To živilo, ki mu pravijo "mati vseh žit", preprečuje bolezni, kot so rak dojk, sladkorna bolezen tipa 2, pomaga ohranjati zdravo telesno težo in upočasnjuje staranje kože

Kvinoja je dosegla vrhunec slave, ko se je uveljavila kot osnovno živilo za astronavte NASA in kot osnovno živilo za športnike. Ta psevdožita nedvomno veljajo za "superživilo", toda... zakaj so tako dobra? Razkrivamo ključe do njene slave s pomočjo njenih glavnih prednosti.

To živilo, ki mu pravijo "mati vseh žit", preprečuje bolezni, kot so rak dojk, sladkorna bolezen tipa 2, pomaga ohranjati zdravo telesno težo in upočasnjuje staranje kože - Foto: Profimedia

Kvinoja, ki je znana kot "mati vseh žit", je bila pred pet tisoč leti vzgojena v Južni Ameriki in je od takrat zaradi svojih hranilnih lastnosti in enostavne priprave v tej regiji osnovno živilo. Zato se je počasi globalizirala in zdaj velja za eno najboljših superživil, ki jih uživajo ljudje, ki se zavedajo svojega zdravja. Kvinoja je psevdožito, bogata z beljakovinami, vlakninami ter različnimi minerali in vitamini. Čeprav kvinoja deluje kot polnozrnato žito, je v resnici seme rastline. Ko je kvinoja kuhana, je mehka in puhasta ter ima rahlo oreškast okus. Iz nje lahko pripravimo tudi kosmiče, moko in živila, kot sta kruh in testenine.

Semena kvinoje so na voljo v številnih sortah in različnih barvah. Vendar se za uživanje najpogosteje nabirajo bela, rdeča in črna semena. Najpogostejša "bela" kvinoja se skuha v najkrajšem času, ima najmilejši okus in hrustljavo strukturo, medtem ko je "rdeča" kvinoja znana po bogatem okusu in hrustljavosti. Črna kvinoja pa je najbolj aromatična in hrustljava ter zahteva najdaljši čas kuhanja. Poleg teh barv je kvinoja na voljo tudi v rumeni, sivi, oranžni, vijolični, rožnati, zeleni ali rumeni barvi, kar potrošniku omogoča široko izbiro.

Ne spreglejte:

Opravili smo poglobljeno raziskavo o njegovih resničnih koristih in razlogih, zakaj je že 5000 let osnovno živilo andskih ljudstev, zdaj pa ga uživajo milijoni ljudi po vsem svetu. Čeprav smo ugotovili, da ima na desetine prednosti, navajamo nekaj glavnih.

Kvinoja, ki jo pogosto imenujejo "superživilo" ali "superzrno", je ena izmed najbolj priljubljenih zdravih živil na svetu. Če je to preveč splošno, se poglobimo v podrobnosti. Kvinoja (keen-wah, se spomnite?) je cvetoča rastlina, ki spada v družino amarantov.

Semena kvinoje vsebujejo glutena. Sestava kvinoje je po kuhanju podobna pšenici ali rižu. Je odličen vir beljakovin (popoln vir, saj vsebuje vseh devet esencialnih aminokislin). Vsebuje tudi veliko vlaknin in mineralov.

Prednosti kvinoje

1. Kvinoja vsebuje več beljakovin kot katero koli žito

Ali zaužijete dovolj beljakovin? Kvinoja ima od 12 do 16 gramov na 100. Poleg tega te rastlinske beljakovine veljajo za visoko biološko vrednost, saj vsebujejo vse za človeka nujno potrebne aminokisline v pravem razmerju.

2. Idealno za vegane

Zaradi visoke vsebnosti rastlinskih beljakovin je kvinoja zelo dober vir rastlinskih beljakovin za vegane in obstaja veliko veganskih receptov za njeno vključitev.

3. Preprečuje bolezni

Kvinoja preprečuje bolezni, kot so rak dojk, sladkorna bolezen tipa 2, bolezni srca in ožilja, gonoreja in tuberkuloza. Ker vsebuje alkalne snovi (magnezij, kalcij in elemente v sledovih), se uporablja tudi kot naravno zdravilo za zvine in natege. V nekaterih andskih vaseh so ga nekoč uporabljali za zdravljenje zlomov kosti.

4. Dobro za diabetike

Poleg optimalnih prehranskih pogojev za diabetike ima tudi nevtralen okus, ki se lahko uporablja v solatah, enolončnicah, sladicah, zajtrkih... Tako lahko pripravite neskončno število enostavnih receptov in jedi ob vsakem času dneva.

