Svet se počasi obrača proti bolj trajnostnemu življenju in to je že nekaj časa opaziti tudi v kozmetični industriji, kjer je naravna kozmetika iz leta v leto bolj priljubljena. Na vidiku pa je nov trend – kozmetika brez vode.
V zahodnem svetu na vodo sicer večinoma še ne gledamo kot na luksuzno sestavino ali dobrino, a ta postaja vse bolj cenjena in dragocena. Po podatkih Združenih narodov je namreč povpraševanje začelo presegati ponudbo. Naraščajoča svetovna populacija in ekonomski razvoj sta med drugim pripomogla k temu, da se globalna poraba vode na leto poveča za odstotek.
Razlog za skrb
Če upoštevamo še podnebne spremembe, zaradi katerih so sušna področja vedno bolj suha, obstaja razlog za skrb. Že zdaj približno dve tretjini svetovne populacije vsaj en mesec na leto živi v pomanjkanju vode, znanstveniki pa napovedujejo, da se bodo sušna obdobja le še daljšala in razmere z dostopnostjo vode zaostrovale.
Podjetje Mintel, ki raziskuje globalne trende, je že pred časom opozorilo, da je voda novi luksuz in da se v lepotni industriji pojavlja nov trend – kozmetika, ki ne vsebuje vode. Voda je namreč osnova v večini lepotnih izdelkov (kremah, šamponih, tonikih, čistilnih gelih) in v povprečju predstavlja kar 70 odstotkov izdelka. Cena vode je zaenkrat neprimerljivo nižja od preostalih sestavin, to pa omogoča proizvajalcu, da končni izdelek prinaša večji dobiček. A to razmišljanje in ravnovesje se s problematiko dostopnosti vode počasi spreminjata.
Manjše znamke so zasnovane bolj okoljevarstveno
Manjše blagovne znamke, ki proizvajajo naravno kozmetiko, se temu trendu lažje prilagajajo, saj so večinoma že v svojem bistvu zasnovane bolj okoljevarstveno, kar pomeni, da pri proizvodnji pazijo na čim manjšo porabo vode. Vendar se tudi kozmetični velikani ne morejo izogniti novi realnosti. L'Oréal je tako na primer napovedal, da bo letos porabo vode na enoto končnega izdelka zmanjšal za 60 odstotkov v primerjavi s porabo leta 2005. Po podobnih stopinjah naj bi šla tudi Unilever in P & G.
Prednosti kozmetike brez vode
Kozmetika brez vode ima kar nekaj prednosti v primerjavi z običajno kozmetiko. Vsebuje lahko večjo količino aktivnih sestavin in je zato učinkovitejša. Prav tako izdelki brez te dragocene sestavine ne potrebujejo toliko konzervansov, ki pogosto dražijo kožo in povzročajo alergije. V vodi se namreč bakterije najhitreje razvijejo, zato morajo ti izdelki vsebovati konzervanse, ki poskrbijo za daljšo obstojnost in varnost izdelka. Obstajajo celo ugibanja, da ima takšna kozmetika manjši ogljični odtis, saj je voda tista, ki da težo izdelku, kar naj bi se poznalo pri transportu. A na tem področju še ni narejenih podrobnih raziskav, ki bi potrdile ugibanja.
Obstaja že kar nekaj kozmetičnih izdelkov, ki ne vsebujejo vode. Kreme, toniki, esence, olja, trdi šamponi in še bi lahko naštevali. Tudi izdelki za ličenje. Trenutno iz tega segmenta priljubljenost najbolj narašča izdelkom v prahu. Od čistilnega prahu, ki zamenja na primer čistilno mleko ali gel, do pilingov in mask, ki jim sami dodamo vodo, in tako poskrbimo, da vsakič nanesemo svež izdelek z največjo mogočo količino aktivnih sestavin. Vitamin C je ena od takih sestavin, za katero že dolgo vemo, da je najbolj obstojna v prahu. V vodi je izredno nestabilen in hitro oksidira ter s tem izgubi vso svojo koristno moč.
Ni vse tako rožnato
Ni pa seveda vse tako rožnato, kot se morda zdi na prvi pogled. Kozmetika brez vode lahko vsebuje več aktivnih sestavin in je zato bolj učinkovita, ni pa to nujno. Vodo kot osnovo, ki razredči izdelek, lahko nadomesti katera druga nenaravna in koži manj prijazna sestavina. Kakovostne sestavine namreč niso poceni, zato proizvajalci iščejo pravo ravnovesje med količino sestavin v izdelku in končno ceno.
Na podkastu Beauty Brains (Lepotni možgani), kjer se znanstveniki pogovarjajo o lepotni industriji z vidika strokovnosti in učinkovitosti, voditeljica Valerie George in znanstvenik Perry Romanowski spodbijata trditve, da takšni izdelki vedno vsebujejo večjo količino aktivnih sestavin, zaradi česar naj bi bili bolj učinkoviti.
Prav tako opozarjata, da ne bi smeli računati na to, da so takšni izdelki brez konzervansov, saj so mikroorganizmi lahko prisotni tudi v izdelkih brez vode. Oboje je odvisno od sestavin in proizvodnje. Izpostavila pa sta še pomembno prednost izdelkov z vodo. Ta namreč poskrbi za lepšo teksturo, omogoča lažji nanos in izdelek se zaradi nje bolje vpije v kožo.
Kozmetika brez vode le marketinška poteza?
Je kozmetika, ki ne vsebuje vode, le nova marketinška poteza za nagovarjanje vedno bolj močnega okoljevarstveno ozaveščenega kupca ali nova bolj trajnostna rešitev v kozmetični industriji, bomo verjetno videli šele s časom. Vsekakor pozdravljamo vse prakse in podjetja, ki poskušajo delovati čim bolj okoljevarstveno in imajo v mislih tudi čim manjšo porabo vode. Če ob tem ustvarijo še učinkovite izdelke, pa toliko bolje.
A tako kot pri vsakem kozmetičnem izdelku bodo tudi v tem primeru pomembni sledeči kriteriji: ali je izdelek dober zame ali mi škoduje, ali ima čim manjši negativni vpliv na okolje in ali meni osebno ustreza. Nekaterim je vseeno, če krema vsebuje močnejše kemikalije, drugim ne. Nekateri imajo raje stekleno embalažo kot plastično. Na koncu pa je vedno glavni kriterij ta, da izdelek ustreza našemu tipu kože in rešuje tisto problematiko (prvi znaki staranja, nečistoče, pigmentacija), ki je za nas ključna.
Tako kot pri vseh izdelkih in trendih je od nas odvisno, ali smo kot kupci pozorni in se pozanimamo, kaj kupujemo. Preberite seznam sestavin in preverite, kako so izdelki proizvedeni. Poskrbite, da kožo negujete z njej prijaznimi izdelki. Pa če ti vsebujejo vodo ali ne.
Pripravila: Meta Kač
Fotografije: Profimedia
Preberite še: So lepotni izdelki, ki jih uporabljamo vsak dan, nove cigarete?
Priporočamo tudi: 3 kosi iz nove kolekcije H&M, ki jih bomo kupili ta mesec
Novo na Metroplay: “Sodelovanje z Rickom Owensom, to je res ogromen dosežek" | Tanja Vidic, Elle modna oblikovalka 2024