Predstavljamo slovenske igralke, ki počasi, a vztrajno puščajo svoj pečat v tujini.
Tjaša Ferme
Tjaša je že kot najstnica iskala poti iz Slovenije, zato ni čudno, da se je po končanem študiju na AGRFT preselila v Ameriko. Na začetku je v Massachusettsu trenirala, delala in igrala z Double Edge Theatrom. »Kaotično življenje se je začelo šele, ko sem se preselila v New York, sploh nisem vedela, kje začeti,« se spominja.
Začetniška sreča je poskrbela, da je začela sodelovati z gledališčem Dzieci in prek tega je spoznala The Cell Theatre, s katerim še vedno dela. »Vedno je dobro, da imaš zveze, a to še ne pomeni, da boš dobil vlogo. Zveze ti le pomagajo, da prideš do pravih informacij, potem pa se moraš še vedno dokazati,« pojasnjuje. Sicer se je morala na začetku ukvarjati z naglasom, a s tem nima več težav in zdaj dobiva ameriške vloge.
Ne omejuje se le na gledališče ali film, saj velja, da delo odpira delo. Film Orphelia's Flip, ki ga je tudi režirala, je doživel premiero na canskem filmskem festivalu, njena predstava Cocktails pa bo kmalu šla na turnejo v Miami in San Francisco. Zaigrala bo tudi v filmu Misson SOP ob Patricku Dampsyju in Denisu Rodmanu. Trenutno se posveča vajam za Mnogo hrupa za nič, potem pa bo odigrala tudi glavno vlogo v seriji The Disastrous Dating Life of Diane Damone, ki bo predvajana na spletu.
Katarina Čas
Katarina je igralka, ki si je brez velikega pompa in pretirane domače medijske pozornosti začela ustvarjati uspešno kariero tudi v tujini. Novembra na velika platna prihaja film Volk z Wall Streeta, ki ga je režiral Martin Scorsese in v katerem glavno vlogo igra Leonardo DiCaprio. Še poleti pa se je mudila v Los Angelesu, kjer je snemala film Imagine, v katerem igra zaročenko Ala Pacina.
Vrata v Hollywood so se ji odprla s filmom Drevo življenja. Čeprav vloge v filmu ni dobila, je ekipo režiserja Terrencea Malicka tako navdušila, da so jo priporočili za avdicijo za film Policist, v katerem je sodelovala z Donom Cheadlom in Brendanom Gleesonom.
Kljub temu da je sodelovala pri medijsko odmevnih filmih, se Katarina pri svojem delu ne omejuje le na tujino ali velike produkcije. V svojem delu uživa, zato ji je vseeno, kje in s kom snema; pomembno ji je predvsem, da lahko dela dobro. Trenutno snema slovenski film manjše produkcije.
Alenka Kraigher
Mlada igralka se je v New York preselila zaradi ljubezni. Čeprav je na AGRFT-ju diplomirala iz režije, je v Ameriki zaplavala v igralske vode. »Zelo me je zanimala igra, vedela sem za nekaj znanih studiev in bila sem radovedna,« razlaga. Tako je šla na tečaj. Po nekaj mesecih so ji nenadoma začeli ponujati številne vloge v kratkih filmih, eksperimentalnih produkcijah, članstvo v igralskem ansamblu.
Komaj leto dni po prihodu v New York je dobila vlogo ob Willemu Defoeju v predstavi Idiot Savant v legendarnem The Public Theatru. »Kasting direktorji so tukaj kot bogovi, ki dobijo na stotine prošenj na dan. Če te ne poznajo in te ne priporoči režiser ali agent, težko dobiš priložnost. Mene je režiserju priporočila prijateljica, zato so me povabili na avdicijo v gledališče, z vsemi preostalimi igralci,« se spominja.
Čeprav je imela na začetku še nekaj naglasa, ji je po zadnji produkciji Old-Fashioned Prostitutes veliko domačinov reklo, da je tega zdaj popolnoma izgubila. »Marsikdo ni vedel, da nisem od tam, in so mi ponujali vloge Američank,« pojasnjuje. Alenka je veliko vadila glas in govor, delala je kot asistentka za govor na NYU Tisch, kjer je imela učitelja Scotta Millerja. Ker je konkurenca domačih igralcev velika, se je morala še dodatno potruditi, da so jo vzeli resno.
»Če imaš naglas, si potisnjen v kategorijo igralcev, ki igrajo specifične vloge. A to je včasih lahko tudi prednost,« razlaga. Ker je tujka, ji pogosto ponujajo vloge likov skoraj vseh evropskih narodnosti. »Včasih pa ameriški lik prilagodijo meni, če nacionalnost nima zveze z zgodbo. Ampak to je bolj redko,« dodaja. Zanima jo tudi film, vendar ima raje vaje s soigralci, ki so značilne za gledališča. Trenutno je režija na stranskem tiru, a upa, da se ji bo lahko v prihodnosti spet posvetila.
Pripravila: Meta Kač
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere