Zmagovalka natečaja British Council Mladi ustvarjalni podjetniki v modi ima ob sebi parkirano rumeno vintidž motorno kolo Solex. Vsak ki gre mimo, se obregne vanj. Nataša Hrupič je čisto nasprotje svojega prevoznega sredstva, vse dokler se z nasmehom ne usede nanj in se odpravi osvojit London.
Urša Jerkič
Lastno blagovno znamko razvijate od leta 2005, kaj se je spremenilo v teh šestih letih?
Na začetku se še nisem dobro zavedala, kaj vse moraš početi poleg tega, da delaš oblačila, se trudiš biti čim bolj ustvarjalen in individualen. Da moraš blagovno znamko recimo tudi predstavljati, jo postaviti na trgu. Takrat so kolekcije nastajale bolj spontano, bile so manjše, vezane na kakšen dogodek, zdaj pa so se že pojavile zahteve po poletni in zimski kolekciji.
Za Natašo Hrupič so vsi slišali, ko ste začeli oblikovati za Rašico. Kakšna je Nataša, ko dela za Rašico?
Kolekcija Rašice se deli na klasični in modni del, v katerega lahko vključiš nekaj svojega, vendar sem pri tem zvesta zahtevam rašiške ženske. Je elegantna in bolj klasična pri denimo izbiri izrezov, hkrati pa tudi bolj trendna.
Torej veste, kako je delati v pravi modni industriji.
V sodelovanju z Rašico sem pridobila ogromno, saj sem spoznala omejitve, ki so pomembne za proizvodnjo kolekcij večjih razsežnosti – v ceni materialov, v njihovi porabi, v tehnoloških izdelavah … Naučila sem se tudi predvideti smernice, česar si včasih v svoji umetniški svobodi, brez trendnih omejitev, nisem znala zamisliti. Zdaj zadanem pravi detajl, barvo za eno do dve sezoni vnaprej.
Pravkar ste končali svojo četrto kolekcijo za Rašico. Kaj bomo nosile prihodnje poletje?
Še vedno bo veliko vzorcev, vendar so že bolj pravilni, geometrijski, nekoliko retro. Veliko bo črno-belih-rdečih kombinacij.
Na natečaju British Council ste se predstavili s kosi tako iz svoje kot iz Rašičine kolekcije, se vam zdi, da je bil ta širok pogled odločilen?
Mislim, da ja, saj imam res možnost celotnega pogleda na modni svet, kako je delati zase in kako za industrijo. Hkrati tudi aktivno spremljam mladi rod slovenskih modnih oblikovalcev kot mentorica na srednji šoli in tehnična sodelavka na naravoslovnotehniški fakulteti, kjer ne manjka tehnično zanimivih inovacij.
Kaj pomeni, da si kot modni oblikovalec tudi podjetnik?
Da znaš različnim kupcem ponuditi različne sklope iz kolekcije. Vsaj v slovenskem prostoru, kjer je trg tako majhen, ne moreš le vztrajati pri svojem avtorskem pristopu pri oblikovanju kolekcije, temveč moraš ponuditi različne ravni različnim kupcem in pri tem še vedno ohraniti prepoznaven videz lastne blagovne znamke. Tako se približaš več ljudem in si razširiš krog svojih kupcev.
British Council vas za nagrado pelje v London prav v čas tedna mode. Kako bo videti njegovo osvajanje?
Čakam še na uradni program British Councila. Nato sledijo temeljite priprave.
Tipičen kos Nataše Hrupič, ki ga moramo imeti v omari.
Najbolj so me zaznamovale T-majice z rožami in s šali, ki se jih različno nosi, ter seveda prepleteni srajčni ovratniki, ti so moja mala inovacija.
Fotografije promocijsko gradivo
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc