Prava dišava za vas

Vam pristajajo sveži, zeleni vonji? Ali morda cvetlični vonj jasmina? Z našim testom lahko ugotovite, kateri parfum vam je pisan na kožo. Našli pa boste tudi odgovore strokovnjakov na vprašanja, povezana z dišavami.

Prava dišava za vas

Zanimivosti iz sveta parfumov

Ali jih lahko mešamo med seboj? In kaj pomeni srčna nota? Nasveti, ki vam pomagajo pri izbiri parfuma . .

Kaj storiti, da se parfum ne razdiši prehitro?

Najbolje je, da ga nanesete takoj po prhanju. Ker je telo segreto, ga koža intenzivneje vsrka. Kože, kjer ste ga nanesli, ne drgnite. Parfum se najbolje razvije na tisti delih kože, ki so dobro prekrvljeni, na primer na sencih, vratu, zapestjih ter komolčnem in kolenskem zgibu, ter na sveže umitih laseh. Intenzivnost vonja se poveča, če uporabite milo za prhanje in losjon za telo iz iste kolekcije, kot je parfum.

Lahko uporabimo več parfumov hkrati?

Seveda, to je celo moderno. Tako lahko ustvarite dišavo, ki je povsem vaša. Ni pa priporočljivo mešati več kot dveh parfumov. Najbolje se med seboj združujejo vonji različnih kategorij (na primer sveži in cvetlični, sadni in orientalski).

Zakaj isti parfum na različnih ljudeh različno diši?

Vzrok je različna struktura kože. Bolj ko je koža suha, manj intenzivna je aroma. Kožni lipidi oziroma maščobe so namreč odgovorni za razvoj dišavnih molekul. Pomembno vlogo igra tudi prehrana: pogosto uživanje pekoče hrane povzroči, da parfum na koži razvije intenzivnejšo noto.

Kaj pomenijo zgornje, srednje (srčne) in spodnje note dišav?

Parfumi so sestavljeni iz eteričnih olj, ki jih lahko razvrstimo v tri osnovne note. Zgornje note, ki jih sestavljajo hlapne spojine, sprožijo prvi vtis določene dišave in delujejo le nekaj minut. Srednje ali srčne note vključujejo olja rastlinskih cvetov, ki oddajajo vonj od ene do sedem ur. Po približno 15 minutah začnejo delovati osnovne oziroma spodnje note, ki združujejo vonjave mošusa in sandalovine.

Zakaj klasični parfumi dišijo drugače?

Včasih so uporabljali več naravnih dišav (rastlinskih in živalskih), danes prevladujejo sintetične (pridobljene v laboratoriju), ki zagotavljajo daljšo obstojnost parfumov in skrbijo, da se na koži hitreje razvijejo.

Kaj so tako imenovane olfaktorne skupine parfumov?

Vsak parfum je ‘zgrajen’ okoli določenega akorda, na podlagi katerega ga lahko uvrstimo v določeno skupino oziroma družino. Štiri glavne olfaktorne skupine so: chypre, citrusna, cvetlična in orientalska. Za družino chypre so značilni sveži vonji s toplimi, lesnimi notami. Citrusna družina, v kateri prevladujejo agrumi, je lahka in osvežujoča. Cvetlično skupino, kot pove ime, predstavljajo parfumi, ki so ustvarjeni okoli cvetlične teme, orientalsko skupino pa zaznamujejo bogati, sladkasti, začimbni vonji.

Na kaj morate biti pozorni pri izbiri parfuma?

Potem ko ste preizkusili več parfumov, je vaš nos (približno po petem) prenasičen in ni več sposoben pravilne zaznave vonja. Nasvet strokovnjakov: voh nevtralizirajte z duhanjem kavnih zrn. Parfume najprej preizkusite na papirnatih trakovih, nato pa tiste, ki so vam všeč, še na koži – na notranji strani zapestja.

TEST

1. Na potovanje bi se odpravili v:

C: Benetke

A: Pariz

B: New York

D: Nemčijo

2. Katero modno oblačilo najbolje odraža vaš značaj?

A: plašč v krem barvi

D: mini krilo in pajkice

C: vezena večerna obleka

B: dolga črna obleka

3. Kateri tretma bi izbrali v wellness centru?

A: športno masažo

B: šiatsu nego obraza

D: kleopatrino kopel

C: ajurvedsko štiriročno masažo

4. V restavraciji za aperitiv naročite:

C: breskovo žganje

A: šampanjec

D: šampanjec prestižne znamke

B: džin tonik

5. Kateri šport vam je najljubši?

D: pilates

A: golf

C: balet

B: joga

6. Kaj za vas pomeni idealna nedelja?

C: razvajanje in lepotičenje

D: dan, preživet v postelji

A: dolg sprehod v naravi

B: obisk razstave

7. Kateri modni dodatek bi izbrali?

D: črne lakaste škornje

A: veliko usnjeno torbo

B: velika okrogla sončna očala

C: zlat prstan s poldragim kamnom

8. Kateri sladki pregrehi se ne morete upreti?

B: temni čokoladi s črnim čajem in jasminom

C: čokoladnim kolačem

D: vaniljevemu sladoledu

A: creme brulee

9. S katero igralko se najlažje poistovetite?

D: Scarlett Johansson

B: Umo Thurman

C: Audrey Tautou

A: Nicole Kidman

10. Vaši lasje so največkrat:

B: gladko počesani

C: skodrani in igrivi

D: kot bi pravkar vstali iz postelje

A: speti v čop ali figo

11. Kateri je vaš najljubši film?

A: Parfum

B: Almodovarjev Vrni se

C: Pirati s Karibov 3

D: Casino Royale

12. Kaj najprej opazite pri moškem?

D: način hoje in kako se giblje

B: vsebino in način govora

A: obnašanje v družbi

C: oči

13. Kje bi najraje živeli?

A: v starem meščanskem stanovanju

B: na prenovljeni kmetiji z velikim vrtom

C: v vili v lepem predelu mesta

D: v majhnem svetlem stanovanju

Rezultati

Črka, ki ste jo največkrat obkrožili, predstavlja vašo kategorijo dišav.

A: Klasični vonji – velik poudarek dajete eleganci in prestižnim materialom; enako velja za izbiro parfuma.

B: Sveži vonji – vaš slog je preprost, vendar prefinjen; s parfumom pošiljate jasno sporočilo.

C: Cvetlični vonji – naklonjeni ste romantičnim oblačilom in igrivim dodatkom; s svojim vonjem širite dobro razpoloženje.

D: Čutni vonji – dobro veste, kako unovčiti svoje adute; oblačila in vonji, ki jih izbirate, so seksi in zapeljivi.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri