Mare Filipič - lasje so statusni simbol

28. 3. 2008
Deli
Mare Filipič - lasje so statusni simbol (foto: Fotografija osebni arhiv Mareta Filipiča)
Fotografija osebni arhiv Mareta Filipiča

Sestala sva se, kot sva v šali dejala, le dan pred odhodom na mesec in pol trajajočo turnejo po modnih revijah najbolj znanih oblikovalcev od New Yorka do različnih prestolnic Evrope. Nič novega in neobičajnega za ljubljanskega dreserja frizur Mareta Filipiča, ki mu je že pred leti uspel veliki met: postal je del svetovne karavane, ki ustvarja in narekuje modne zapovedi blagovnih znamk, kot so Dolce & Gabbana, Chanel, Alexander McQueen in druge.

Kako vam je uspel prodor v tujino? Kaj pomeni za vaše delo?

S tem se ukvarjam že več kot 15 let. Začelo se je v Londonu, kjer sem kupoval znanje pri človeku, ki je kar štirikrat postal frizer leta v Angliji. Imel sem najboljšega mentorja, kar jih je bilo takrat na voljo. Ker se ni dalo urediti papirjev za delo, sem se vrnil domov. Pred devetimi leti pa sem si rekel, da je čas, da si povrnem vloženi denar. Raziskal sem, kje je izvor znanja, in tako prišel do kralja mode, ki je postal moj novi mentor. Še vedno delam zanj, postal sem njegov prvi asistent, in kadar imam čas, mu sledim po svetu. Trenutno sem razprodan po New Yorku, Londonu, Milanu in Parizu.

V tujini te vedno najprej vprašajo, kdo je bil tvoj mentor. Če je ime pravo, nihče ne podvomi o tvojem znanju. Dajo ti tudi možnost, da stvari premakneš naprej. A moja vrednost je najprej v tem, kar sem nasledil od mentorja.

Kje pa je pri tem vaš prispevek?

Pri mentorju se naučiš tehnike, estetike, uporabe orodij in materiala, dodajaš pa svoje videnje vsega skupaj. Pred 14 dnevi sem se lahko prvič podpisal kot Mare Filipič na modni reviji Comme des Garćons na Place Vendôme v Parizu.

Katere so značilnosti dobrega frizerja?

Najprej je treba ločevati dobrega od znanega frizerja. Znan lahko postaneš že, če se spotakneš pred kamero. Dober pa svoj sloves upravičuje v vsakem trenutku pri vsaki stranki. Samoumevno obvlada vse tehnike, ima pa tudi občutek za grafiko: kaj lahko z lasmi naredi na določenem obrazu. Kakšen okvir bo to: voluminozen, minimalen, maksimalen, absurden . . Dober frizer mora imeti pravi občutek.

Na eni strani so sezonski trendi, po katerih moramo biti moderni, na drugi pa individualnost posameznika, ki se mu je treba prilagoditi. Kako najdete pravo razmerje med modnostjo in neuniformiranostjo?

Odkar delam modne revije za priznane oblikovalce, se vedno pojavi novinarka Fashion TV-ja in mojega mentorja sprašuje, zakaj je naredil to frizuro in kaj je moderno. In on vsakič iz svoje glave potegne smernice, ki naj bi ljudem narekovale, kakšen je trend. Ampak ta trend ne obstaja!

V tem mesecu in pol bom naredil 45 modnih revij. Čisto vsaka bo hotela biti drugačna. Na koncu bom lahko sicer potegnil črto, a nekega skupnega imenovalca zagotovo ne bo. Prejšnjo sezono je na primer prevladoval čop. Toda naredili smo ga na 45 različnih načinov!

Uniformiranost ne obstaja. Lahko le nekaj prevladuje. Pri strankah pa je vedno treba gledati na individualizem, ki ga sestavimo iz različnih informacij.

Modne revije delam, ker so tam ustvarjene frizure neponovljive, saj te oblikovalci, ko se spomnijo tudi nemogoče, prisilijo v drugačno razmišljanje.

In kaj bo prevladovalo v novi sezoni?

Naraven volumen razgibanih in lesketajočih se las. Znanilka tega je bila lani Kate Moss. Zgodba njene frizure je bila: Kate Moss je šla zvečer k frizerju, potem na zabavo, zjutraj pa so jo slikali paparaci. Sporočilo so negovani lasje, ki imajo na sebi malo izdelkov. Ne obstajajo le ravni, ampak tudi valoviti. Skratka, lasje se gibljejo, so živi.

Nasvet za lepe lase?

Ne pretiravati z balzamom, treba ga je tudi dobro izprati. Uporabljajte manj izdelkov, pri oblikovanju las si pomagajte s kakovostno krtačo. Sušite pri nižjih temperaturah. Privoščite si nego las: masažo lasišča, krtačenje, hidratacijo pod posebnimi napravami. Zakaj sploh taka obsedenost z lasmi? V določenih družbah so lasje in koža statusni simbol, pokažejo, v kateri sloj spadaš. V Londonu in New Yorku ne potrebuješ dobrega avta, ampak dobro frizuro. Preden gre mlada punca v petek na zabavo, gre k frizerju, da se ji bodo lasje lepo svetili in gibali. Pri nas tega ni. Bilo je v generaciji moje mame, današnja pa bi bila rada le bogata. A je revna, ker hodi k frizerju le na servis, vzdrževanje pa ne.

Hermina Kovačič

Fotografija osebni arhiv Mareta Filipiča

ELLE April 2008

Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc