Nina Mihovec: "Če bi dvomila, se verjetno večine stvari ne bi lotila."

Industrijska oblikovalka Nina Mihovec se je na samostojno pot podala leta 2000 z ustanovitvijo studia Wilsonic Design, specializiranega za razvoj novih izdelkov, industrijsko oblikovanje in inženiring.

Nina Mihovec: "Če bi dvomila, se verjetno večine stvari ne bi lotila." - Foto: Grega Glin in Wilsonic Design

Pet let pozneje je bila nagrajena za oblikovalko leta za počitniško prikolico Action (za Adria Mobil), ki se prodaja še danes. Studio Wilsonic Design je od takrat za svoje preproste in funkcionalne stvaritve prejel že štiri nagrade Red Dot: za medicinsko mizo S, gugalnik Googy, serijo ventilatorjev HEC za naročnika Hidria, zadnjo pa so dobili lansko leto za igračo Gospod krokodil na palici blagovne znamke Ooh noo, ki se približuje skandinavski estetiki.

Kako ste se znašli v oblikovalskih vodah?

V oblikovalskih vodah sem, odkar pomnim. Predvsem pa se je začelo s šolanjem – od srednje šole naprej: najprej SŠOF, nato likovna akademija.

Kako ste prestopili v podjetništvo?

Tudi s podjetništvom sem rasla od malega. Moj oče je podjetnik in velikokrat sem ga spremljala na službenih poteh.

Ste kdaj podvomili o sebi in svojih projektih ali ste vedno verjeli v svoj uspeh?

Če bi dvomila, se verjetno večine stvari ne bi lotila. Seveda me je velikokrat skrbelo, sploh ko ne veš, kako boš rešil stvari. Na poslovni šoli v Münchnu, ki sem jo obiskovala, so nam povedali, da so podjetniki najbolj tvegan kader; kar pomeni, da prav zato, preden se lotijo stvari, poskusijo predvideti tveganost in se pripraviti za primere, ko oziroma če bi se stvari odvile nenačrtovano. Po navadi pa ljudje mislijo, da so poslovneži ljudje, ki brez težav tvegajo.

Kaj je glavno vodilo vašega ustvarjanja?

Glavno vodilo so funkcionalnost, minimalizem, uporabnik in njegova izkušnja.

Od kod črpate navdih za svojo bogato ustvarjalnost?

V našem studiu se vedno, preden začnemo določen projekt, seznanimo z uporabno vrednostjo izdelka in naredimo raziskavo o dizajnu. Poskušamo razumeti, kako uporabnik izdelek uporablja. Če govoriva o navdihu za izdelke Ooh noo, pa so nam največji navdih otroci. (nasmeh)

Na katere dosežke ste najbolj ponosni?

Najbolj smo ponosni na uspešne projekte. Ne samo tiste, ki so dobili nagrado Red Dot, ampak tiste, ki so uspešni na trgu. Tiste, ki so jih kupci sprejeli in jih kupujejo. Prikolica Action Adrie Mobil se uspešno prodaja tudi po več kot desetih letih, odkar je bila ustvarjena. Predvsem pa smo ponosni na blagovno znamko Ooh noo, ki smo jo ustvarili pred dvema letoma in ki jo je trg takoj sprejel. Prodajamo po vsem svetu, in vedno kadar vidimo fotografije otrok z našim izdelkom, si rečem: zato smo ustvarili Ooh noo! Seveda pa to za sabo potegne veliko odgovornosti. Izdelki morajo biti popolnoma varni za otroke.

S katerim projektom se trenutno ukvarjate?

Treutno razvijamo vozilo poganjalček, poleg tega imamo razvitih že nekaj izdelkov, ki čakajo, da pridejo na vrsto za proizvodnjo. Zavedamo se, da prehitra rast ni dobra, in poskušamo delati zelo premišljeno.

Kaj si še želite ustvariti? Je za vas kaj nedosegljivo?

Pred nekaj leti bi lahko rekla, da je nedosegljivo, da se bo zgodba Ooh noo takole razvila, zato zdaj ne bom rekla, kaj je nedosegljivo. Verjetno je vse dosegljivo, če imaš cilj. Želim si, da bi imeli trgovino v Köbenhavnu. (nasmeh)

Brezčasni dizajn

V vašem delu se odražajo preprostost, funkcionalnost in tudi veliko razumevanje otrok, ko ustvarjate za znamko Ooh noo. Zdi se, da prav preprostost igra vodilno vlogo pri uspehu. Ali to kaže na potrebo modernega človeka, da svoje življenje poenostavi?

Mislim, da človekova narava teži k redu in urejenosti. Prijateljica mi je rekla, da se ji oči, ko gleda profil na Instagramu z lepimi fotografijami, prav spočijejo. Z družbenimi omrežji se lahko določena stvar kot plevel hitro razrase in pojavi se trend, ki so ga uporabniki ustvarili sami. Tako opažamo, da je minimalistični, skandinavski dizajn, kot radi rečemo, postal zelo priljubljen in razširjen po vsem svetu.

Katere barve so vam pri oblikovanju najljubše? Ali tudi pri barvah glavno vlogo igra preprostost?

Da, vsekakor. Pri barvah sem oziroma smo zelo previdni. Najraje imamo nevtralne tone, bele, vse bež ter sive in črne. Vsake toliko vključimo kakšno bolj kromatično barvo, ampak zelo premišljeno. Velikokrat se kolegi v ekipi šalijo na moj račun, ko jim navdušeno razlagam, da bomo dodali barve, potem pa jim pokažem en sam ton, pa še ta precej umirjen. (nasmeh)

S katerim materialom najraje ustvarjate in zakaj?

Ne vem, ali bi lahko rekla, da mi je kakšen material bližje kot drugi. Vsak material ima svoj čar. Pri blagovni znamki Ooh noo sicer uporabljamo samo naravne materiale, kot so les, bombaž, lan, v prihodnosti pa bomo uporabljali tudi druge, na primer plastiko.

Ali je tudi v vašem domu zaslediti vašo ustvarjalno dušo? Kako bi v nekaj besedah opisali stil svojega doma in kateri predmeti oziroma vaše stvaritve so našli prostor v njem?

Vsekakor vse stvari Ooh noo. Vse posteljnine in igrače. Stil mojega doma je minimalističen, vendar želim obdržati avtentičnost, zato vključujem veliko slovenskih izdelkov. Zelo pa se navdušujem nad skandinavskim dizajnom, zato je tudi teh izdelkov v našem domu veliko. Rada kupim kakovosten izdelek z brezčasnim dizajnom, ki ga imaš lahko vse življenje.

Vaše delo zahteva veliko potovanj. Katera država ali mesto vas najbolj navdihuje?

Velik navdih mi je bil vedno London. Pa seveda Skandinavija, Danska, Švedska ...

Kje se vidite čez pet let? Se širite po Evropi in dlje? Kateri trg je za vas najbolj zanimiv?

Naši izdelki se že zdaj prodajajo po verjetno vseh državah severne Evrope, v Angliji, Ameriki, Japonski, Koreji, Avstraliji in Novi Zelandiji. Želimo si, da bi bili bolj prisotni v Ameriki in v zadnjem času se nam tudi tam prodaja povečuje. Najbolj zanimiv trg? Presenečena sem, da toliko prodamo v Skandinavijo. Po eni strani je to logično, saj jim je tak dizajn blizu, po drugi strani pa sem pričakovala, da je trg tam že tako ali tako zasičen s takimi in podobnimi tržnimi znamkami.

Na sejmu, kjer smo razstavljali, sem imela oblečeno majico, na kateri je na hrbtu pisalo Ooh noo, in ko sem se sprehajala po sejmu, sem zaslišala: »Oh, look! She is from Ooh noo!« (O, glej! Ona je iz Ooh nooja!) (nasmeh)

Kaj menite, kam lahko uvrstimo Slovenijo na sceni svetovnega industrijskega oblikovanja notranje opreme in igrač?

Imamo vrhunske oblikovalke in oblikovalce notranje opreme in tudi igrač, ki se uvrščajo v vrh.

Se kdaj ozirate po oblikovalski konkurenci? Jo spremljate?

Spremljam, saj me zanima, kaj delajo kolegi oblikovalci.

Vaše stvaritve so zelo uporabne, lahko pa jih tudi le občudujemo. Kaj menite, vas kupci vidijo bolj kot umetnico ali oblikovalko?

Mislim, da bolj kot oblikovalko. V našem studiu smo specializirani za razvoj novih izdelkov, od začetne skice do končnih produkcijskih načrtov. V izdelkih Ooh noo pa poskušamo združiti oblikovanje in umetniški del v ilustracijah.

Ali je oblikovanje za vas približevanje umetnosti ali se vam oblikovanje že samo po sebi zdi umetnost?

Oblikovanje ali načrtovanje je iskanje rešitev za določen problem, ki zajema vidike, kot so uporabnik, funkcija, material in semantična vrednost. Oblikovanje ni umetnost, ampak je umetnost združiti vse te vidike v popoln sistem. Kot rečeno, občudujem skandinavske izdelke, ki so res domišljeni do zadnjega detajla. Pa ne le oblikovno, te rešitve so že prav tehnične in tehnološke inovacije.

Manca Pogačar

Preberite še: 

Priporočamo tudi: Horoskop: Kako vaš znak vpliva na vaše seksualno življenje?

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri