Pozabite na uživanje sadja takoj po obilnem obroku: Sadje po obroku otežuje vašo prebavo in povzroča napihnjenost

Prisluhnite vsi, ki v dobri veri za sladico raje posežete po kosu sadja. Kljub temu, da menite, da s tem telesu delate medvedjo uslugo, preverite, zakaj je takšno ravnanje odsvetovano. 

Pozabite na uživanje sadja takoj po obilnem obroku: Sadje po obroku otežuje vašo prebavo in povzroča napihnjenost - Foto: Instagram

Zaključek obroka s sadjem ni tako dobra ideja, kot se vam morda zdi. Številni strokovnjaki za prehrano se strinjajo, da bi uživanje sadja kot sladice le motilo pogosto zapleten proces prebave in povzročilo različne neprijetne občutke. Razlog za to je preprost: večina sadja je še posebej bogata z netopnimi vlakninami.

Čeprav s tem samo po sebi ni nič narobe, je težava v tem, da ta vlakna zelo hitro krožijo po telesu. Sadje, ki ga pojemo na koncu obroka, se zato v debelem črevesu (zadnji del prebavil) znajde prehitro, veliko prej, preden se ostala živila v obroku prebavijo. Zato v prebavnem traktu čakajo, da pridejo na vrsto, preden ga lahko zapustijo. To jim daje čas za fermentacijo, kar povzroča različne prebavne težave, kot je napihnjenost.

Ne spreglejte: 

Uživanje sadja v prehrano vnaša pomembno raznolikost. Tako kot velja, da je treba za boljše zdravje trikrat na dan uživati zelenjavo, je tudi vključevanje sadja v prehrano enako pomembno. Dve porciji surovega sadja lahko telesu zagotovita hranila za dobro delovanje. Pomaga celo ohranjati hidracijo, preprečuje nezdravo grizljanje in s tem pomaga pri izgubi kilogramov. Toda da bi pridobili te prednosti uživanja sadja, ga morate jesti ob pravem času in pravilno pariti.

Po ajurvedi, starodavni indijski medicinski praksi, je treba vsako hrano uživati na določen način in ob določenem času. Kombiniranje hrane z mlečnimi izdelki, zelenjavo ali mesom bo za vaše telo škodljivo na več načinov.

Sadje se v primerjavi z drugimi živili hitro razgradi. Če ga kombinirate z drugimi živili, lahko v telesu nastanejo toksini, zaradi česar lahko združevanje živil zmanjša proces prebave. Sadje mora ostati v želodcu tako dolgo, kot traja prebava najtežje hrane, zato telo težko absorbira hranila. Prebavni sokovi ga začnejo fermentirati, kar je na splošno strupeno in lahko poveča tveganje za nastanek bolezni in drugih z zdravjem povezanih stanj. Poleg tega lahko uživanje sadja z mlečnimi izdelki, kot sta mleko in jogurt, povzroči kožne bolezni, kot so akne, luskavica in ekcemi.

Ali je uživanje sadja kot sladice slaba ideja?

Najboljši čas za uživanje sadja je zjutraj po kozarcu vode. 

Najbolje bi bilo pojesti kos sadja med eno in nekaj ur po zadnjem obroku, da se prebavni proces obroka nemoteno začne. Če predpostavimo, da celotna faza prebave traja od 3 do 4 ure, lahko šele po tem času zaužijemo sadje, ne da bi pri tem vznemirili prebavni sistem. Uživanje sadja takoj po obroku ni dobra ideja, saj se morda ne bo pravilno prebavilo. Tudi hranilne snovi se morda ne bodo pravilno absorbirale.
Med obrokom in sadnim prigrizkom je treba pustiti vsaj 30 minut odmora. Najbolje bi bilo, če bi sadje jedli uro pred obrokom ali dve uri po njem, če imate sladkorno bolezen ali druge prebavne težave, kot je zakisanost. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Beauty Chef (@thebeautychef)

Prav tako lahko uživanje sadja zvečer zmoti vaš spanec in prebavo. Zato ajurveda priporoča uživanje sadja pred 16. uro ali pred sončnim zahodom. Sadje je enostaven ogljikov hidrat, kar pomeni, da se lahko hitro razgradi, takoj zviša raven sladkorja v krvi in zagotavlja takojšnjo energijo. Zvišanje ravni sladkorja v krvi tik pred spanjem lahko moti vaš spanec. Poleg tega se po sončnem zahodu naša presnova upočasni in prebavni sistem težko prebavlja ogljikove hidrate. Zato je bolje omejiti vnos ogljikovih hidratov zvečer.

Strokovnjaki trdijo, da je naš želodec kot mešalnik, v katerem se vse zmeša. Če pojeste kos sadja ob koncu obroka, to ne bo imelo blokirajočega učinka na prebavo. V nekaterih primerih je morda še vedno bolj smiselno, da sadje zaužijete samostojno, zlasti za premagovanje želje po grizljanju po obroku ali za ljudi z motnjami hranjenja, ki si hrano raje razdelijo na manjše obroke, ker ne morejo pojesti celotnega obroka.

Fotografije: Instagram/@emilisindlev

Preberite še: Pozabite na top z globokim izrezom, sedaj bomo nosili tako različico

Priporočamo tudi: Petdnevna dieta z lubenicami: Najljubša poletna hrana, s katero boste 'pregoljufali' lakoto in z veseljem skočili v nove kopalke

Najbolj brano