10 ikoničnih filmskih modnih videzov, ki so postali fenomen

11. 3. 2023
10 ikoničnih filmskih modnih videzov, ki so postali fenomen (foto: Profimedia)
Profimedia

Predstavljamo 10 nepozabnih filmskih kostumov od Audrey Hepburn pa do Ume Thurman. 

Marilyn Monroe v Gospodje imajo raje plavolaske (1953)

Dolga roza obleka s pompozno pentljo na zadnji strani, stilirana v kombinaciji z elegantnimi rokavicami in repliko ogromnega diamantnega nakita, je en tistih odmevnih modnih kosov, ki ga poznamo bolje od filma, v katerem se pojavi. Žareča Marilyn Monroe je svileno obleko Williama Traville nosila med nastopom pesmi Diamanti so dekletini najboljši prijatelji v filmu Gospodje imajo raje plavolaske. Med nastopom je izstopala v množici tako v črno oblečenih, urejenih gospodov kot tudi deklet v prisrčnih, roza oblekah, in igrivo, a hkrati prefinjeno zapeljevala vse pred kamero. Ker je snemanje trajalo dlje časa, je Marilyn v sceni zamenjala dve identični obleki. Ena od obeh se je ohranila in bila leta 2010 na dražbi kot "najpomembnejši filmski kostum, ki je bil kadarkoli del dražbe" prodana za slabih 350 tisoč evrov. 

Audrey Hepburn v Smešnem obrazu (1957) 

Audrey Hepburn slovi po oblekah, ki jih nosi v svojih filmih. Od čudovite črne obleke v Zajtrku pri Tiffanyju (1961) pa do rumenega plašča v Šaradi (1963), njen bogat modni repertoar vključuje najbolj kultne filmske kostume vseh časov. Muzikal Smešni obraz, ki bolj kot na zgodbi temelji na svojii estetski podobi, je sam po sebi poklon modi. Vključuje serijo Givenchyjevih po meri narejenih kosov in kostume legendarne Edith Head, ki je za svoje delo v omenjenem filmu osvojila oskarja za najboljšo kostumografinjo. Dolga rdeča obleka in plapolajoča ruta, ki ju Audrey v vlogi Jo nosi med fotografiranjem na stopnicah v Louvru, povzameta glamurozno vzdušje celotnega filma. 

Kim Novak v Vrtoglavici (1958)

Kim Novak je v Vrtoglavici klasična Hithckockova elegantna, rahlo izgubljena in vznemirjena blondinka. Preprost outfit Edith Head, ki ga je Kim nosila v najbolj prepoznavni sceni filma, je subtilna okrepitev nelagodnega dogajanja. Igralkin monoton videz se ne sklada s kaosom v njenih mislih in okolici, ki jima poskuša vsaj z oblačili prisilno vliti stabilnost. Njena celovita, skoraj da preveč popolna urejenost skupaj z bučnimi valovi in sivo vetrovno obalo ozračje naredi še bolj srhljivo in nekoliko grozeče. 

Olivia Newton John v Briljantini (1978)

Outfit prerojene Sandy, ki se je iz prijetnega, naivnega dekleta dramatično prelevila v privlačno in odločno žensko, je še danes simbol samozavesti in drznosti. Ikoničen črn videz, ki ga sestavljajo oprijete hlače, majica brez ramen, usnjena jakna in črne visoke petke, je vplival na razvoj t.i. "bad girl" imidža. Postal je pomemben del pop kuture in razkril prihodnost mode, ki je iz v sedemdesetih dominirajočih hlač na zvonec in živih barv prešla na temnejši, bolj uporniški videz osemdesetih. Večino kostumov za Briljantino je oblikoval Albert Wolsky, famozne hlače in majica iz zadnje scene pa sta bila vintage nakupa. Ker je bila zadrga na hlačah pokvarjena, so mogil Olivio pred vsakim snemanjem vanje všiti. Celoten outfit se je leta 2019 na dražbi, katere zbrana sredstva so bila delno namenjena centru za raziskovanje rakavih boleznih, prodal za več kot 400 tisoč evrov. Kupec je usnjeno jakno igraki sicer vrnil že slab mesec po nakupu, ker naj bi si ta zaslužila biti v lasti svojega pravega lastnika. 

Michelle Pfeiffer v Brazgotincu (1983)

Osebnost lika Michelle Pfeiffer v Brazgotincu karakterizirata eksces in glamur, kar se odraža tudi v vseh oblačilih, ki jih je igralka nosila med snemanjem. V legendarni lahkotni morsko zeleni obleki na tanke naramnice z visokim razporkom in razkritim hrbtom je bila Michelle utelešenje chic prefinjenosti. Vse kostume za film Brazgotinec je oblikovala Patricia Norris, ki je navdih dobila pri Halstonu, priznanem modnem oblilkovalcu iz sedemdesetih. 

Julia Roberts v Čednem dekletu (1990)

Čedno dekle ponuja celo zbirko zapomnljivih outfitov. Belo-modra obleka z visokimi usnjenimi čevlji in rdečim blazerjem, eleganten set bele srajce, oranžnega blazerja in bermuda hlač ter rjava midi obleka z belimi pikami še vedno služijo kot vir stilske inspiracije. Za eno najbolj ikoničnih oblek v filmski zgodovini pa velja dolga rdeča obleka Marilyn Vance s spuščenimi, odebljenimi naramnicami in belimi opernimi rokavicami. Obleka v filmu obeležuje ključen transformativni trenutek, ko Vivivan svoj prej razgaljeni stil nadomesti z damsko eleganco.  

Uma Thurman v Šundu (1994)

Outfit, ki ga Uma Thurman kot Mia Wallace nosi v Šundu, je enostaven, a efektiven. Bela srajca, črne hlače ter blazer in rjav trench coat se, tako kot Miin status, razlikujejo od bolj dekliških oblačil ostalih ženskih likov. Oblečena je tako, kot so v filmu oblečeni moški, le da njeni stajlingi vsebujejo še element ženstvenosti. S tem izraža svojo dominanco, moč in prominenco v moškem svetu. Oblikovalka kostumov, Betsy Heimann, je Mio obula v Chanelove balerinke in tako videz izpopolnila s pridihom luksuza. 

Alicia Silverstone v Nimaš pojma (1995)

Mona Mey, oblikovalka kostumov, je dejala, da je bila v času izida Nimaš pojma med mladimi priljubljen grunge slog oblačenja in da je morala kreativna ekipa zato estetiko filma razviti v skladu s trendi prihodnosti. S sledenjem abstraktnim predvidevanjem in ugibanjem v katero smer se bo komercialna moda prevesila, so trende prihodnosti zastavili tudi sami. Karirast rumen komplet znamke Dolce & Gabbana, ki ga je Cher nosila svoj prvi šolski dan, je postal odmevna referenca za film in simbol buržuaznega srednješolskega sloga. 

Carrie-Anne Moss v Matrici (1999)

Čeprav poudarek Matrice nikakor ni na modi, je imel film na njen razvoj vseeno velik vpliv. Usnjene  hlače, dolgi lakasti trench plašči, obilni škornji in majhna mačja ovalna sončna očala so vsak zase postali trend. Po besedah oblikovalke Kym Barret so vsi kosi, ki so ustvarili značilen temen Matrica slog, imuni na obdobje in zato neomejeno trendovski. Zasnovala jih je z mislijo na prihodnost in poskušala ujeti sentiment nekonvencionalnih super junakov. 

Monica Bellucci v Maleni (2000)

Malena je film, ki prikaže sofisticiranost, romantičnost in rahlo konzervativnost italijanskega stila. Čeprav vse obleke, ki jih je oblikoval priznani modni oblikovalec Maurizio Millenotti, ujamejo mediteranski dih Sicilije, je črna obleka z izrezom v obliki srca ključna za film. Monica Bellucci v njej pooseblja odločnost, odmaknjenost od ostalih, ki so ji prizadejali bolečino, in upravičeno pretencioznost. 

Emma Stone v Deželi La La (2016)

Dežela La La je film, ki svojo vizijo oživi preko izbire oblačil, ki komplementirajo lokacije in emocionalnost likov. Čeprav je film poln ikoničnih oblek v različnih živih barvah, je najbolj vpadljiva in zapomnljiva Emmina kratka rumena obleka z rožami. Ta je definirala vizualno podobo najbolj slavne scene iz filma ter ji dodala prijeten, pomladni čar. 

Pripravila: Lara Lovrič

Fotografije: Profimedia

Preberite še: 4 astrološka znamenja, ki bodo v marcu navdse uživala v ljubezni: Škorpijon si dovoli pokazati svojo romantično plat, eno znamenje pa lahko pričakuje resno razmerje

Priporočamo tudi: Vrnite svojim lasem moč in sijaj: "Suho striženje" je nova tehnika striženja las, ki obljublja vrhunske rezultate in izboljša stanje las