MEM Couture

21. 10. 2009

Oblikovalca Eric Maj Potočnik in Matjaž Plošinjak, ki sta se pred petimi leti predstavila kot drzen modni tandem pod imenom MEM Couture, sta konec avgusta v centru Ljubljane odprla svojo prvo trgovino. Svoje kolekcije vedno podkrepita z močnim konceptom. Tako oblačila niso namenja sama sebi, ampak so povezana v neko zgodbo.

Enega vajinih prvih projektov sta ustvarila na podlagi Shakespearovega lika Lady Macbeth, pomladi 2005. Lahko kaj več povesta o samem konceptu?

Eric Maj: Dramatično podobo Lady Macbeth sva želela upodobiti v različnih prostorih, časih in oblikah. To je bila rdeča nit kolekcije. Metamorfoze nekega lika nama vselej predstavljajo velik izziv in užitek hkrati. Nekateri kosi te kolekcije so nama še danes izjemno ljubi.

Bi danes kaj spremenila na njej?

Matjaž: Ko gledaš na svoje preteklo delo, bi vedno kaj spremenil. Stvari vedno vidiš drugače, ko preteče nekaj časa. To pa zato, ker imaš več izkušenj in se neprestano razvijaš. Je pa res, da sva bila takrat zelo zadovoljna s kolekcijo.

Kaj nastane pri vajinem ustvarjanju prej – koncept, zgodba ali kosi oblačil, ki jih potem naknadno povežeta v neko celoto?

Matjaž: Kakor kdaj. Včasih je dejansko vodilo le zgodba ali koncept. Tako je bilo pri kolekciji Hommage ? Marlene, kjer je bila Marlene Dietrich kot taka vodilo celotne kolekcije in smo na podlagi tega ustvarjali obleke.

Eric Maj: Zanimivo je tudi, kako sva prišla do te ideje. Leta nazaj sva si v Cankarjevemu domu ogledala dokumentarni film o njej, čez čas sva kupila zgoščenko s koščkom njenega ustvarjanja, ki naju je potegnila vase in potem se je vse ostalo kar nekako zgodilo. Nikoli ne veš, kaj te bo navdihnilo. No, na temo Marlene – danes sva seznanjena z večino njenega življenskega opusa, njene glasbe, filmov, njene živlnjenske zgodbe; sva skoraj kot kakšna mini enciklopedija. Osebam, ki do te mere pustijo pečat, praviva ikone.

Kaj pa vajina trenutna kolekcija, ki si jo lahko vsak ogleda v vajini trgovini MEM couture. Od kje navdih zanjo?

Eric Maj: Rdeča nit aktualne kolekcije je šah oziroma šahovnica. Ideja je nastala na osnovi mojega lanskoletnega zimskega plašča, ki bi moral biti črn in hkrati potiskan s črno šahovnico, a na žalost še vedno ni dokončan. »Kaj kobila, kovač je vedno bos . . « Imamo že vse pripravljeno, vendar nekako nismo našli časa, da bi prišel na vrsto. Šahovnica je preprost, a razgiban vzorec, ki naju je nato navdušil do te mere, da sva sprva izdelala črno-bel 'couture' kostim, iz katerega pa se je rodila ideja za koncept aktualne 'ready to wear' kolekcije. Ta je hkrati sodobna in klasična. Želela sva doseči, da lahko nekdo iz istih kosov ustvari bodisi konvencionalen bodisi popolnoma odbit stajling. To pa lahko narediš le s kosi, ki so večni. In bodo ostali aktualni tudi čez nekaj let.

Butik je zdaj odprt že dober mesec. Kakšni so prvi vtisi?

Matjaž: Kdor je stopil vanj, je dejal, da mu je kolekcija zelo všeč, prav tako ambient. Najino lastno vizijo prostora je odlično nadgradila arhitektka Maje Kavšek. Vse skupaj je izpadlo zelo dobro in upava, da sva na pravi poti.

Kako bi opisala stranke, ki zaidejo vanj?

Eric Maj: V prodajalno vstopi zelo širok spekter ljudi. Fascinantno pa je, da najbolj nekonvencionalne kose najprej opazijo dame nad 40. letom. To naju seveda v pozitivnem smislu preseneča.

Matjaž: Všeč nama je, kadar ljudje iskreno povedo, kaj si mislijo o posameznem oblačilu. Seveda ima mnenje večjo težo takrat, ko je dopolnjeno z inteligentnim argumentom.

Bila pa sta povabljena na dubajski teden mode. Zakaj se ga nista udeležila?

Matjaž: Zaradi projekta odprtja butika nama je žal zmanjkalo sredstev. Tudi sicer bi najverjetneje za takšen podvig potrebovala pomoč kakšnega investitorja ali morebitnega partnerja. Finančne plati takšnih projektov so vselej zahtevne naloge. Upava, da nam v prihodnje uspe napredovati tudi tu. 'Still searching! '

Eric Maj: A sedaj veva, da so nama vrata na omenjenem tednu mode odprta in se ga lahko udeleživa, ko bova pripravljena.

Matjaž: Pokazati najino delo v Dubaju, bi bilo odlično. Že nekaj časa se šušlja, da naj bi denimo Diorjevo 'haute couture' linijo finančno podpirale predvsem žene bogatih šejkov. Če je to res, gre za zelo zanimiv trend. Te ženske naj bi namreč pod svojimi tradicionalnimi oblačili nosile drage kreacije najbolj znanih oblikovalcev na svetu, kar pomeni, da se resnično oblačijo le zase. To je smisel kulture oblačenja.

Čeprav se dubajskega tedna mode še ne bosta udeležila, sta vseeno zaposlena. Kaj vse vaju čaka v bližnji prihodnosti?

Eric Maj: Pripravljava se na Mesec oblikovanja pod okriljem Zavoda Big, kjer bova popolnoma okupirana, saj naju čaka kar nekaj projektov …

Matjaž: Pravkar smo končali z izdelavo stajlinga za novo kolekcijo frizur frizerskega mojstra Steva Pavloviča in njegove ekipe …

Eric Maj: Najverjetneje sodelujeva tudi pri snemanju nekega videospota . . Pa še bi se kaj našlo.

Meta Kač

Fotografije arhiv MEM Couture

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc