Tako kot smo v času mojega študija pri oblikovanju oblačil s strahospoštovanjem izrekali imena japonskih oblikovalcev in se po navdih znova in znova ozirali k estetiki Yohjija Yamamota, Rei Kawakubo, Isseya Miyakeja in Junye Watanabe, smo pri oblikovanju tekstilij z enakim spoštovanjem častili finski pristop k oblikovanju vzorcev.
Če ste imeli kdaj možnost spoznati profesorico Marijo Jenko, potem veste, da so najboljše črte, krogi in cvetje nastali prav pod okriljem Marimekka. Marimekko, finska blagovna znamka, je širši modni javnosti postala znana leta1960, ko je Jackie Kennedy kupila kar sedem njihovih oblek. Še bolj pa, ko je Maija Isoja leta 1964 oblikovala zdaj že ikonski cvetlični vzorec Unikko, ki še danes velja za najbolj prepoznaven in priljubljen motiv te finske blagovne znamke.
Sama sem njihove vzorce veliko raje kot na oblačilih gledala na tekstilijah za dom. Imela sem občutek, da se je Marimekkovim motivom le na velikih površinah uspelo razživeti do konca in se transformirati v pravo POP UP slikarsko mojstrovino.
Vse do zadnjič, ko sem med listanjem finske Elle naletela na oglas, ki je moje pojmovanje Marimekka obrnil na glavo. Marimekko vzorec me je navdušil na oblačilu! Na dolgi obleki je vzorec Mineralli ustregel vsem zahtevam, ki jih všečen motiv na oblačilu mora izpolnjevati: popolnost barvne harmonije, razmerje nasičenosti vzorca in njegov odnos do kroja oblačila.
Povsem pozabljen Marimekko je čez noč postal spet aktualen. Tako zelo, da so se na spisku želja znašli še Kultahippu obleka ter Piikivi majica. Gre kdo na Finsko?
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024