoč za uspešen zagon podjetja. Za začetek lahko preberejo knjigo Ash Muaraya-a, “Delaj vitko”.
Podprite jih z nakupom v megamarketih Interspar in ogledom oddaje vsako nedeljo na POP TV. #startajslo
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024