Popolni fitnes partner

Našli smo jo. Vadbo, ki vam bo pomagala pridobiti tonus, ob njej pa boste še uživali. V čem je skrivnost? Trening se mora ujemati z vašim umom.

Popolni fitnes partner - Foto: Shutterstock.com

Marec je in ne morete se odločiti, ali se sovražite bolj zato, ker ste pravkar pojedli tablico čokolade, ali zato, ker ste že prelomili vse svoje novoletne zaobljube. Če ste dovolili, da misel o strogi vadbi zdrsne pod posteljo, se zdaj polni krivde prebujate v nov dan, saj se zavedate, da morate nekaj storiti zase.

Še preden plačate novo članarino v novem vadbenem centru, ki ga seveda ne boste obiskovali, preglejte druge možnosti, kako povečati motivacijo, se začeti gibati in v tem celo uživati.

Vaditi in pri tem vztrajati je več kot telesna vadba. Če najdemo vadbo, ki nam ustreza tudi psihološko, pomeni, da bomo v njej uživali in vztrajali. A katera vadba ustreza našemu značaju?

1. Za tiste, ki ljubijo akcijo

Če po navadi obupate po nekaj obiskih vadbe na tekočem traku, spodbudite vseh pet čutov s tekom po strmih gozdnih poteh. Ekstravertirani osebi tipa A (to ste, če ste ambiciozni, zelo napeti in deloholični), ki je vajena stalne stimulacije ter deluje pod napetostjo in stresom, zelo ustreza tek po neurejenih gozdnih poteh, saj na podoben način izziva možgane. V sekundi se morate odločiti, kako stopiti, da ohranite ravnotežje na ves čas spreminjajoči se površini tal. Izbirajte različne poti in vaše telo in um se ne bosta začela dolgočasiti. Povsem drugače, kot če bi tekli po ravni površini parka, skakanje čez debla, tek po hribu navzgor in spuščanje po spolzkih travnatih predelih zagotavlja vadbo v intervalih, ki tudi zahteva več kalorij v krajšem časovnem obdobju, vaša presnova pa bo spodbujena še 48 ur po tem. Takšen tek vas bo napolnil z energijo in z željo po ponovitvah. Ideje o gozdnih poteh poiščite na www.tekaskiforum.net.

2. Za tiste, ki se bojijo vezati

Če ste navdušeni nad idejo o vadbi, vendar ne veste, ali boste v vadbenem režimu zdržali več kot dva tedna, si omislite obiskovanje amaterskih ur klasičnega baleta. Vsaka oblika plesa, ki usklajuje levo in desno stran telesa, je dobra za 'srčne osebnosti', ki se odzivajo glede na svoja občutja, in ne glede na razum. Izzivanje koordinacije ustvarja mentalno ravnotežje, tako da se odzovete manj impulzivno, vadba ob klasični glasbi pa pomirja nakopičena čustva. Za urnike baleta za odrasle poglejte na www.pilates.si.

3. Za perfekcioniste

Kadar ne vadite, se počutite krive, ko pa, obsedeno štejete ponovitve in kilograme. Vam zveni znano? Introvertirane osebe tipa B velikokrat skozi vadbo kritizirajo svoje telo in vadijo toliko, da ni več zdravo. Priporočamo meditacijo v gibanju, ki se osredotoči na počutje, in ne na videz. Takšna vadba bo odprla in stimulirala blokirane energijske čakre, medtem ko bodo vaje telesu povrnile prožnost. Zelo primerna je vadba tai či, ki nas uči meditacije za odpravo vsakodnevnega stresa, skozi telo pa steče življenjska energija. (www.dojo-ancnik.si)

4. Za tiste pod stresom

Plavanje poleg krepitve srca in oblikovanja dolgih mišic pomaga tudi zmanjševati stres. Medtem ko z glavo v vodi izključimo zunanji svet, pomirimo in očistimo misli. Vendar moramo tehniko plavanja izpopolniti tako, da nam bo koristila. Trening s plavalno desko ni le za otroke, uporabljajo jo tudi profesionalni plavalci. Za krepitev rok plavajte s plovcem med nogami, nato plovec vzemite v roke in naj delo opravljajo le noge. Učenje novih zamahov izzove tudi delovanje različnih mišičnih skupin, menjanje hitro in počasi preplavane dolžine pa zaradi intervalnega treninga krepi srce. Zavedajte se, da je odmor na koncu dolžine za lenuhe in goljufe, zato se pri obračanju raje brez dotikanja robu bazena z rokami osredotočite na eksplozivni odriv z nogami, porabili boste tudi do 400 kalorij na uro. (www.maxiapps.eu/pzs, www.riba-drustvo.si)

5. Za tiste z zimsko depresijo ali s pomladansko utrujenostjo

Vsem, ki ste utrujeni od dolge zime, bo prišla prav vadba joge. Položaji hatha joge in globoko dihanje bodo obnovili telo, porabite lahko do 400 kalorij, podaljšate mišice in izboljšate prožnost. Vadba pilatesa pa bo zagotovila, da se bo vaš razpuščeni trebušček zravnal in učvrstil. Tečajniki obeh vadb po obisku kar sijejo od optimizma. (www.cityoga.org, www.sadhana.si, www.tanergija.si)

6. Za tiste, ki nikoli nimajodovolj časa

Če si ves čas izmišljujete razloge, češ da vam zaradi mrzličnega življenjskega sloga ne uspe biti fit, ste pravkar ostali brez opravičila. TRX je okrajšava za Total Resistence eXercise. Vadbo z jermeni z ročaji so odkrili ameriški marinci, zanjo ne potrebujete predznanja, saj gre za naravno gibanje, med katerim s težo lastnega telesa in silo težnosti hkrati razvijate moč, eksplozivnost, ravnotežje in gibčnost. TRX je primeren tako v zaprtih prostorih kot na prostem in je odlična izbira za vse, ki si zaradi večnega pomanjkanja časa želite hitrih rezultatov. (www.studiomarkomrak.com)

Prevedla in priredila Jana Kralj,
fotografije Shutterstock.com

Najbolj brano