Paul Smith je v modni svet baje zakorakal čisto po naključju. Pri šestnajstih letih ga je oče neambicioznega in brez ciljev pognal delat v skladišče z oblačili v domačem Nottinghamu. Njegova edina strast tisti čas je bilo kolesarjenje – upal je, da bo postal profesionalni tekmovalec, vse dokler se ni ponesrečil in zavil v modni ovinek. 1976 je predstavil svojo prvo moško kolekcijo v Parizu, v dvajsetih letih dela pa se je uveljavil kot eminenten angleški oblikovalec.
Danes ima 12 blagovnih znamk, ki zaobjemajo vse, od oblikovanja ur in pohištva do prečudovitih oblek za ženske. Kolekcija jesen-zima 2007/08 prinaša že znani umirjeni slog, ki črpa iz ženstvenosti 20. let prejšnjega stoletja. Barve so zgodovinske, veliko je sive, rjave, vinsko rdeče in zelene v odtenku maha. Tisk je v stilu art decoja in čutnih čipk. Kroji so bolj moški, hlače pa ozke in široke. Čutiti je rahel vojaški vpliv iz 40. let prejšnjega stoletja. Krila segajo do kolen, pojavljajo se prevelike pletenine s strukturirano prejo in kovinskimi nitmi. Živahni posegi rumene in rdeče poživijo vzdušje. Več o tem na www.paulsmith.co.uk.
Kolesarstvo je bilo torej odločilno za njegov uspeh, saj bi brez nesreče najbrž še naprej kolesaril in na modo ne bi niti pomislil.
Aleksandra Brlan
Fotografije: ImaxTree
Novo na Metroplay: “Hočemo to popolnost in kupili bomo vse” | Vesna Milek, Elle ženska 2024