Pri nakupovanju parfuma so še vedno odločilna imena modnih oblikovalcev

28. 12. 2011
Deli
Pri nakupovanju parfuma so še vedno odločilna imena modnih oblikovalcev

Minilo je sto let, odkar je prva modna hiša na trg poslala svojo dišavo. In zakaj so parfumi priznanih imen iz sveta mode še vedno tako priljubljeni?

Začelo se je pred stoletjem s Paulom Poiretom, priznanim oblikovalcem, ki je slovel po razkošnih zabavah, natančnem aranžiranju izložb in zaračunavanju pregrešno visokih cen za svoja unikatna oblačila. Leta 1911 je ustanovil podjetje Parfums de Rosine, ki ga je poimenoval po svoji hčerki, in na trg lansiral svojo prvo dišavo Toute La Forêt, ki je kmalu postala prava prodajna uspešnica.

Deset let pozneje je Gabrielle Coco Chanel 'izumila' danes pravo ikono med parfumi, Chanel No. 5. Coco je želela ustvariti dišavo, ob kateri se bodo ženske počutile, kot bi bila ustvarjena  samo zanje, in za to so uporabili aldehide, sintetične spojine, ki zagotavljajo svež in čist vonj, ki spominja na vonj sveže opranega perila. Coco je parfum sprva podarjala svojim strankam, saj ni verjela, da bi bil kdorkoli pripravljen plačati za dišavo, ki jo je izdelala modna hiša. Prodajati ga je začela, ko so ženske, ki niso kupovale njenih oblačil, začele povpraševati po njem, in tako je ime modne hiše, napisano na etiketi stekleničke, postalo enako pomembno kot dišava. »Kar zadeva prodajo parfumov, kupce še vedno privlačijo imena priznanih blagovnih znamk iz sveta mode,« pravi strokovnjak za dišave pri Harrodsu Roja Dove. »Veliko žensk, ki kupujejo parfume prestižnih modnih znamk, namenja le malo pozornosti vonju. Seveda jim mora ugajati, vendar je na koncu pri nakupu odločilna prav znamka.«

Parfumi modnih hiš danes tako prevladujejo nad parfumi kozmetičnih hiš, kot so Guerlain, Annick Goutal ali celo Estée Lauder. Glede na raziskave prihaja skoraj vseh 20 najbolje prodajanih dišav na svetu iz modnih hiš: Michael Kors, Diro, Ralph Lauren, Viktor & Rolf, Jean Paul Gaultier …


modne-disave

1. Fan di Fendi, Fendi; 2. Candy, Prada; 3. Saharienne, YSL; 4. Valentina di Valentino, Valentino; 5. Addict, Dior; 6. Le Parfum, Elie Saab; 7. Dhalia Noir, Givenchy; 8. Euphoria, Calvin Klein; 9. Body, Burberry; 10. N019, Chanel.


Moda in dišave nedvomno hodijo z roko v roki.

Dišava je naravna dopolnitev modnih kreacij in potrošnik ima možnost, da kupi čudovit modni dodatek svojega najljubšega oblikovalca, ne da bi moral za to plačati veliko vsoto denarja.

Priljubljenost nekaterih dišav ima tako kot modni trendi zelo kratek rok trajanja, druge dišave, kot sta Euphoria in cK Calvina Kleina, pa so tako rekoč nesmrtne in ostajajo dolga leta na vrhu lestvice najbolje prodajanih parfumov.

Letos smo priča lansiranju nekaterih parfumov, ki so videti – in predvsem dišijo – tako, kot bi želeli na trgu ostati za vedno. Diane von Furstenberg pošilja na prodajne police dišavo po imenu Diane, lesno-cvetno dišavo za moderne ženske. Razvijali so jo kar dve leti, Diane, ki je znana kot nepoboljšljiva perfekcionistka, pa se je teden za tednom srečevala s parfumerko Aurélien Guichard, dokler nista dosegli želenega rezultata. »Dišava je pika na koncu stavka,« pravi Diane. »Brez nje si le napol oblečen. Biti mora čutna in objemati ženske obline kot lepo prilegajoča se obleka.«

Povezava med dišavo in modno hišo je bistvena, saj je dišava za potrošnike pogosto prvi stik z blagovno znamko. Modni oblikovalci želijo, da njihovi parfumi dišijo kot njihove znamke: prestižna italijanska znamka Bottega Veneta, ki slovi predvsem po usnjenih izdelkih, je v svoji najnovejši dišavi uporabila aromo usnja, Chanelov parfum Jersey pa s svojimi pudrastimi notami sivke poustvarja občutek ob dotiku tega mehkega materiala (džersija), ki je zaznamoval neobičajno delo modne hiše v dvajsetih letih prejšnjega stoletja.

Steklenička parfumov pa lahko oblikovalcem služi kot slikarsko platno. V tridesetih letih prejšnjega stoletja je modna oblikovalka Madeleine Vionnet ustvarila stekleničke v obliki ženske figure. Dandanes so stekleničke dišav Jeana Paula Gaultiera v obliki torza prav tako prepoznavne kot njegov logotip. Sicer ni nič neobičajnega, da modna hiša za oblikovanje stekleničke najame oblikovalce, vendar nekateri stekleničke oblikujejo tudi sami. Tako je Diane von Furstenberg svojo dišavo zavila v škatlico, okrašeno s potiski iz njene kolekcije oblačil, med katerimi prevladuje zlata barva. Zapleten motiv na steklenički parfuma Very Irrésistible, L'Intense, je oblikoval Givenchyjev kreativni direktor Riccardo Tisci in se je prvič pojavil na modni reviji.

Čemu torej lahko pripišemo večno privlačnost dišav, ki prihajajo iz prestižnih modnih hiš? Za tiste, ki si ne moremo privoščiti pregrešno dragega Chanelovega kostima ali plačati tisoč evrov za par čevljev Yves Saint Laurent, so parfumi poceni vstopnica v svet visoke mode in razkošnega življenjskega sloga. Vendar to ne pomeni, da ti parfumi sami po sebi niso vredni poželenja – nekatere modne znamke si lahko privoščijo drage sestavine ter najboljše razvijalce parfumov in oblikovalce stekleničk, in nekatere dišave, tako kot posamezni kosi oblačil, postanejo klasiki, ki jih lahko nosite leto za letom …

Prevedla in priredila Maša Zupančič,
fotografije promocijsko gradivo

Novo na Metroplay: "Prehransko okolje, v katerem danes živimo, je zelo nenaklonjeno temu, da smo zdravi"