Klepet: Janja Videc

20. 4. 2011

Simpatična, realna in ustvarjalna.

Kdaj ste ugotovili, da je oblikovanje tisto, kar bo zarisalo vašo pot v prihodnosti?

Ustvarjalna sem že od kar pomnim in če se nebi ukvarjala z oblikovanjem oblačil, bi bila to sigurno kakšna druga oblika vizualne umetnosti. Na študij oblikovanja sem se vpisala že v srednji šoli in od takrat naprej mi je že kar samoumevno, da bo to moje področje dela, saj se trenutno ne vidim nikjer drugje. Ko v svojem delu uživaš enostavno veš, da je to to. :)

Vas je kdaj zamikala tudi tujina?

V času, ko se informacije preko globalnih medijev širijo s svetlobno hitrostjo je na nek način logično, da vsaj pomisliš na to opcijo. Danes niti ni nujno, da si povsod fizično prisoten, nakupovanje preko spleta je doseglo svoj vrh, poleg tega ljudje temu pojavu vedno bolj zaupajo, zato se mi za začetek zdi tovrsten način idealna priložnost za širšo dostopnost izdelkov.

Se udeležujete tudi modnih dogodkov v tujini?

Ravnokar sem se vrnila iz Makedonije, kjer sem se predstavila na BFW (Bitola Fashion week), čez slab mesec pa me čaka še predstavitev na modnem dogodku  Lake's Fashion Days v Avstriji.

Kakšna menite, da je  razlika med našimi in tujimi šolami?

Tujina je v tem primeru zelo širok pojem, šole se razlikujejo povsod po svetu, tudi če tiste, ki veljajo za najbolj  prestižne primerjamo med seboj vidimo, da obstajajo razlike v načinu dela, načinu razmišljanja. Če posplošujem je pri nas pomanjkljivost predvsem v pomanjkanju prostorov, prednost pa širša usmerjenost v smislu, da ni pomembna zgolj forma oblačila, ampak je velik  poudarek tudi na samih tekstilijah. Sicer pa sem mnenja, da je ne glede na to, kje se izobražuješ najpomembnejša samoiniciativa, saj je od vsakega posameznika odvisno koliko znanja in novih izkušenj pridobi.

Kaj vas pri vaših kolekcijah največkrat inspirira?

Inspiracijo iščem v vseh sferah človekovega kulturnega delovanja, bodisi v visoki umetnosti, knjigah, filmih, glasbi, občutkih, še zlasti pa v njegovem notranjem doživljanju. Zanimivo mi je opazovati ljudi, kako reagiramo v določenih situacijah, kako se trudimo prikriti svoje strahove in »napake«, kako naučeno se obnašamo in seveda kako vsi ti družbeni vzgibi vplivajo na oblačenje. Inspirira me lahko praktično karkoli, vendar je vedno podkrepljeno z mojo lastno interpretacijo.

Kakšen občutek imate glede slovenske modne niše? Se vam zdi, da smo že kaj bolj pričeli ceniti domače oblikovalce in znamke?

Na žalost velika večina še vedno ne zna ceniti oblikovalskih izdelkov, kot produkt potrošniške družbe se kaže  kopičenje cenenih kosov oblačil, ki jih mogoče oblečeš enkrat ali dvakrat z izgovorom, da so oblikovalski izdelki predragi in da si jih lahko privošči le peščica, kar nikakor ne drži.

Če bi znali spoštovati vsak kos posebej ter jih izbirati bolj premišljeno, bi na koncu za isto ceno kupili eno majico namesto treh, vendar bi bila ta kvalitetnejša, drugačna, mogoče celo unikatna, predvsem pa je nebi izdelal kakšen otrok za borno preživetje.

Zakaj mislite, da je temu tako? V čem je po vašem mnenju problem?

Mogoče je krivo to, da nam primanjkuje neke določene kritične mase ljudi, ki bi pripomogla k ozaveščanju, mogoče dejstvo, da mediji raje promovirajo tuje oblikovalce kakor svoje in jih posledično ljudje sploh ne poznajo, mogoče to, da pri nas nimamo tedna mode…

Mislite, da bo Slovenija še kdaj zacvetela v tekstilni lepoti?

Če bi si Slovenska tekstilna industrija za vzgled vzela Rašico in ravnala po preverjeno uspešni formuli, potem prav mogoče. Imamo kup odličnih oblikovalcev in kar nekaj propadajočih tekstilnih obratov, ki se še vedno utapljajo v lastni konzervativnosti, namesto da bi šli vsporedno s časom. Škoda.

Kako mislite da bi vi kot oblikovalec lahko pripomogla k pozitivnemu odnosu do domače tekstilne industrije?

Če bi prišlo do sodelovanja s kakšnim večjim tekstilnim obratom zagotovo z novimi, svežimi idejami, sicer pa težko. Najprej je potrebno spremeniti miselnost ljudi, ki stojijo za vsem tem, kar je zagotovo najtežji proces.

Kateri tuji oblikovalci so vam všeč?

Gareth Pugh me preprosto ne more razočarati, ravno tako ne Victor&Rolf in pa John Galliano, če pustimo ob strani njegovo ekscentrično naravo in se osredotočimo samo na design. Vedno bolj se navdušujem tudi nad znamko Givenchy, za katero ustvarja Ricardo Tisci ter nad Sarah Burton, ki je nasledila legendarnega McQueena.

Imate morda tudi na naših tleh kakšnega ki vam je pri srcu?

Kot oblikovalki zelo spoštujem Marjeto Grošelj in Laro Bohinc. Občudujem Marjetine presenetljive kombinacije materialov, barv ter oblik, ki kot celota vedno odlično funkcionirajo in pa pozornost do vsakega najmanjšega detaljla pri Larinih stvaritvah.

Pa mlajša generacija?

Na NTF-ju je kar nekaj izredno talentiranih mladih ustvarjalcev, veliko bi jih lahko naštela, vendar bom tokrat izpostavila oblikovalce, ki so svoje izobraževanje že zaključili in v tem trenutku ustvarjajo lastne blagovne znamke. Všeč mi je Alja Slemenšek, Nioka, Matevž Faganel, Neli Štrukelj…

'Must have' kosi za prihajajočo pomlad in poletje?

Lahko bi naštela nekaj kosov, ki so trenutno in ter dodala še to, da naj bodo čimbolj barviti, ker so barve nov prevladujoč trend za pomlad, ampak ne bom. Raje vam priporočam, da sledite sebi, gradite svoj lasten slog, trende pa obrnite sebi v prid in ne obratno!

Morda še sporočilo za naše bralke?

Dandanes ni več moderno biti preveč moderen. Mislim, da sem nekaj podobnega nekje že zasledila, ali pa tudi ne, v vsakem primeru drži. :)

 

P.M., fotografije osebni arhiv