Če ste starejši od 40 leti, je čas za anti-age dieto: Zmanjša vse znake staranja - od kilogramov do gub

Dieta proti staranju je najboljši način za regeneracijo telesa po 40. letu.

Lifestyle, 29. 4. 2022
Če ste starejši od 40 leti, je čas za anti-age dieto: Zmanjša vse znake staranja - od kilogramov do gub - Foto: Instagram

Štirideseta leta so prav gotovo lahko najboljše žensko desetletje. Ste na vrhu svoje kariere, samozavestni in izgledate bolje kot kdaj koli prej. Toda medtem ko vam je prej brezglavo prehranjevanje še uspevalo, morate pri prehrani v 40. letih biti bolj odločni, zlasti ker vas v naslednjem desetletju čaka menopavza. S staranjem se začne zmanjševati gostota pustih mišic in kosti v telesu - temu procesu pravimo katabolizem, pravijo strokovnjaki za prehrano in fitnes. Zaradi zmanjšane mišične mase se upočasni tudi naš metabolizem. Zato se v 40. letih ne morete več prehranjevati tako kot v 20. in 30. letih. In kaj lahko naredite? Glavni cilj v tem desetletju obrniti katabolni proces in ga spremeniti v anabolnega, pri čemer začnete graditi kostno gostoto in mišično maso, namesto da bi jo izgubljali.

Prepričani smo, da ste vsaj enkrat že slišali, da se skrb za telo začne od znotraj. In s tem se ne bi mogli bolj strinjati, saj so vse drage kreme, serumi, tretmaji lahko zaman, če se ne prehranjujemo zdravo in nismo telesno dejavni. Prav koža je tista, ki vsak dan najbolj trpi in prva pokaže znake staranja, cilj tovrstne prehrane pa je spraviti v red obraz in telo.

Ne spreglejte: 

Največji prehranski miti pri štiridesetih letih

Največje napačno prepričanje ljudi je, da morajo stradati ali se odpovedati sladkorju, če želijo biti videti dobro. Strokovnjaki pravijo, da namesto mlečne čokolade raje posezite po domačem pecivu, ki ste ga pripravili sami in točno poznate njegove sestavine. Vstopili ste v štirideseta - doživeli ste zlomljeno srce, izgubo prijateljev, stres v službi, družinske pritiske, zato bi moralo biti to desetletje namenjeno praznovanju in temu, da se ne držite nazaj. Vendar to ne pomeni, da pri prehrani ne izvajate nadzora nad porcijami. Samo ne bojte se hrane - uživati morate v življenju in biti srečni od znotraj. 

In kaj pravzaprav je dieta proti staranju? 

Pri dietah proti staranju gre bolj za spremembo same prehrane. Slana hrana, sladkarije, gazirane pijače ... vse to vpliva na kožo obraza, jo naredi napihnjeno, nenaravne barve in povzroča mozolje. Sladkor in sol sta glavna sovražnika, če jih zaužijemo v velikih količinah, zato je zelo pomembno, da se uprete nagonu in zmanjšate vnos določenih živil, če želite čim dlje ohraniti mladost. Vaš krožnik mora biti zdrav, lokalni in sezonski. Da bi obrnili proces katabolizma, potrebujete kalcij, saj je pomemben za izgradnjo kostne gostote, skupaj z železom, beljakovinami in vitaminom D. Kot svoja glavna prehranska priporočila strokovnjaki svetujejo ghee, sezonsko zelenjavo, polnozrnata žita, kot sta proso in rjavi riž, sezamova semena, svežo zelenjavo, mastne ribe in celo mlečne izdelke, če so z zanesljive kmetije in ne iz trgovine.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Gwyneth Paltrow (@gwynethpaltrow)

Dieta proti staranju je torej skupek živil, mineralov in vitaminov, ki jih je treba jemati, da se izognemo pojavu starostnih peg, globokim gubam in na naraven način napnemo kožo. Pa tudi za ohranjanje zdrave, vitke postave.

Anti age dieta - pravila

Dieta proti staranju je zasnovana tako, da nam pomaga obrniti leta nazaj, tako kot nam bodo pomagala biološka zdravljenja.

Na prvem mestu naj bi ta dieta naše telo osvobodila negativnih učinkov prostih radikalov, ki napadajo in uničujejo zdrave kožne celice. Njihovo delovanje zmanjšuje odpornost telesa, telo in koža sta bolj nagnjena k vnetjem in okužbam, zmanjšuje odpornost na zunanje vplive, UV sevanje, toksine…

Nevtralizacija prostih radikalov poteka s pomočjo antioksidantov, zato je njihova vloga za zdravje in lepoto tako pomembna. To so različni vitamini, minerali, encimi, elementi v sledovih, torej vse, kar potrebuje koža, da ostane lepa in zdrava.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cindy Crawford (@cindycrawford)

Anti age dieta ni zapletena in je sestavljena iz treh osnovnih korakov:

Prehrana – izbira živil, ki so bogata z antioksidanti, vitamini in minerali ter omega maščobnimi kislinami

Prehranska dopolnila – jemanje določenih dodatkov, ki jih je težko dopolniti s prehrano in naj bi pomagali poživiti kožo in okrepiti imunski sistem
Nanos živil na kožo - v prvi vrsti se nanaša na pripravo različnih domačih mask proti gubam

Anti-age dieta je usmerjena v prilagojeno prehrano in spremembo nekaterih navad, krepitev imunitete obraza, kar vodi v rdečico, mozolje in čezmerne gube, ter krepitev zaščitne bariere kože. Prav tako poveča raven kolagena in elastina v koži.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jordan Santos (@jordanrisa)

Najboljša hrana proti gubam

Na prvem mestu - voda. Da bi ohranili zadostne količine kolagena, potrebujemo vodo, zato je priporočljivo, da popijete 8 do 10 kozarcev vode na dan. Organizem se bo znebil presežka in prihranil tisto, kar potrebuje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AMPERNA® Probiotic Skincare (@ampernaskin)

Ribe

Beljakovine in omega-3 maščobne kisline imajo izrazite protivnetne lastnosti, izboljšujejo elastičnost in se borijo proti vsem znakom staranja kože. Dve vrsti maščobnih kislin omega-3, ki jih najdemo v ribjem olju, eikozapentaenojska kislina (EPA), kot tudi dokozaheksaenojska maščobna kislina (DHA), zmanjšujeta proizvodnjo sebuma in sta pomembni za nego mastne kože. Priporočljivo je, da so ribe na jedilniku kar trikrat na teden, predvsem losos, postrv, mečarica, polenovka, celo tuna.

Oreščki

Poudarek je na orehih in mandljih, ki so prav tako bogati z aminokislinami, dnevno priporočilo pa je velikost roke.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AMPERNA® Probiotic Skincare (@ampernaskin)

Zelena zelenjava

Špinača, ohrovt, blitva, brokoli ... so le del tega, kar bi moralo biti na vašem jedilniku. So močan vir antioksidantov in zelo učinkovito uničujejo proste radikale.

Olivno olje

Priporočljivo je, da pri pripravi hrane uporabljate olivno olje, predvsem zato, ker je bogato z nenasičenimi maščobnimi kislinami, ki so odlične za kožo, ter vitamini A, E, D in K.

Jagode

To sadje vsebuje veliko antioksidantov in ima ugoden glikemični indeks, torej ne zvišuje ravni sladkorja v krvi. Jagode, robide, maline, brusnice, borovnice je treba uživati ​​vsaj dvakrat na teden.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ROSE FERGUSON (@rosemaryferguson_)

Citrusi

Bogati so z vitamini C, A, B1, B6, kalcijem, magnezijem, fosforjem in železom, posebna priporočila pa so: limona, pomaranča, grenivka, mandarina in limeta.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WelleCo (@welleco)

Fižol

Fižol vsebuje skoraj vse esencialne aminokisline, pa tudi lecitin, pa tudi kalij, kalcij, železo, fosfor, magnezij, cink in natrij. Je odličen vir beljakovin, folne kisline, vitaminov B6, B2 in B3 ter vitamina K. Ena porcija fižola zagotavlja 20 odstotkov dnevnih potreb po vlakninah. Priporočena količina je približno tri skodelice kuhanega fižola na teden.

Jogurt, sir

Probiotiki so zelo pomembni v anti age dieti, saj dobre bakterije pomagajo koži v boju proti vnetju, poleg tega pa bodo nadomestile vlago kože.

Jajca

Posebno priporočilo je uživanje beljakov, saj imajo sposobnost regeneracije kože.

Zeleni čaj

Je zelo močan antioksidant in dan je priporočljivo začeti s skodelico tega čaja.

Jedilnik je treba dopolniti s piščancem in puranom, jabolki, melonami, breskvami, hruškami, paradižnikom, pšeničnimi kalčki, asai jagodami, sirom tofu, pa tudi čebulo, zeleno, papriko, polnozrnatimi izdelki.

Anti age dieta - Jedilnik

Anti age dieta vključuje pet obrokov na dan, vendar spretno združenih in načrtovanih.

Zajtrk: pest oreščkov, pest jagodičevja, skodelica ovsenih kosmičev, 2 dcl jogurta;
Prigrizek: jabolko, pomaranča ali sadje po izbiri;
Kosilo: porcija piščanca, zelena solata z olivnim oljem in limono;
Prigrizek: porcija zelenjave, kombinacija paprike, čebule…
Večerja: dve kuhani jajci, 100 g tune, špinača kot priloga.

Vsa tista živila, ki imajo glikemični indeks večji od 50, v tej dieti niso sprejemljiva. Seznam živil, ki se jim moramo izogibati, so predvsem kompleksni sladkorji, kruh, testenine, riž, rdeče meso, margarina, maslo, koruza, krompir. Obstajajo tudi živila, ki so zdrava, vendar imajo zelo visok glikemični indeks. To je na primer lubenica, ki ima GI 72, in korenček 73.

Seveda se morate izogibati zelo slani hrani, pa tudi alkoholu in preveliki količini kave.

Fotografije: Instagram/@poosh

Preberite še: Jennifer Lopez čudovita v najlepši pomladni obleki doslej v letošnji pomladni sezoni

Priporočamo tudi: Horoskop: O čem najpogosteje lažejo posamezna nebesna znamenja?

Najbolj brano