Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače

28. 1. 2025
Deli
Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače (foto: Marko Pigac)
Marko Pigac

Tik pred največjo medijsko prireditvjo na Štajerskem in še s svežimi vtisi pod pasom, smo govorili z voditeljico in koproducentko tega večera, Majo Monrue.

To je vaš tretji voditeljski Bob leta, s tem pa že domači teren. Ste posledično tudi bolj pomirjeni s to nalogo ali se še pojavijo kakšni notranji izzivi?

Po svoje se počutim domače in prireditev jemljem kot svoj projekt. Na Bobu namreč ne delujem le kot voditeljica, ampak tudi kot koproducentka. Veliko idej v prireditvi je mojih in vse leto, ko snujemo Bob opazujem svet okoli sebe in ga nato skušam s premišljenimi detajli odslikati tudi v spektaklu, ki ga pripravimo. Po drugi strani, pa je zame voditeljska vloga vedno znova nekaj, česar se hkrati veselim in bojim. Vsako leto jo namreč moram postaviti na novo. Vsako leto želim ljudem dati nekaj novega, preseči pričakovanja, pomembno pa mi je tudi v vsak svoj nastop zapakirati sporočilo za družbo. To prinese čustveno breme, s katerim se potem soočam vse do trenutka, ko stopim na oder in moram speljat, kar sem si zadala. Prvi smeh, prvi aplavz in zelo kmalu se spet počutim domače in na trdnih tleh.

"Vsako leto želim ljudem dati nekaj novega, preseči pričakovanja, pomembno pa mi je tudi v vsak svoj nastop zapakirati sporočilo za družbo."

To prireditev ste pričeli voditi po naključju in nepričakovano. Prosim zaupajte nam več.

Že nekaj časa sem prisotna na slovenski stand-up sceni tako kot komičarka kot tudi kot soorganizatorka največjega stand-up praznika, festivala Panč, ki se vsako leto odvija od 21. do 25. avgusta, na Ljubljanskem gradu. Ko mi je (Andrej Težak) Tešky nekega dne zaupal, da so ga klicali s časnika Večer, da bi prevzel produkcijo prireditve Bob leta, sem ga najprej vprašala, koga bo postavil za voditelja. Na štajerskem postaviti na oder naslednjega komika, potem, ko se je Tadej Toš tako globoko zapisal v srca ljudi, je skoraj nemogoča naloga. Tešky je razmišljal o mladem štajerskem komiku, Davidu Gorinšku, ki je res dober, a sem ga postavila pred dejstvo, da je po vsem, kar je bilo mogoče videti v zadnjih 23-ih letih te legendarne prireditve, sedaj potrebno stvar obrniti popolnoma na glavo, narediti nekaj, česar ljudje še niso videli ... in morda postaviti na oder žensko ... seveda ne kot samostojno protagonistko, to bi bilo za ljudi preveč (smeh), a vendar bi lahko to bil voditeljski par, kjer sta oba komika.

Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače
Marko Pigac

Torej ne gre za klasično kombinacijo, kjer vseprevečkrat voditeljice le stojijo ob moškem voditelju, se smehljajo in kimajo, ampak gre za voditeljski par, kjer nas na odru enakovredno zabavata voditelj in voditeljica. Pa se mi je porogal, če naj postavi kar mene ob Davida ... in šele takrat sem prvič pomislila, da je to lahko moja priložnost, da svetu pokažem, kako močna performerska figura smo lahko ženske voditeljice ... hkrati pa se je v trenutku name zgrnilo breme dokazovanja prav tega. Tiho sem prikimala, on pa me je vzel resno. Prvo leto sva tako odvodila z Davidom na zelo stand-uperski način in ljudje so bili navdušeni, nekateri so celo rekli, da je bil to najboljši Bob do takrat. Do naslednjega leta se je David umaknil in potrebovala sem novega sovoditelja - kombinacija enakovredne moško-ženske sile na odru je namreč tudi meni bila zelo všeč. Aleksander Pozvek je nastopal že na mojem prvem Bobu, ampak samo kot stranski lik - imitator, vendar pa sva že tisto leto na odru speljala vrhunski skeč in s Teškym sva se takoj strinjala, da ga povabiva k sodelovanju kot sovoditelja. V trenutku, ko smo začeli snovati naš drugi Bob smo že vedeli, da bo presegel prejšnjega. Z Aleksandrom sva se odlično ujela, ker je res zabaven, hkrati pa nima tistega značilnega nastopaškega ega, ki ga ima veliko moških v tej industriji, zato se to poslanstvo enakovrednosti na odru ni samo obdržalo, ampak je celo zacvetelo.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Maja Monrue (@majamonrue)

Kakšen humor oz. vsebinsko rdečo nit lahko pričakujemo na letošnji prireditvi? 

Bob leta je vedno bila satirična prireditev z veliko mero družbene kritičnosti. Izjave, ki se potegujejo za naslov najodmevnejše, vsaka po svoje opozarjajo na stvari, do katerih ne smemo biti ignorantski. A v produkcijski ekipi delamo ljudje, ki se vsi ukvarjamo s komedijo in vsak od nas dobro ve, da je človeško dojemljivost najlažje stimulirati s humorjem. Pa ne samo dojemljivost, ljudem se tudi srca odprejo. Da pa ne bi sloneli samo na komediji, sem predlagala, da ustvarimo še kakšne spektakularne trenutke. Ljudje pridejo na Bob leta po smeh, osuplost in modrost. Te rdeče niti se skušamo držati in se vsako leto malo preseči. Skozi moje spektakularne prihode (smeh), čudovite glasbene točke, izjemno domiselne skeče in videje ter satiro in komedijo, ki ljudem ne pusti zresniti obraza (smeh).

Sta se s sovoditeljem Aleksandrom Pozvekom ujela že ob prvem srečanju? Kako se med seboj dopolnjujeta tekom priprav?

Aleksander je čudovit sodelavec. Pripravljen je sprejeti izzive, razume mojo vlogo na odru Bob leta in je ne skuša povoziti, niti se zaradi nje ne počuti ogrožen, prav nasprotno, v veliko trenutkih me podpre, kakor seveda tudi jaz podprem njega, zato lahko rečem, da sva idealen voditeljski par (smeh). Ima tudi veliko talentov, predvsem v imitaciji različnih političnih in drugih znanih osebnosti, kar je v veliko pomoč pri snovanju šova kot je Bob leta. Ob njem se na odru počutim stoodstotno varno.

Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače
Marko Pigac

Pri nas na novo opredeljujete vlogo ženskega voditeljstva, ki se tako malce odmika od pogosto videnega in pričakovanega vzorca. Je to plod lastnega opažanja in želje po spremembi?

Vsekakor. Moti me, ko vidim, da so privlačne in izjemno karizmatične ženske postavljene ob bok moškim voditeljem in jim je naročeno, da se smehljajo in kimajo, zaradi lepšega. Zdi se mi, da je tujina to že zdavnaj presegla. Spomnimo se lanskega tekmovanja za pesem Evrovizije ... vodili sta ga dve ženski. Pa ne rečem, da je potrebno moške zdaj odriniti, niti slučajno, tudi moški so karizmatični, zabavni in simpatični, vendar pa ni nujno, da se na slovenskih prireditvah še naprej pišejo scenariji in teksti, v katerih sta vlogi voditelja in voditeljice tako zelo neenakovredni. Saj tudi jaz se v naši produkcijski ekipi moram vedno znova postaviti zase. To je po vseh letih takšnega modela v tej industriji normalno. Ne zdi pa se mi več okej, tudi zato, ker vem, kako zelo znamo tudi ženske biti ustvarjalne in koliko dobrega in pametnega imamo za povedati, s tem pa se zgodi še en poseben efekt; Na nek drug način se dotaknemo žensk v publiki, nekaj, na kar do nedavnega nismo niti pomislili. Na Bob leta že leta in leta prihajajo direktorji, politiki, funkcionarji, vsi s svojimi ženami. In jaz s svojimi sporočili, zapakiranimi v stand-up, ciljam predvsem njihova srca.   

"Moti me, ko vidim, da so privlačne in izjemno karizmatične ženske postavljene ob bok moškim voditeljem in jim je naročeno, da se smehljajo in kimajo, zaradi lepšega."

Za vašo obleko, ki jo bomo lahko videli na prireditvi, je poskrbela Katja Toplak iz mariborske 𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐃𝐫𝐞𝐬𝐬𝐜𝐨𝐝𝐞. Ideja za kreacijo je bila vaša, kajne?

Ja. Pred enim letom sem se vračala z Zanzibarja čez Dubajsko letališče in tam v izložbi neke prestižne trgovine zagledala obleko, za katero sem takoj vedela, da bo navdih za mojo novo obleko za Bob leta. S Katjo, ki je lastnica svoje modne znamke Perfect Dresscode, sva se poznali od prej, spremljala sem njeno podjetniško aktivnost v Mariboru, kjer je prirejala domiselne dogodke za ženske, kjer jih je povezovala in to ob modnih navdihih. Želela sem delati z nekom, ki bo prisluhnil meni in razumel moje telo in hkrati vseeno vložil košček svoje kreative v končni izdelek. Pokazala sem ji sliko in že čez en teden dobila skice. Potem sva snovali naprej in nastala je izjemna kreacija, ki je odlično izražala idejo o bojevnici in hkrati muzi. Obleka je tudi zelo drzna, saj ima dva zelo visoka izreza skozi katera pokažem obe nogi, hkrati pa je prosojno vzorčasta čez celo telo ... ves čas sva se sprehajali od pre-drznega do ravno prav provokativnega. Bob leta je vedno veljal za elegantno prireditev ... a tudi provokativno, kajne? (smeh)

Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače
Monika Batič

Močno ste vpeti v medijski svet pri nas kot pisateljica, podkasterka, producentka in stand-up-erka. Vas ta še uspe s čim presenetiti? S čim vas vedno znova okuži?

Zadnji dve leti sem bila zelo vpeta v glasbeni svet, kot producentka, managerka in organizatorka in po mojem se nikoli ne bom navadila občutka osuplosti nad stvaritvami, ki so jih sposobni ustvariti nekateri glasbeniki. Če bi lahko, bi ves čas prirejala dogodke in vabila glasbenike, da bi delili svojo izjemnost z ljudmi. Vsi potrebujemo to in ko spoznam koga, ki dela, ne samo s srcem, ampak tudi z željo, da svetu daje res dobro glasbo, do potankosti dodelano in ustvarjeno z veliko truda in občutka, sem vedno znova presunjena.

Intervju z Majo Monrue, voditeljico letošnjega Boba leta 2024, ki je dokazala, da se lahko prireditve vodi tudi drugače
Isa-Gauvin

Podobno pa je tudi z življenjskimi zgodbami ustvarjalcev. Obožujem dolge intervjuje v revijah ali podkaste, v katerih podkasterju uspe iz človeka potegnit srce in pokazati njegovo dušo ... to je tisti trenutek, ko kot bralec in poslušalec spoznaš, da je za nekim ikoničnim obrazom in imenom v resnici človek. Prav takšen kot ti. Hrepeneč. Iz krvi in mesa. Ljubeč. Neskončno zanimiv.   

Maji in vsem njenim zgodbam, dobesednim in metaforičnim, lahko sledite na njeni spletni strani in Instagram profilu.

Fotografije Marko Pigac, Isa Gauvin in Monika Batič

Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija