Ob zaključku lanskega FW Aquafresh mi je nekdo zastavil vprašanje, na katere tri stvari najprej pomislim ob besedi Fashion Week.
Priznam, da sem že pozabila, kaj sem odgovorila takrat, se pa dobro spomnim komentarja, ki ga je pod prispevkom pustila Nika Urbas in nas vse, ki smo sodelovali, opomnila, da smo pozabili na biznis (na to bi se lahko spomnila vsaj jaz, medtem ko preostalim tega ne zamerim).
Res, nihče ni omenil kupcev, kar je boleče, a resnici na ljubo, če bi v Parizu gospodični Rihanni zastavili isto vprašanje, dam roko v ogenj, da se na biznis ne bi spomnila niti tja do desetega naštevanja.
Vsakdo vidi modo, modne revije in teden mode v svoji luči.
Povejte mi, kaj tam počne vsa ta blogerska srenja? Najprej se pride pokazat (v večini primerov). Kaj počnejo slavni? Pridejo se družit. Kaj počnejo urednice? Iščejo nove perspektivne oblikovalce in vzpostavljajo stike s tistimi, ki si zaslužijo mesto v vsebini njihovih revij. Kaj počnejo kupci? Kupujejo!
Kdo so torej kupci, ki jih pri nas ni? Ni velikih imen, se pravi ni predstavnikov velikih modnih veleblagovnic in butikov, ki bi po ta malem naročili 30 plaščev. In če vprašate mene, je dobro, da jih ni, vsaj za zdaj.
Kaj naj stori oblikovalec, če teh plaščev ni zmožen dostaviti do dogovorjenega datuma? Težko vprašanje, kajne. Je pa na slovenskem tednu mode veliko malih kupcev, v šali rečeno, malih delničarjev.
Kupec sem jaz, pa naša odgovorna urednica, pa Lorella, ki je bojda odkupila kar pol kolekcije Nelizabeta, Urša Jerkič si je nov kos Aleksandre Brlan omislila že naslednji dan, tudi gospa v zadnji vrsti je bila od glave do peta oblečena v Petra Movrina.
Kupcev na slovenskem tednu mode je toliko, kolikor jih trg prenese, gledano z vseh zornih kotov. Če vprašate mene, bi jih nekaj gotovo še zmogli, a lepo počasi.
Kupci bodo prišli, veliki in še več malih. Prišli pa ne bodo zgolj zato, ker jih bodo tja vabili organizatorji, prišli bodo zato, ker slovenska moda premore res odlične in vrhunske oblikovalce, ki si zaslužijo, da se jim odpre kar največ modnih vrat na svetu. Najprej pa naj na veliko vstopijo skozi domača.
Ste pripravljeni nanje?
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc