Kaj počne poslovni zastopnik za nišne dišave, ali imamo Slovenke dober okus in kako sploh izbrati pravi vonj zase?
Guirec, ste poslovni zastopnik za francoske nišne dišave. Kaj to pravzaprav pomeni?
Nišne parfumerije so zelo majhne blagovne znamke, največkrat sta to samo ustanovitelj in nos (ustvarjalec dišav, op. p.), včasih pa celo samo ustanovitelj. Ker je blagovna znamka tako majhna, ne morejo skrbeti za vse vidike posla in takrat najamejo nekoga, kot sem jaz, nekoga, ki od zunaj pomaga pri razvoju blagovne znamke. Skrbim za predstavljanje nišnih blagovnih znamk po svetu.
Kakšno pa je vaše ozadje, ste izobraženi na področju dišav?
Sploh ne. Študiral sem diplomacijo in geopolitiko. Že od malega sem si namreč želel ukvarjati s promocijo francoskih izdelkov v tujini. Mislim, da je Francija čudovita država, ki ogromno ponuja.
Prihajam pa tudi iz družine srednjega razreda, in če ne bi bilo pomoči države, ne bi mogel biti prvi v naši družini z visoko izobrazbo. Tako si želim svoji državi nekako povrniti, kar mi je dala.
Večina ljudi pomisli na Chanel, ko se spomni na francoske dišave, a je Francija veliko več kot to. Mislim, da lahko naredimo še veliko za promocijo raznolikosti dišav in posvetimo pozornost tudi manjšim blagovnim znamkam.
Po epidemiji covida sem se opogumil in začel svoj posel. Moja prva destinacija je bila prav Ljubljana. Na faksu sem raziskoval Slovenijo in zdela se mi je izjemno zanimiva država z velikim potencialom za nišne dišave.
Pravzaprav pa je bil svet dišav zame ljubezen na prvi pogled, saj so parfumi povezani s čustvi. In ko govorite o parfumih, ko jih preizkušate, ne sodijo zraven misli, kot je »Oh, jaz sem pomemben, sem direktor«. Ne, tu so spomini, ki jih vzbudi vonj, so čustva, in ta vas neposredno povežejo z osebo, ki jo imate pred seboj. Takrat sem si rekel, da je to izdelek, ki ga želim prodajati. Pravzaprav dišave sploh ne vidim kot izdelek, vidim ga kot čustveno povezavo. In to se mi zdi čarobno.
Kako bi nepoznavalcem pojasnili, kaj je nišna dišava?
Dišave delimo na tri skupine: dišave modnih hiš (na primer YSL, Chanel, Dior), dišave uveljavljenih nišnih hiš (Amouage, Xerjoff, Byredo), ki so pravzaprav že zelo razširjene, in dišave nišnih hiš, ki proizvajajo majhne količine dišav in jih boste našli v zelo malo izbranih trgovinah.
Nišno pa meni osebno pomeni majhno proizvodnjo, posebne sestavine in uporabniku zelo prilagojeno izkušnjo. Takšne dišave so lahko zelo osebne, ne bodo všeč vsem, a so zato bolj personalizirane. Po navadi jih uporabljajo ljudje, ki imajo veliko samozavedanja in delajo na sebi; vedo, zakaj nosijo določena oblačila, zakaj imajo takšno pričesko, kot jo imajo, vedo, zakaj izbirajo knjige, ki jih berejo ... skratka, vedo, kdo so.
Je pa tudi res, da je 'biti nišen' trenutno zelo trendno in so nekatere modne hiše zato razvile manjše in dražje serije dišav, ki jih predstavljajo kot nišne, čeprav to niso.
Preberite še:
- Najboljša hrana za podaljšanje življenjske dobe po mnenju japonskega strokovnjaka za prehrano: Znižuje holesterol ter izboljšuje zdravja srca in ožilja
- Veliki ljubezenski horoskop za leto 2025: Kdo se bo zaljubil v kolega, kdo bo razočaran in kdo se bo poročil?
Vaš načrt je francoske nišne dišave ponuditi na območju Balkana.
Tako je, in kar se mi zdi pri tem zelo zanimivo, je, kako se mnenja o tem, kaj je dobra dišava, po različnih državah Balkana razlikujejo. V Sloveniji in na Hrvaškem imajo ljudje radi zelo elegantne, nežne in čiste dišave, medtem ko se v Srbiji in Albaniji prodajajo skoraj izključno zelo močne, orientalske in 'glasne' dišave, kar mi je bilo sprva zelo tuje. Nisem pričakoval takšne raznolikosti. Lahko bi rekel, da imajo Slovenke zelo podoben okus za dišave kot Francozinje. Najbolj izobraženi na področju dišav pa so v Srbiji, skoraj bi rekel, da bolj kot v Franciji.
Tudi način prodaje se zelo razlikuje. V Ljubljani zdaj recimo sodelujem z dvema blagovnima znamkama, na Hrvaškem dobro sodelujem z oblikovalcem, s katerim sva pripravila že nekaj pop up dogodkov. V Srbiji je trg z dišavami ogromen, a ker jih to zelo zanima, ni težko, medtem ko v Albaniji prodajamo dišave izključno v zelo majhnih trgovinah. Skratka, od države do države se tako okus kot trg razlikujeta in moje delo je zato zelo personalizirano.
Kaj pa vaša domača dežela, Francija. Rekli bi, da je poznavanje dišav in znanje o njih tam zelo močno?
Želim si, da bi bilo to res, a je žal precej nasprotno. Poznajo velike blagovne znamke, večina žensk nosi dišave hiš Chanel, Lancôme in podobno. Želel bi si, da bi si upali pogledati mimo tega in videli, koliko čudovitih manjših znamk Francija še ponuja.
Za primer lahko dam kar svojo mamo, ki že leta nosi La Vie Belle hiše Lancôme, enega izmed najbolj prodajanih ženskih dišav na svetu. Želel sem jo prepričati, da bi poskusila še kaj drugega, a mi žal ni uspelo. Francozinje dajo veliko na blagovne znamke, a ne marajo, da se to vidi na prvi vtis. In ker si velika večina Francozinj kosov velikih modnih hiš ne more privoščiti, je dišava način, da so vseeno lastnice izdelka, ki prihaja recimo iz modne hiše Chanel.
V prejšnji številki Elle smo pisali o razliki nošenja dišav med milenijci in generacijo Z. Kaj vi menite o vplivu TikToka, YouTuba in Snapchata na odločanje ljudi?
Prvič, družbena omrežja imajo zelo velik vpliv, imamo primere, ko se ravno zaradi njih prodaja le ena dišava določene parfumske hiše in prav nobena druga. In drugič, generacija Z je odraščala s pozitivnimi manifestacijami, kot so: »Bodi, kar želiš biti. Poskrbi, da si čisto svoja osebnost. Lahko si, kdorkoli želiš biti.« To je odlično, dobro je hvaliti originalnost in posebnost, posledica pa je, da se odločajo za dišave na bolj osebni ravni, in TikTok jim na primer nudi širok spekter raznolikih možnosti za vsebine v tej smeri.
Verjamem tudi v rek, da nobena reklama ni slaba reklama. Dobro je, ker se na tak način (s pomočjo družbenih omrežij) širi zavedanje o dišavah, kar me veseli. Je pa dobro, da se vsake toliko časa ustavimo in presodimo, ali gledamo kakovostne vsebine.
Kaj se vam zdi pomembno pri izbiri dišave?
Po mojem mnenju je najpomembneje, da ljudje poskrbijo za zavestno izbiro in nakup dišav. Prepričajte se, da parfum izberete zaradi sebe, in ne zato, ker je v oglasu Kendall Jenner, saj veste.
5 HITRIH VPRAŠANJ
Uporabljate svojo značilno dišavo ali ste bolj privrženec dišavne garderobe?
Zagotovo značilno dišavo.
In to je/so?
Imam tri. Silence Éloquent – Antinomie, Cèdre Figalia – Atelier Materi in Liqueur BPM – L'Orchestre Parfum. Mislim, da je ravno v mojem poslu pomembno, da si me zapomnijo.
Dišava, ki vas je sezula ob prvem stiku: Jany – Sora Dora.
Nakup na slepo ali testiranje? Vedno testiranje.
Ali nositi dišavo na razgovoru za službo?
Seveda, zagovarjam to, ampak v takšnih količinah, da jo lahko vonja samo oseba, ki jo nosi. Pripomore k samozavesti in vzbuja občutek, da si, kdor si.
Pripravila Anja Kralj
Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu