Pozabite na probiotike, to je presenetljivo živilo, ki je za zdravje črevesja in napihnjen trebuh bolj koristno kot katerikoli dodatek

2. 7. 2024
Ne samo, da je jabolko neskončno cenejše od probiotičnih dodatkov, ampak je tudi prava panaceja za črevesni mikrobiom. (foto: Profimedia)
Profimedia

Vsi so nori na probiotične dodatke. Toda ali smo prepričani, da skromno jabolko ne prinaša več koristi za naše črevesje? Vprašali smo strokovnjaka.

Od razpoloženja do zdravja kože - vse se začne v črevesju. Načelo, ki je temeljnega pomena za naše dobro počutje in ki se ga očitno zaveda vse več ljudi, tako da storijo vse, kar je v njihovi moči, da bi nahranili dobre bakterije v svojem mikrobiomu. Težava je v tem, da se mnogi zaradi naše nagnjenosti k zapletanju stvari zatekajo k uživanju probiotičnih dodatkov, čeprav nam je mati narava v resnici ponudila hrano, ki je zelo bogat - in lahko dostopen vir dobrih bakterij. Govorimo o skromnem jabolku, ki, kot potrjujejo znanstveniki, vsebuje do 100 milijonov teh mikroorganizmov, pomembnih za zdrav črevesni mikrobiom.

Ne spreglejte:

Ne samo, da je jabolko neskončno cenejše od probiotičnih dodatkov, ampak je tudi prava panaceja za črevesni mikrobiom. Podrobneje si oglejmo njegove lastnosti.

Prednosti jabolk

Na prehranski ravni

Jabolko vsebuje malo kalorij, zato je idealno za potešitev nenadnega napada lakote ali za zaključek obroka z nečim sladkim. Vsebuje precej veliko vlaknin (srednje veliko jabolko, če ga pojemo z olupkom, jih vsebuje približno 4 grame), veliko vitamina C (ki krepi imunski sistem) in precejšnjo količino kalija (bistvenega za zdravje mišic, tudi srčne mišice), hkrati pa ne vsebuje holesterola, glutena in laktoze, kar ne vpliva na tiste, ki trpijo za večjimi preobčutljivostmi na hrano.

Za zdravje (črevesno in drugo)

Stari rek pravi: "Jabolko na dan drži zdravnika stran". Dejansko lahko to sadje znatno prispeva k ohranjanju zdravja, ne le črevesnega. Predvsem zaradi velike vsebnosti topnih vlaknin, imenovanih pektin. Ta polisaharid, s katerim so bogati tudi agrumi, pomaga uravnavati raven holesterola, prispeva k pravilnemu delovanju črevesja in nadzoruje apetit. Poleg tega pri njegovi fermentaciji s črevesno bakterijsko floro nastajajo kratkoverižne maščobne kisline, ki očitno preprečujejo razvoj raka debelega črevesa.

Jabolko ima tudi diuretične lastnosti in je indicirano pri motnjah prebavil (driska, zaprtje in meteorizem): pektin namreč nima prave odvajalne funkcije, temveč "modulacijski" učinek, tj. normalizira črevesno peristaltiko (niz krčenj in poznejših sprostitev mišic votlih organov črevesnega trakta, ki so potrebni za prehod njegove vsebine).

Koliko jabolk naj pojemo

Jabolka, ki jih zaužijemo v razumnih količinah - največ 2 na dan -, nimajo kontraindikacij, čeprav moramo pri njihovem uživanju, tako kot pri večini živil, ki vsebujejo ogljikove hidrate, upoštevati morebitno prekomerno telesno težo, sladkorno bolezen tipa 2 in hipertrigliceridemijo.

Jabolka in probiotični dodatki

Obsedenost s probiotiki

Zaradi vse večje obsedenosti s probiotiki so mnogi v skušnjavi, da bi ohranili zdravje črevesja, da bi dali prednost uživanju dodatkov, namesto da bi v svojo prehrano vključili živila, bogata z dobrimi bakterijami. Dovolj je povedati, da na primer pektin, pridobljen iz jabolk in agrumov, pogosto uživamo v obliki prehranskih dopolnil, čeprav so različne študije pokazale, da je naravni vir veliko bolj zdrav kot posamezna snov, izolirana iz njega.

Vendar pa ne morete zgrešiti z zdravju koristnimi lastnostmi jabolka - in pravzaprav kateregakoli sadja ali zelenjave. Strokovnjaki zdaj priporočajo, da za izboljšanje zdravja črevesja tedensko zaužijete vsaj 30 različnih rastlin - poleg sadja in zelenjave tudi začimbe, zelišča, stročnice in žita. Obstajajo jasni dokazi o vplivu vlaknin in polifenolov na črevesni mikrobiom, zato si prizadevajte vsak dan v svojo prehrano vključiti več rastlin in se tako nahraniti. To je res tako preprosto.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Jennifer Aniston posodobila svojo bob pričesko na najbolj eleganten način in poudarila svoj koketen in mladosten videz

Priporočamo tudi: Alla Bruletova je visoka le 158 centimetrov, a ima zavidljivo kariero modela

Novo na Metroplay: "Ni potrebe, da je glavna junakinja vedno popolna, vitka in prekrasna ženska." | Gaja Filač