V tokratni epizodi Nina Gaspari, strokovnjakinja za medije, podkasterka, učiteljica joge in mentorica podjetnicam, svetuje, kaj storiti, če smo izgubili službo, kako ostati motiviran in kako se lotiti lastne podjetniške poti.
Sedmo epizodo lahko poslušate tukaj:
Poslušate nas lahko tudi na:
APPPLE PODCASTS Ι SPOTIFY Ι GOOGLE PODCASTS
»Delaj res tisto, kar želiš. Ustvarjaj izdelke ali storitve, ki izhajajo iz tvoje strasti.«
Z Nino smo se pogovarjali, kako pomembna je motivacija in kako ostati motiviran. Motivacija mora izhajati iz nas samih, kar pomeni, da se moramo dobro poznati. Za spoznavanje samega sebe pa si moramo vzeti čas. To lahko naredimo na več načinov, ki jih lahko med seboj kombiniramo, ali pa izvajamo tiste, ki so nam najbolj pisani na kožo.
Nina v pogovoru izpostavlja kar nekaj načinov samospoznavanja:
- Jutranja rutina, ki je lahko le kava in zajtrk ali pa pisanje dnevnika.
- Poznati svoj zakaj, svoje poslanstvo, tako imamo vedno občutek smisla v življenju.
- Postavljanje ciljev, ki so optimistični in realni. Pri tem moramo iti iz cone udobja ravno toliko, da pride do rasti, vendar obenem ne šoka in posledično opuščanja skoka iz udobja.
- Sistem podpore pomeni, da se obdamo z ljudmi, ki so naši podporniki, in tistimi, od katerih se lahko učimo.
- Pozitiven in optimističen pogled na svet in življenje.
»Pri delu se nikoli ne osredotočamo na stvari, na katere nimamo vpliva. Edina stvar, na katero imamo vpliv, je, kako dojemamo sebe, kako dojemamo svet okoli sebe, ali vidimo priložnosti ali težave.«
Kaj narediti, če smo izgubili službo
Nina svetuje, da najprej poskušamo ostati mirni in da sprejmemo situacijo takšno, kot je. »Dovoliti si moramo, da doživimo vse faze žalovanja.« Poudarja, da ne smemo bežati od občutkov in čustev, ki nas preplavljajo. Čim prej želimo priti do sprejamanja situacije, soočanja z njo in novo realnostjo. Če vemo, kaj si v življenju želimo, se bomo s takšnimi situacijami lažje spopadli. Veliko bolj bomo samozavestni in zavedali se bomo svojih sposobnosti. Preveriti pa moramo vse svoje možnosti, na primer zavod za zaposlovanje, zavarovanja in možnosti samozaposlitve.
»Vedno je dobro začeti, preden si pripravljen.«
Kako preveriti, če imamo dobro poslovno idejo
Vsem, ki se želijo podati na svojo podjetniško pot, Nina svetuje, da se v začetni fazi posvetijo raziskovanju trga. Pomembno je, da vemo, kaj želi in potrebuje naša ciljna skupina. Jasno je treba opredeliti svojega kupca, katere so njegove točke bolečine in katere težave mu lahko pomagamo rešiti. Za raziskovanje so idealna družbena omrežja, preverimo pa lahko tudi ocene podobnih konkurenčnih izdelkov, da ugotovimo, kaj stranke potrebujejo. Ključno je, da v center svojega izdelka ali storitve postavimo kupca. Da se vprašamo, kaj bo imel od tega, kakšno težavo bo lahko rešil in zakaj ga oziroma jo potrebuje.
Pri tem pa Nina izpostavlja tri ključne stvari: pomembno je začeti čim prej, biti fleksibilen ter začeti z manjšim in nato počasi rasti.
»Kot podjetnik moraš vedno odgovarjati na vprašanja ali točke bolečine ljudi, ki jim želiš svoj izdelek ali storitev prodati.«
Poslušajte še: ELLE podkast | Mojca Mavec o trikih za nepozabno potovanje
Priporočamo tudi: ELLE podkast | Martina Borščak o naravni kozmetiki, ki je tudi učinkovita