Lepota Promocijsko sporočilo

Nika Veger je z nami delila svojo uporabniško izkušnjo TE prav posebne fontane v Ljubljani

23. 5. 2024
Nika Veger je z nami delila svojo uporabniško izkušnjo TE prav posebne fontane v Ljubljani (foto: Nina Roydo)
Nina Roydo

V poplavi vplivnic, blogerk ter modnih in lepotnih poznavalk v slovenskem prostoru Nika Veger že od nekdaj močno izstopa. Kot velika zagovornica trajnostnega načina življenja namreč ves čas išče načine, kako živeti kakovostno in polno življenje - a ne na račun okolja in ljudi. 

Z ustvarjanjem vsebin za svoj Beautifull Blog ter za različne medije je postala prepoznan obraz na področju predstavitve trajnostnih vsebin, ki jih, kot je zapisala v predstavitvi na svojem blogu, podaja “iskreno, strastno, uporabno, z izkušnjami.” To znata ceniti obe strani, s katerima sodeluje: tako bralke in bralci njenih vsebin, kot tudi naročniki, ki ji zaupajo promocijo svojih izdelkov ter storitev.  

V iskrenem pogovoru nam je zaupala zanimive podrobnosti iz svojega življenja: med drugim tudi to, po kakšnem ključu se odloča za sodelovanje s podjetji in katere lepotne trajnostne prakse jo v zadnjem času še posebej navdušujejo.  

Nina Roydo

Spoznali smo vas kot lepotno strokovnjakinjo in modno navdušenko. Kdaj in skozi kakšne izkušnje vas je življenje nato popeljalo v svet trajnosti, ki ste ji vse bolj predani?  

Občudovanje lepote, ročnih spretnosti, narave je v meni že od otroštva. Skupaj s privzgojenimi vrednotami (spoštovanje, pravičnost, poštenost, prispevanje k družbi), in spoznanji, kako nenehne želje po imeti več materialnih dobrin in kapital vplivajo na vse to, pa se je ljubezen do tega, kar sem imela rada že prej, le predrugačila. Tako me moda in lepota še vedno zanimata, le da izbiram manj, skrbno in ne na račun okolja, ljudi.  

Kupci svoje ne ravno trajnostne nakupovalne odločitve pogosto upravičujejo s tem, da so izdelki, ki nosijo neko oznako trajnosti (bio, eko, organski ipd.), dražji od tistih, ki te oznake nimajo. Se vam zdi, da je to dejansko res? Je mogoče trajnostno nakupovati in živeti tudi z nekimi osnovnimi prihodki?  

Vsekakor je mogoče, če ob tem upoštevaš enega od osnovnih vodil, torej da poskušaš imeti manj. Pri tem je dobro, da si informiran ali pa iznajdljiv. Višja cena trajnostnega napram konvencionalnemu izdelku je do neke mere upravičena, saj pri trajnostnem poskrbimo, da nič ne gre na račun narave, virov, tistega, ki je to izdelal, in tudi tistega, ki prodaja. Da v procesu vsi zaslužijo vsaj toliko, da bo njihovo življenje udobno, delo dolgotrajno in da lahko del dobička lahko vlagajo tudi v razvoj ali pomembne projekte, povezane s trajnostjo. Danes so cene trajnostnih izdelkov že zelo dostopne, še posebej, če upoštevamo, da so to običajno kakovostnejši izdelki, ki nam služijo res dolgo.  

Na svojem blogu Beautifull Blog delite modne in lepotne trike ter nasvete, prav tako preizkušate in ocenjujete izdelke različnih blagovnih znamk. Kako pomembna je trajnostna naravnanost podjetja oziroma blagovne znamke pri vaši odločitvi za sodelovanje?  

K meni pristopijo v glavnem podjetja, ki želijo promovirati svojo trajnostno pot. Ta je lahko v začetnih korakih ali pa trajnostne prakse izvajajo že vrsto let. Tega ne razlikujem, tudi tisti na začetku lahko pomembno prispevajo k preobrazbi industrije, ponudbe in kupca. Ovrednotim pa, kako trajnostni so v celoti in njihov majhen korak predstavim tudi v okviru njihovega celotnega vpliva. Običajno jih potem spremljam še nadaljnja leta in raziskujem, kako svojim trajnostnim zavezam in ciljem sledijo.  

Nina Roydo

Kako sploh prepoznate, ali je podjetje dejansko zavezano trajnostnemu pristopu ali gre le za promocijo trajnosti z namenom zaslužka, oziroma t.i. 'greenwashing'?  

Za tem stoji veliko raziskovanja celotnega področja, delovanja podjetja in konkretne znamke ali izdelka. Ker je pomembnih res veliko faktorjev, od tega, kakšne vire uporabljajo, kako upravljajo z njimi, kakšna je politika zaposlovanja ljudi, odnos do živali, nenazadnje tudi do kupca, kaj sploh ponujajo, kako ravnajo z odpadki, kam vlagajo dobiček.  

Zato si želim skleniti tudi dolgotrajna sodelovanja, saj v enem takem raziskovanju pridobim veliko informacij, ki jih ni mogoče stisniti v eno samo objavo na družbenem omrežju. Tako nastane serija zapisov na blogu, ki jih tudi kasneje posodabljam in dopolnjujem. To je potem baza za objave na družbenih omrežjih, od tod črpam informacije za primerjave med znamkami ali praktične nasvete, ki jih pogosto delim tudi za druge medije.  

V lepotni industriji smo v zadnjih letih izpostavljeni pravi poplavi naravne kozmetike in ličil. A istočasno je veliko teh naravnih izdelkov zapakiranih v gore sicer estetsko zelo privlačne plastike in pogosto še dodatno ovito s folijo, kar pa ni ravno trajnostna praksa. Kako torej v tej res bogati ponudbi najti izdelke, ki resnično imajo nek doprinos k trajnostnemu obnašanju? Na kaj moramo biti pozorni?  

Izpostavljeni smo poplavi vsega, ne samo naravnega. Kar je v resnici trajnostno, bo tudi v embalaži, ki je okolju prijaznejša, in to ni ravno le plastična tuba, na kateri piše, da jo je možno reciklirati. Kozmetične formule so lahko sicer izziv, kar se tiče kompatibilnosti in obstojnosti z embalažo, ampak vseeno je možno poiskati okolju prijaznejše embalaže, ponuditi refil izdelkov v stanjšani plastiki, ponovno polnjenje ipd. Izdelki, oviti v folijo, pa že dolgo v kozmetiki niso več potrebni, ne zaradi neoporečnosti izdelka, prav tako pa upam, da nihče v tem ne vidi več luksuza.  

Sicer pa so najbolj trajnostne embalaže tiste, ki jih ni. Sledi ponovno polnjenje, šele nato embalaže iz bolj trajnostnih materialov, kot so recikliran aluminij, reciklirano steklo, recikliran papir …  

Lepotna blagovna znamka L’OCCITANE je pred nedavnim v svoji trgovini, v Supernovi na Rudniku, namestila prvo enoto za ponovno polnjenje oz. refil svojih najbolj priljubljenih izdelkov, imenovano Eko fontana. Gre za trajnostno prakso, ki je ponekod v tujini že kar uveljavljena, pri nas pa je novost. Vi ste jo že preizkusili, tako da nam lahko iz prve roke poveste, kako poteka takšen refil?  

Ponovno polnjenje izdelka je ena od najboljših praks, da se izognemo obremenjevanju okolja s porabo virov za proizvodnjo embalaže in potem odpadkov, ko ta po uporabi pristane v smeteh. V kozmetiki je to največkrat že po enkratni uporabi. Ko milo za prhanje uporabimo, embalažo odvržemo v smeti. Pomislite, kolikokrat letno je to in koliko takšnih in drugačnih izdelkov imamo še doma.  

Zato sem res vesela, da tudi priljubljene znamke, kot je L’OCCITANE, ponujajo možnost ponovnega polnjenja izdelka v embalažo, ki jo že imamo. S pomočjo Eko fontane namreč lahko v embalažo, ki jo imamo od prvega nakupa L’OCCITANE izdelka, ali pa v ‘stekleničko’ iz recikliranega aluminija, ki je na voljo v trgovinah L’OCCITANE, napolnimo svoje najljubše milo za roke, gel za prhanje, šampon … kozmetične izdelke, ki jih uporabljamo najpogosteje. Postopek polnjenja pa je povsem enostaven, saj vse opravi svetovalka v trgovini L’OCCITANE.  

Nina Roydo

Kako pa je z neoporečnostjo kozmetičnih izdelkov v rabljenih embalažah, glede na to, da embalaža za ponovno polnjenje običajno ni nova in je bila v njej že neka vsebina?  

Prednost te polnilnice, Eko fontane L’OCCITANE, je, da s pomočjo pulzirajoče svetlobe naprava stekleničko iz aluminja pred ponovnim polnjenjem tudi dezinficira. Seveda pa morate vsako izpraznjeno embalažo, ki jo nameravate ponovno napolniti z izdelkom, temeljito očistiti. Svetujem, da izdelek porabite res do zadnje kaplje, nato pa embalažo operete kar v pomivalnem stroju (pazite, da temperatura pranja ni previsoka). Kolikor se da očistite tudi pumpico in zamašek. Vse dele embalaže dobro osušite, šele tako so pripravljeni za ponovno polnjenje.  

Z ozirom na to, da sta moda in lepota področji, ki vas še posebej zanimata in sta vam blizu, verjetno že dalj časa spremljate prizadevanja lepotne blagovne znamke L'OCCITANE, da zmanjša svoj okoljski odtis? Kakšne spremembe ste zaznali v tem času?  

L’OCCITANE spremljam že res dolgo časa, sprva zaradi dišavnih kolekcij, ki so bile ob prihodu znamke v Slovenijo tako drugačne. Kasneje sem postala pozorna na njihovo podporo projektom za preprečevanje slabovidnosti in slepote, saj sem tudi sama zelo slabovidna. Vsekakor pa že ves čas spremljam in spoštujem njihovo prizadevanje za podporo ženskam in gojenje rastlin na tradicionalne načine, ki bi jih sicer v določenih regijah že popolnoma opustili.  

Opažam tudi, da se ob zakonskih spremembah v kozmetiki odzovejo med prvimi, pogosto pa upoštevajo že priporočila, ko zakonsko spremembe sploh še niso zahtevane. Tako je bilo tudi pred kratkim ob sprejetju Uredbe 2023/2055 s katero se je EU zavezala k zmanjšanju namerno dodane mikroplastike, ki je tudi v kozmetičnih izdelkih. L’OCCITANE že ob sprejetju tega zakona ni imel izdelkov, ki bi takšno mikroplastiko vsebovali.  

Zmanjševanja okoljskega odtisa znamke je zagotovo intenzivnejše tudi zaradi dejstva, da je v grupaciji L’OCCITANE tudi ekološko certificirana kozmetična znamka Melvita, ki mi je prav tako zelo ljuba.  

Nina Roydo

V letu 2023 je celotna grupacija L’OCCITANE, v katero so zajete kozmetične znamke L’Occitane, Melvita in Erborian, postala B-Corp certificirana. Kaj to pomeni za podjetje in kaj za potrošnika?  

Status B Corp ni majhen dosežek, saj ga pridobijo gospodarska podjetja, ki delujejo tudi v korist vsem ljudem, skupnostim in planetu. Ocenjevalci na primer ocenijo celotno poslanstvo podjetja, angažiranost glede njegovega družbenega/okoljskega vpliva, etiko in preglednost.  

Kot vem, za podjetje predstavlja to veliko predanosti in truda, da zadostijo pogojem, ki jih je treba za ta certifikat doseči. Podjetja morajo predložiti odgovore na 4000 vprašanj, da se lahko prijavijo za pridobitev certifikata, kar vključuje tudi predložitev dokazov za podkrepitev njihovih odgovorov. Ko podjetje prejme certifikat B Corp, se mora vsaka tri leta znova certificirati pri B Corp, s čimer izboljša svoj rezultat vsakič, ko opravlja izpit. Če tega ne stori, podjetje izgubi B Corp certifikat.  

Za kupca, vsaj slovenskega, pa žal ta certifikat ne pove prav dosti. Ne vem, ali se o tem govori dovolj. Po pregledu kozmetičnih znamk, ki so trenutno B Corp certificirane (nekaj manj kot dvesto jih je), lahko ocenim, da gre za znamke, ki že vrsto let pred dobiček postavljajo svoj vpliv na izboljšanje okolja – tako za ljudi kot za planet.  

Koliko lahko sicer s tako majhnim in enostavnim korakom, kot je izbira ponovnega polnjenja za milo, šampon, balzam in gel oziroma olje za prhanje, dejansko prispevamo k bolj trajnostnemu okolju? Na kakšne načine se to odraža?  

Okoljske spremembe so dejstvo in posledice bodo vse bolj vidne, zato ti majhni koraki v prihodnosti ne bodo prispevek ampak nuja. Prej kot jih usvojimo, lažje in hitreje se bomo odzivali na spremembe, ki bodo veliko bolj obremenile naš vsakdan.  

Sicer pa, prav z izdelki, ki jih kupujemo pogosto in uporabljamo vsakdan, lahko zelo onesnažujemo okolje, z odvrženo embalažo, s tem kaj odplakujemo v vodo, kaj nanašamo na kožo ali v naš prostor bivanja. In prav tu lahko spremembe naredimo na zelo enostaven način. In ko to našo odgovornejše ravnanje ozavestimo, verjamem, da z okolju prijaznejšim razmišljanjem nadaljujemo, vplivamo na svojo okolico, lahko tudi na proizvajalce.  

Trajnostno prihodnost bomo zgradili le, če se bomo tako začeli obnašati vsi, uporabniki oz. potrošniki, ponudniki in oz. gospodarstvo in politike. Zatorej se moramo svojega vpliva zavedati vsi. Razmislite, na kaj od naštetega lahko najlažje vplivate vi, prevzemite odgovornost in se lotite novih korakov na poti bolj trajnostnega vsakdana.  

Promocijsko gradivo

L’OCCITANE neguje dobre spremembe  

L’OCCITANE že od leta 1976 kreira, razvija in izdeluje negovalne in lepotilne izdelke za dobro počutje ter tako svetu razodeva čudesa narave ter goji dobre spremembe. Prepričani so, da se spreminjanje sveta na bolje začne tukaj in zdaj, zato nenehno sejejo semena dobrih sprememb in spodbujajo vse k pozitivnim in trajnostnim odločitvam: s pobudami na lokalnih ravneh, ki se nato širijo po vsem svetu.

Na krilih ustvarjalnosti in inovacij kot pravi raziskovalci nenehno stremijo k temu, da bi iz narave izvabili njena čudesa, zato pri ustvarjanju najboljših negovalnih formul pa podrobno preučujejo vse – od semen, ki jih položijo v zemljo, pa do kože, ki jo bodo negovali izdelki L’OCCITANE. Vse dokler ne pridejo do prelomnih odkritij in novih čudežnih sestavin za svoje izdelke, znane tudi po edinstvenih dišavah, ustvarjene po navdihu narave.  

L'OCCITANE iz roda v rod prenaša znanje in ustvarja izdelke, ki razvajajo čutila in prebujajo čustva. Ustvarja spomine, ki so kot drobne zgodbe. Mila nas lahko ponesejo v preteklost. Dišave nas lahko popeljejo, kamorkoli si želimo … Darila iz L’OCCITANA, ki jih podarite sebi ali svojim najdražjim, pa očarajo in ostanejo v spominu. 

Promocijsko gradivo