5. Vsebuje kompleksne ogljikove hidrate

Drugi ogljikovi hidrati, ki vam pomagajo shujšati brez diete, saj so bolj nasitni in dlje časa ohranjajo raven energije kot enostavni ogljikovi hidrati.

6. Vsebuje dobre maščobe

Čeprav ima v primerjavi z drugimi žiti več maščob, to ne pomeni, kvinoja ni dobra za uživanje.To pomeni, da so kakovostne in polinenasičene, kot sta maščobni kislini omega 3 in 6, ki sta za telo nujno potrebni, saj jih telo ne more proizvesti samo. Prav te maščobe so osnova učinkovitih diet za hujšanje brez izgube telesne teže.

7. Bogata z vlakninami in minerali

Med živili z največ vlakninami, ki jih lahko vključite v svoj dnevni jedilnik, velja izpostaviti tudi vsebnost vlaknin v kvinoji, ki znaša 15 gramov na 100, večinoma netopnih. Minerali so železo, kalcij, kalij, magnezij, fosfor, cink, mangan, majhne količine bakra in litija.

8. Polna vitaminov

Kvinoja vsebuje tudi B, C, E ter tiamin, rivoflavin in niacin.

9. Primerno za celiakijo

Ne vsebuje glutena. Poleg tega, da se lahko uporablja kot žito, ga je mogoče predelati tudi v moko, kar ponuja možnost izdelave izpeljank.

10. Lajša zaprtje

Zaradi vsebnosti vlaknin lahko liste rastline skuhamo in iz njih pripravimo poparek, ki je odličen za preprečevanje zaprtja.

11. Ima visoko vsebnost kalcija

To pomeni, da pomaga preprečevati razgradnjo zob in kosti ter razvoj osteoporoze in njenih simptomov ali krhkosti kosti. 100 gramov kvinoje vsebuje 47 miligramov kalcija, kar je 5 % priporočene dnevne vrednosti za odraslo osebo.

12. Idealna je za športnike in športnice

Poleg visoke vsebnosti beljakovin kvinoja vsebuje tudi esencialne aminokisline, ki jih človeško telo potrebuje za izgradnjo mišic in okrevanje po naporni vadbi.

13. Pomaga ohranjati zdravo telesno težo

Obstajajo nasitna živila in jedilniki za ohranjanje telesne teže, med njimi je tudi kvinoja. Količina beljakovin in vlaknin ter vsebnost zdravih maščob in ogljikovih hidratov pomagajo zmanjšati peptide, ki sprožajo lakoto in željo po hrani, kot je grelin, hkrati pa nas nasitijo in preprečijo, da bi se dlje časa počutili lačni.

14. Deluje proti staranju

Poleg vitaminov C in E vsebuje tudi dva flavonoida, ki delujeta kot močna antioksidanta: kvercetin in kaemferol. Dva dodatna zaveznika za čiščenje telesa.

15. Dobra za kožo

Vitamin C v kvinoji vpliva na številne procese, ki vplivajo na našo kožo. Njegova antioksidativna moč pomaga preprečevati poškodbe DNK celic in povečuje sintezo kolagena, s čimer se bori proti staranju kože, povečuje regenerativno sposobnost tkiv, pomaga koži pridobiti elastičnost in čvrstost ter preprečuje znake staranja.

16. Dobra za lase

Videli ste že vse prednosti, ki jih ima vključitev kvinoje v prehrano za vaše zdravje, toda ali ste vedeli, da je zelo učinkovita tudi kot sestavina v izdelkih za lase? Zlasti pri tistih za zaščito las, saj kvinoja kot hidrolizirana beljakovina pomaga bolje ohranjati barvo las, tako da dlje časa ohranja intenziven, sijoč in živahen ton. Zato je idealen za nego barvanih las poleti, da ne postanejo zeleni.

Kako kuhati kvinojo ?

Pred kuhanjem jo je treba oprati, saj kvinoja vsebuje saponine, zaradi katerih je lahko grenka. Najbolje je, da kvinojo damo v cedilo in jo med mešanjem speremo z vodo iz pipe. Po dvakratnem ali trikratnem izpiranju, ko se pena, ki se pojavi na začetku pranja, preneha pojavljati, jo lahko skuhate.

Čas kuhanja kvinoje?

Približno 15 minut, ko voda že vre.

Fotografije: Profimedia

Preberite še:Kate Middleton v pleteni obleki iz Manga: Model za 50 evrov je ustvarjen za elegantne dame

Priporočamo tudi:Povečanje telesne teže, motnje spanja in vpliv na duševno stanje so posledice, če zvečer jeste po tej uri: To je optimalen čas za zadnji obrok

Najbolj brano