... smo že pisali. Kaj pa o opravičevanju pravi dr. Veronika Seles, doktorica znanosti s področja družinske in zakonske terapije?
Zakaj je oprosti tako pomembna beseda?
Oprosti je beseda, ki ima neizmerno moč, zato je zelo pomembno, na kakšen način in s kakšnim namenom jo izrečemo. Razlika je, ali je beseda podana le kot obliž na rano ali prihaja resnično iz srca. Pomemben je tudi občutek empatije, tisti, ki se opravičuje, sprejema odgovornost za svoja dejanja, kar ni vedno lahko.
Kdaj storimo prvi korak in se opravičimo? Ali prav vsak prepir zahteva opravičilo?
Ne. Treba je pravilno prepoznati situacijo, jo oceniti in si ne dovoliti manipulacije, potem pa začeti komunikacijo, ki lahko to razrešuje.
Zakaj se je včasih težko opravičiti, tudi če vemo, da nimamo prav?
Zakaj raje molčimo, trmarimo in čakamo, da najhuje mine?
Trma je najslabši odziv, ki ničesar ne reši, potreben je pogovor, moramo spregovoriti. In to seveda ni lahko, saj zahteva sprejemanje odgovornosti za svoja dejanja. Ko to odgovornost sprejmemo, se zavemo, kaj je bilo narobe, in obenem se pojavi tudi občutek krivde, saj začutimo empatijo … in to je nujno za razrešitev, nadgradnjo odnosa.
Torej se vse skupaj, ko rečemo oprosti, šele začne?
Točno tako, sledi pogovor, komunikacija, v kateri partnerja sploh lahko spoznata, kako sta do nečesa prišla. Vsak od njiju lahko tako sprejme svoj del odgovornosti in se pravzaprav opraviči tako sebi kot drugemu. Zato je pomembno, ali je opravičilo le puhlica ali je mišljeno resno, saj iskrenosti sledi pogovor, razrešitev stvari in nadgradnja odnosa.
Zakaj se moški težje opravičijo kot ženske?
Še vedno so moški moški in opravičevanje jim je naporno, toda zavedati bi se morali, da niso nič manj možati, če se opravičijo. Opravičilo ni poraz, temveč zmaga, saj so prevzeli odgovornost za svoje dejanje.
Se otroku opravičimo enako resno kot odraslemu?
Vsekakor! Če se znamo opravičiti, smo otroku vzor, kako prevzeti odgovornost za to, kar počnemo. In če od otroka zahtevamo resno opravičilo, se mu moramo tudi sami resno opravičiti, če želimo, da nas bo jemal resno.
Katja Golob,
fotografija promocijsko gradivo New Yorker
Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci