Kako je Yves Saint Laurent razjezil konservativce in v zgodovino mode zapisal novo poglavje.
Pred natančno 44 leti je skupina izbranih (novinarjev in kupcev), nestrpno čakajoč na svojih stolih na naslovu Rue Spontini v Parizu, pričakovala modni čudež – kolekcijo Hommage aux Années 40s s podpisom Yvesa Saint Laurenta. Tisto, kar so videli, jih je pustilo brez besed, a ne v dobrem pomenu besede.
Kaj je tako razjezilo modno smetano?
Jakne iz lisičjega krzna, značilne za prijateljice noči, turbani, ki skrivajo lase, in obleke s potiski, ki so se uporabljali zgolj za zavese, so bili vse, le dostojni poklon letom, ki jih je Francija preživela pod nacistično okupacijo, ne, je menilo občinstvo. Kolekcija je bila etiketirana kot škandal in oklicana za najgršo modno revijo v mestu. Razočaranje in bes, ki sta sledila, sta bila tako glasna in brezkompromisna, da bi si vsakdo, ki bi ju doživel, želel, da izgine z obličja zemlje, a ne Yves. Po reviji je poln samozaupanja za revijo Vogue izjavil: »Moj namen je bil šokirati, saj včasih moramo narediti kaj takega, da se stvari premaknejo.«
In tako je tudi bilo. Najgrša modna revija v mestu je dala modi nov obraz. Saint Laurent je z eno samo revijo spremenil vse in modo paradoksalno osvežil z detajli, izposojenimi iz zgodovine. Kontroverzna, barvita in eklektična Hommage aux Années 40s je prinesla preobrat na modne brvi, zaradi katerega jo številni navajajo kot začetno točko sodobne mode.
Prav ta kolekcija je navdihnila Jeana Paula Gaultierja in vplivala na videz osemdesetih. Deset let pozneje je Saint Laurentova štirideseta interpretiral tudi Martin Margiela in temu primeru so pozneje sledili še drugi.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc