Etična, originalna, modna (in zelo modra) agencija

15. 9. 2010
Deli
Etična, originalna, modna  (in zelo modra) agencija

Zdrava ženska lepota znova postaja trend. V prejšnji številki Elle smo jo proslavili z resnično modno zgodbo, kar seveda že veste. Da je (ženski) svet pač že od nekdaj zaobljen, je jasno, da je pripravljen tudi na veliko spremembo, pa je prepričana pogumna ustanoviteljica agencije Model Ethics, popolno zaokrožena lepotica Daisy Idwal Jones.


Mislite, da sta modni in medijski svet končno pripravljena 'tvegati' z manj suhimi dekleti?

Prepričana sem, da si ljudje po dolgem času želijo spet videti resnično lepoto. Prva pomembnejša znamka, ki je dokazala, da je prikazovanje zdravih žensk vseh starosti izjemno uspešna marketinška poteza, je bila Dove, ki je leta 2004 lansirala oglaševalsko kampanjo Za resnično lepoto. Njihova strategija je bila zelo preprosta in logična: na fotografijah zares odloči faktor dobrega počutja – ko gledaš samozavestnega človeka, ki ima nadzor nad svojim življenjem, te to navdihne.

A proces v modi je počasnejši. Spomnim se, da je bilo pred leti mogoče videti le eno starejšo in polnejšo manekenko na modnih revijah Jeana Paula Gaultierja, lani pa je na londonskem tednu mode kanadski oblikovalec pletenin Mark Fast za predstavitev svoje kolekcije najel bolj ali manj zaobljene modele. To radikalno potezo je občinstvo odlično sprejelo, Fast pa je doživel hudo nasprotovanje svojega strokovnega tima.

Edina težava je torej v ljudeh, ki narekujejo trende. Na srečo je Fast tudi letos ostal zvest samemu sebi, tim pa mu je tokrat sledil. In zdaj še ena zares vznemirljiva novica: letos bomo imeli prvi 'plus size only runaway show' na jesenskem newyorškem tednu mode. Končno se je bilo treba vprašati, zakaj bi ženskam še vedno predstavljali oblačila, ki jih v resnici nikoli ne bodo mogle obleči.

Ste čutili, da z ustanovitvijo svoje modne agencije tvegate ali ste bili prepričani, da je na svetu že dovolj dela in priložnosti za ženske, ki jih zastopate?

Moja agencija se je v resnici rodila iz frustracije in jeze. Kot model imam za seboj tako čudovite kot grozljive izkušnje, prav zaradi zadnjih pa sem si vedno želela ustanoviti etično modno agencijo, kjer bi z dekleti ravnali kot s prijatelji in z družino. Jaz sem človek, in ne zmaj, kakršni so številni agenti, ki sem jih srečala v karieri.

Želela sem agencijo, ki bi predstavljala zdrava, lepa in vsestransko nadarjena dekleta, s katerimi se lahko poistoveti večina žensk. Prav zato so na naši spletni strani telesne mere deklet le del predstavitve, pišemo pa tudi o njihovih uspehih, željah in sanjah.

Kaj želite sporočiti ženskam, ki trpijo zaradi prepričanja, da ne ustrezajo lepotnim idealom?

Ko sem bila mlajša, sem trpela zaradi motenj hranjenja. Svoje telo sem poskušala spremeniti na veliko načinov in moja samozavest je bila na dnu. Gledala sem revije in želela biti podobna dekletom na fotografijah. Ko sem bila stara 14 let in me je bila sama kost in koža, me je odkrila agentka Sarah Doukas iz agencije Storm Modelling Agency. Z očetom sva se peljala s teniške tekme, ona pa naju je zasledovala . . Ker sem bila nezaupljiva in ker tudi moji starši niso bili navdušeni nad idejo, se ni nič zgodilo.

Danes sem hvaležna, da sem se z manekenstvom začela ukvarjati šele po končani fakulteti, ko sem imela več zaupanja vase … in po tem, ko sem pojedla lepo število tortic in popila nekaj piva. Moj nasvet ženskam je, naj poudarijo tisto, kar imajo. Vsakdo ima na sebi kaj posebnega, lepega . . (www.modelethics.com)

Tina Torelli

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču