Odkrijte nekonvencionalen svet Vida Svetine, ki mu na Elle Slovenija napovedujemo barvito prihodnost.
Kdo je Vid Svetina?
Hja, nek skupek vseh vplivov, ki so me počasi in vztrajno odpeljali v svojo umetniško smer. Od nekdaj sem zavzeto ustvarjal, samo izražal sem se drugače. Dolgo časa sem bil zagret športnik tudi reprezentant pa me to ni izpopolnjevalo. Šele ko sem začel ukvarjati s fotografijo, sem razumeval in razmišljal o tem kaj počnem in kako priti do dela, rezultata, ki govori to, kar bi jaz rad sporočal drugim. Na tej poti sem spoznal ogromno čudovitih ljudi, ki me še zdaj z napotki in konstruktivnimi kritikami spodbujajo, da se izpopolnjujem. Recimo, da sta fotograf Giovanni Giori in fotografinja Mimi Antolović tu najbolj vplivna.
Na kateri način ta hip najraje izražaš svoje umetniške zamisli?
Trenutno najraje ustvarjam na platno, poleg klasičnega čopiča delam tudi s spreji za garafite, tu pa tam posnamem kakšen video, da podkrepi moje likovno ustvarjanje. K fotografiji pa se vračam zelo redko, zdaj je postala bolj medij dokumentiranja mojih del, ne pa več moj način izražanja.
Za Elle Slovenija si posebej dodelal aktualno naslovnico. Kako si se tega lotil?
Precej živčno, če sem popolnoma iskren. Bil sem na fotografiranju naslovnice in eno od fotografij porisal kar takrat, potem pa delal na njej še kak mesec. Želel sem poudariti obleko in njeno gibanje, barve ki sem jih uporabljal pa sem vzel s pomladnih cvetic. V naslovnico je bilo vključeno veliko intuicije in razmisleka o celotni kolekciji.
Kje najdeš navdih za svoje stvaritve?
Pogosto me navdihne beseda ali stavek, ki ga slišim na avtobusu ali pa v kakšni seriji. Potem te stavke pomešam s svojim razmišljanjem o svetu in v ateljeju vse zaživi na platnu. Inspiracijo res pogosto srečam, ko sem najmanj pripravljen, zato sem si začel stavke, besede in prizore zapisovati, da jih lahko pred praznim platnom pregledam in podoživim. Velik del navdiha pa predstavlja tudi glasba.
Barve ali črno beli svet?
Najprej je bila samo črno bela, saj sem z delom začel v fotografski temnici kjer sem eksperimentiral s fotogrami, kolaži in poslikavami svojih fotografij. Potem so fotografije prerasle v črno belo ilustracijo polno sistemov in struktur v katerih sem si sestavljal svet in osmišljal svoja razmišljanja. Iz ilustracije pa sem prešel na barve in platna, kjer lahko ustvarjam na večjih formatih in lahko misli in ideje veliko bolje razvijem.
Kaj in katere projekte pripravljaš v prihodnosti?
Delam na dveh ločenih likovnih serijah, prva se ukvarja z lastnino in kulturo grafitov, druga pa z vračanjem v otroštvo in ponovnim odkrivanjem iskrene sreče, otroških strahov in intuitivne estetike. Delam tudi na malo večjem objektu, ki bi ga rad priključil seriji o otroštvu in še na nekaj malenkostih. Iskreno upam, da bom letos še kje razstavljal.
Fotografije: Mimi Antolović (naslovnica), Domen Dajcman (portret), osebni arhiv