Družbena omrežja so ponorela zaradi novega fenomena. Gre za dišave, ki dišijo kot niche klasiki ali dizajnerski bestsellerji, a stanejo približno toliko kot povprečna večerja za dva.
TikTok, Reddit in parfumski forumi so se spremenili v poligon za primerjave, recenzije, »prej–potem« testiranja in lov na najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Če je bilo še pred nekaj leti govora o tem, da je parfum naložba, se danes na veliko hvali odkritje poceni parfuma, ki diši kot nekaj nad 150 evri, sam pa stane le delček tega zneska.
Ne spreglejte: Ste srečni v ljubezni? 5 horoskopskih znamenj, ki vedno izberejo napačnega partnerja
In kar je najbolje – ta trend ni ostal rezerviran le za nekaj fanatikov na internetu. To zimo je postal popolna mainstream uspešnica, saj se idealno ujema z božičnim kaosom, lovom na darila ter iskanjem parfumov, ki trajajo, pustijo sled in ne porušijo domačega proračuna.
»To diši kot moj parfum za 200 evrov« ali »Ne morem verjeti, da to stane 20 evrov in drži ves dan«, so pogosti komentarji. Tudi tisti, ki parfume kupujejo le občasno, zdaj brskajo po seznamih »best budget perfumes 2025«, parfumski komentatorji z interneta pa postajajo novi sezonski guruji. In to ne brez razloga – veliko teh dišav res ponuja projekcijo, obstojnost in karakter, ki smo ga dolga leta povezovali izključno z veliko dražjimi znamkami.
Ugodne cene niso več znak nekakovosti
Zato vam danes predstavljamo znamke, ki so postale viralne na družbenih omrežjih. Christina Aguilera že leta velja za enega najbolj pohvaljenih ženskih budget parfumov zaradi sladkega, seksi profila, ki dolgo ostane na koži. Bruno Banani Woman se pogosto pojavlja v videih »parfumi, za katere sem dobila največ komplimentov«. La Rive In Flames in Sabrina Carpenter Sweet Tooth sta postala hit, ker ponujata moderen, topel, gurmanski ali cvetlični profil, ki spominja na veliko dražje dizajnerske dišave, medtem ko s.Oliver So Pure Women spada med čiste, elegantne vonje, ki jih internet opisuje kot vsakodnevni podpis.
Sweet Tooth by Sabrina Carpenter, 29,95 EUR
Bruno Banani, Woman, 19,45 EUR
Pri moških vonjih viralni videi najpogosteje izpostavljajo Bruno Banani Man kot enega najbolj zaželenih dostopnih moških parfumov, La Rive Amber King kot idealno lesno-aromatično možnost za večerne izhode ter La Rive Cash for men, ki ga pogosto opisujejo kot presenetljivo modernega, svežega in nosljivega. s.Oliver Men ohranja stabilen ugled »čistega« podpisnega parfuma, medtem ko David Beckham Instinct ostaja eden najbolj priljubljenih prvih moških parfumov pri mlajši publiki – preprost, privlačen in univerzalen.
Prav na tem valu priljubljenosti so v ospredje stopile tudi trgovine, ki ponujajo takšne vonje takoj in brez zapletov. Ključno je nekaj zelo praktičnega: vse te hit dišave je mogoče kupiti v dm trgovinah, brez čakanja, naročil in previsokih stroškov pošiljanja, in to po stalno ugodnih cenah. Ta moment dostopnosti je postal ključen v praznični sezoni, saj ljudje želijo kupiti takoj, vonj preizkusiti od blizu in domov oditi z darilom v vrečki, ne pa upati, da bo paket prišel pravočasno. Zanesljivo nakupovanje ponuja tudi dm spletna trgovina.
Ta kombinacija – dobra kakovost, jasni profili, viralna priporočila in realna cena – je ustvarila parfumsko demokratizacijo, kakršne doslej še nismo videli. Ni več vprašanje »kateri parfum si lahko privoščiš«, temveč »o katerem parfumu se na internetu največ govori«. To je redka priložnost v lepotni industriji, saj trenda ne poganjajo znamke, ampak ljudje.
Pred desetimi leti je ideja o ugodnem parfumu, ki diši drago, delovala kot mit. A industrija se je spremenila, z njo pa tudi navade kupcev. Proizvajalci so začeli vlagati v boljše formulacije, obstojnejše kompozicije in kakovostnejše osnovne note, družbena omrežja pa so prevzela vlogo največjega ocenjevalca na svetu. Če parfum ni dober, bo internet to povedal takoj. Če je presenetljivo dober, bo povsem pričakovano postal viralen.
To so “must have” parfumi
V viralnih videih se najpogosteje pojavljajo tri kategorije:
– gurmanski vonji za prijetne večere,
– sadno-cvetlični za svečane priložnosti
– in lesno-začinski za večerne izhode.
Skupno jim je to, da delujejo kot statement, čeprav cenovno niso v rangu dizajnerskih.
Lattafa Yara in Yara Moi prevladujeta v ženskih videih, ker ustvarita kremasto, toplo-slaščičarsko vzdušje, ki spominja na kolače, vanilijo in večere pod odejo. Queen of Life se priporoča kot tisti vsakodnevni parfum, za katerega vedno dobiš kompliment, Christina Aguilera pa se je uveljavila kot presenetljivo dobra izbira za ženske, ki želijo seksi, sladek in obstojen večerni vonj, poroča index.hr.
Pri moških vonjih se Armaf in Bruno Banani pogosto omenjata kot najboljši vstop v svet parfumov, ki pustijo sled. Lesno-začinski profili so postali izjemno priljubljeni tudi med mlajšimi, delno zaradi estetike »dark masculine« trendov, delno zato, ker takšni parfumi odlično delujejo pozimi in zvečer.
Povpraševanje te dni hitro raste, saj parfumi znova postajajo ena najbolj iskanih darilnih možnosti za praznike. Ob božičnih večerjah, družinskih srečanjih, izhodih, romantičnih zmenkih in pisarniških zabavah ljudje želijo vonj, ki je lahko osebni podpis in hkrati primeren kot darilo.
Internet je morda ustvaril hype, a kupci so potrdili, da za temi parfumi stoji veliko več kot le trend. Postali so nov standard: parfumi, ki dišijo drago, a niso dragi.