Kiberpipin računalniški muzej

28. 11. 2008
Kiberpipin računalniški muzej (foto: Fotografija Shutterstock)
Fotografija Shutterstock

Za marsikoga je računalništvo še vedno 'nujno zlo', me pa smo ene od tistih, ki sodobno tehnologijo vedno pozdravljamo odprtih rok, do računalniške in tehnološke dediščine pa smo spoštljive.

Le pomislite, brez nje namreč danes nebi bilo vseh naših stilskih prenosnikov, šik USB ključkov, domačih kinov, igralnih konzol, in konec koncev vseh 'gizmov', ki nam krepko olajšujejo vsakdanje delo doma, v službi, na fakulteti, . .

Muzej si si tako s svojimi dejavnostmi prizadeva k ohranjanju računalniške in tehnološke dediščine, ki je bila temelj za razvoj tehnologije, ki jo uporabljamo danes ter izobraževanju širše in ožje javnosti o zgodovini računalništva ter njeni tehnološki pomembnosti.

Kot časovna luknja

Muzej obiskovalcu ne ponuja izključno prostorske postavitve eksponatov, ampak je stalna razstava zasnovana interaktivno, zato eksponati niso le hladen kos železja, plastike in vezij za stekleno vitrino, temveč so dostopni kot računalnik na domači delovni mizi, kjer lahko obiskovalec preiskusi davni računalniški svet.

Muzej je kot nekakšna časovna luknja, ki obiskovalca posrka vase ter popelje v doživetje tistega časa. Vsi zainteresirane pa tudi vabimo, da predstavijo svojo zbirko ali zanimivo izkušnjo mlajšim rodovom.

Muzejsko dogajanje

V muzeju vsak mesec pripravljajo tudi zanimive dogodke, ki so na različne načine povezani z zgodovino računalništva: predavanja, razstave in gostovanja, tekmovanja v starih legendarnih igricah, in podobno.

Sodelovanja in mreža zbirateljev ter sorodnih institucij

Kiberpipin računalniški muzej je tudi priložnost za posameznike, ki hranijo ali zbirajo stare računalnike in opremo ter se zanimajo za zgodovino računalništva, saj lahko v njihovem muzeju predstavijo svojo zbirko ali se nam pridružijo pri idejah in projektih.

Preteklost in prihodnost

Kmalu po začetku delovanja Kiberpipe se je pojavila potreba po lastnem računalniškem muzeju. V Kiberpipi so se počasi, a vztrajno začeli nabirati računalniki starejšega datuma, ki jih ni bilo mogoče več uporabiti za takratne vsakdanje potrebe. Nekatere so prinesli posamezniki, ki so želeli, da bi bil njihov stari ljubljenec le nekaj več kot zgolj zaprašena škatla v omari, nekatere so prispevala manjša in večja slovenska podjetja in javne institucije.

Leta 2003 je bila ideja o Kiberpipinem računalniškem muzeju dorečena. Muzej je bil testno postavljen in je požel same pozitivne odzive tako pri uporabnikih kot tudi pri naključnih obiskovalcih in Kiberpipinem kolektivu.

Od takrat je mali muzejček iz sezone v sezono rastel, se nadgrajeval ter dobival nove vsebinske in idejne razsežnosti. Poleg ustvarjalne ekipe ter posameznikov, podjetij ter drugih organizacij in institucij, ki so muzeju prispevale svoje eksponate, muzej danes ne bi bil to, kar je.

Muzej seveda živi z vizijo nadaljnega dopolnjevanja in nadgrajevanja bogate zbirke, ki priča o pretekli tehnologiji in se zaradi razvoja s svetlobno hitrostjo izgublja ter nekoč tudi selitev v prostore, ki bodo omogočali, da bo muzej zaživel z vso svojo vsebino, ki jo obsega, ter bo omogočil idejam še bolj prosto in kreativno.

Muzej.kiberpipa.org

Kersnikova ulica 6, 1000 Ljubljana

Delovni čas: 10:00 -22:00 vsak delavnik

Vodja računalniškega muzeja: Dunja Rosina

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc