Philocalie, himna vsem vrstam lepote

17. 12. 2013
Deli

Štiri leta po knjigi 100.000 let lepote, ki je raziskala koncepte in rituale lepote skozi zgodovino in civilizacije, L'Oreal predstavlja novo knjigo o lepoti.

Philocalie, ki v antični grščini pomeni ljubezen do lepega, poudarja subjektivnost lepote in njeno raznolikost.

Med 80 avtorji, ki so prispevali razmišljanja za knjigo, so priznani slikarji, arhitekti, pisatelji, novinarji, igralci, športniki, filozofi, starinarji ... pa tudi Jean-Paul Agon, predsednik in generalni direktor Skupine L'Oreal.

»Philocalie zaznamuje nov korak v refleksiji o pomenu, vlogi in vplivu lepote, ki je L'Orealova prva in edina dejavnost že več kot stoletje,« pravi Sara Ravella, izvršna direktorica L'Orealove fundacije, ki je omogočila izid knjige.

Enciklopedičnemu pristopu knjige 100.000 let lepote (100.000 years of beauty), ki jo je L'Oreal izdal ob svoji stoletnici, skozi Philocalie sledijo osebni in intimni pogledi moških in žensk, ki jih lepota zadeva dnevno.

Philocalie je himna vsem vrstam lepote in je s 156 stranmi na velikem formatu v angleščini in francoščini namenjena vsem, ki imajo radi raznolikost lepote. O lepoti urednica knjige Valerie Solvit pravi, da jo je težko definirati, toda jo vedno  prepoznamo in najdemo. »Gre za neskončen proces raziskovanja,« dodaja.

V Philocalie so združeni pisni in vizualni prispevki 80 avtorjev. Med njimi so umetniki, filozofi, oblikovalci, umetnostni zgodovinarji, vrtnarji in mnogi drugi. Slavni arhitekt Oscar Niemeyer je tako bralcem zaupal, da je lepoto, ki je bogatila njegov vsakdan, iskal v svoji ženi, fantastičnih pokrajinah svoje domovine, predvsem pa v solidarnosti in občutku skupnosti, ki ga ljudje morajo negovati, saj je nekaj najlepšega kar obstaja. In ravno neločljiva povezanost lepote in humanizma je skupna točka avtorjev, ki jo izpostavlja urednica.

Solvitova o izbiri avtorjev pravi: »Seveda so filozofi morali biti vključeni, vendar pa lepota ne zadeva samo abstraktno. Ključno je bilo spregovoriti o uporabni, industrijski in vsakdanji lepoti. Pomembno je bilo predstaviti širok nabor poklicev, saj nobena aktivnost pri izpolnjevanju svojega poslanstva ne gre mimo lepote: če je nekaj narejeno tako, kot mora biti, potem je nujno lepo.«

Strokovnjaki z najrazličnejših področij so zato ljudje, ki jih je Solvitova povabila k sodelovanju: »Vsak avtor, ki sem ga povabila k sodelovanju, je na nek način strokovnjak glede lepote v svoji profesiji. Pa če govorimo o oblikovalcu Jacquesu Cooperju, moškemu, ki stoji za hitrim vlakom TGV, ali pa o človeku, ki skrbi za zaščito francoske obale, Jeromu Bignonu. Skozi celoten proces sem vseskozi iskala lepoto, ne glede na področje. To mi je omogočilo, da sem prišla do besedil, ki so pravi dragulji.«

Med avtorji Philocalie najdemo tudi Sonio Rykiel, Charlotte Gainsbourg, Petra Lindbergha, Olivierja Widmaier Picassa in mnoge druge, s prispevkom Mesto žensk (City of Women) pa knjigo zaokrožuje predsednik in generalni direktor Skupine L'Oreal Jean-Paul Agon. Želja narediti svet lepši, ga izboljšati, se namreč reflektira tudi v poslanstvu L'Oreala.

Knjiga v izvirniku bo v Sloveniji na voljo v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani, Univerzitetni knjižnici Maribor, Osrednji družboslovni knjižnici Jožeta Goričarja, Mariborski knjižnici, Knjižnici Otona Župančiča, potovala pa bo tudi s Knjižnico pod krošnjami.

Foto: Promocijsko gradivo

Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc