Vas grabi tesnoba zaradi koronavirusa? Poglejte, kako se spoprijeti s strahom in skrbmi

Strah je normalen - vendar ne sme nadzorovati vašega življenja.
 

Vas grabi tesnoba zaradi koronavirusa? Poglejte, kako se spoprijeti s strahom in skrbmi - Foto: Profimedia

Minili so trije meseci od prvega primera novega koronavirusa ali COVID-19 in od takrat je bilo okuženih že več kot 182.000 ljudi, kar je dovolj, da lahko kdo postane tesnoben.

Po podatkih Ameriškega združenja za anksioznost in depresijo (ADAA) je koronavirus povzročil opazen porast primerov situacijske anksioznosti ali tesnobe, ki jo povzročajo novi dogodki. Pravzaprav hitro iskanje po Googlu za izraz "tesnoba zaradi koronavirusa" prinese skoraj 600 milijonov rezultatov.

"Anksioznost spodbuja negotovost in / ali pomanjkanje nadzora. In ta negotovost je eden glavnih razlogov, zakaj toliko posameznikov skrbi zaradi koronavirusa," razlagajo psihologi. Nihče ne ve, koliko ljudi bo okuženih z virusom. Ne morete vedati, kdo ga ima. In ne morete vedati, kdo bo zdrav ali kdo bo zbolel.

Dobra novica je, da lahko veliko storite, da umirite svoj um in zaustavite situacijsko tesnobo, povezano s koronavirusom. Tu je nekaj strategij, ki bodo olajšali vaše počutje.

Spoznajte dejstva o koronavirusu.

Ker tesnoba raste zaradi neznanega - ali strahu pred neznanim - je pomembno razumeti, kaj je dejansko resničnega v primerjavi s tistim, kar so samo špekulacije ali govorice. Seveda, več ko izvemo o tem virusu, več podrobnosti izbrskamo. Če želite biti čim bolj obveščeni o koronavirusu, Svetovna zdravstvena organizacija in Nacionalni inštitut javnega zdravja dnevno posodabljata svoji spletni strani.

Izogibajte se 24-urnim novicam.

Obveščenost je pomembna, vendar preveč informacij lahko poslabša tesnobo - še posebej, če so informacije na voljo 24 ur na dan. Preveč izpostavljenosti novicam in družbenim omrežjem glede virusa lahko poveča občutke strahu in tesnobe. Izogibajte se virom, ki poročajo senzacionalistično in objavljajo izključno negativne vidike dogajanja ter spodbujajo nezaupanje v pristojne službe in izvajane ukrepe. Za zmanjšanje neskončne količine medijev, ki jih je mogoče uporabiti, razmislite o nastavitvah opozoril na google za prejemanje novic, ki so za vas dejansko pomembne. Ali pa načrtujte čas za branje novic in se ga držite.

Gledanje novic in branje člankov, povezanih s koronavirusom, lahko povzroči nepotrebno stisko. Vzemite si odmor od novic (in družbenih medijev), da se osredotočite na stvari, ki so pozitivne v vašem življenju.
Ukvarjajte se s hobiji, preživite čas z družino ali naredite nekaj vznemirljivega - vse, kar vas bo odvrnilo od vse večjega hrupa govora o koronavirusu. Vse to bo izboljšalo vaše čustveno in fizično počutje.

Prav tako se lahko umaknete od kontraproduktivnih pogovorov o koronavirusu. Prosite prijatelje in družinske člane, naj novice o koronavirusu zadržijo zase in zablokirajte vse vrstnike, ki objavljajo zgodbe, ki preplavljajo vaša družbena omrežja. Izogibajte se tudi komentarjem na portalih, objavam sovražno razpoloženih in kritizirajočih posameznikov, teorijam zarot o izvoru virusa in podobnemu. 

Načrtujte vnaprej.

Medtem ko mnogi od nas ne moremo narediti načrtov glede ukrepov ob nepredvidljivih dogodkih, je najboljši način za boj proti zaskrbljenim razmišljanjem pridobitev neke podobe nadzora s strateškim načrtovanjem. Zato poskusite preživljanje svojega časa načrtovati vnprej. Ustvarite dnevno rutino in ji sledite. Ena najbolj pomirjujočih stvari sta rutina in predvidljivost, ki nam pomagata vzdrževati občutek reda in smisla ter nadzora nad situacijo. V rutino vključite dnevne aktivnosti kot so delo, učenje, telesna vadba, skrb za zdravo prehrano. Telesna dejavnost nas zelo učinkovito varuje pred tesnobo in motnjami razpoloženja.

Poiščite ustvarjalne načine za izgorevanje anksioznosti.

Ste zaradi nedela anksiozni? Se vam zdi tišina moreča? Če je tako, poiščite kreativne dejavnosti. Če si boste vzeli čas za komunikacijo in sodelovanje, vam bo pomagalo ohraniti osnovno mirnost. Preberite roman, za katerega prej niste imeli časa, skuhajte okusen obrok, pišite dnevnik.... In razmislite o hobijih, ki aktivirajo vaš um, kot so križanke ali barvanje, ki lahko ublažijo tesnobo. Ni važno, kaj počnete - samo, da naredite nekaj drugega kot neskončno osvežujete Facebook.

Prednost dajte spancu.

Če ste se kdaj spopadali s tesnobo, veste, da lahko stanje vpliva na vaš spanec. Vendar poskusite vzdrževati normalen urnik spanja. NPočnite stvari, da sprostite svoje telo, kar bo posledično sprostilo vaš um. Natočite si pomirjujočo kopel, popijte enega od pomirjujočih čajev z znanimi blažilnimi lastnostmi in meditirajte. V svojo rutino lahko vključite tudi sveče in eterična olja, saj ima aromaterapija dokazane koristi za zdravje. In - še enkrat - izogibajte se novicam in modri svetlobi pred spanjem, saj slednje lahko vpliva na vaš cirkadiani ritem.

Opomnite se, da se trudite po najboljših močeh, da preprečite okužbo s koronavirusom.

Čeprav lahko storimo le omejeno število stvari, da preprečite širjenje koronavirusa, ne smemo zanemarjati svojih prizadevanj. Če sledite vsem   smernicam, se opomnite, da je tesnoba ob prizadevanju za reševanje problemov zgolj tesnoba. Ni dejanski problem, s katerim lahko nekaj storite. Ali to pomeni, da ste nemočni? Ne.

Poleg ukrepanja za zaščito svojega fizičnega počutja lahko svoje duševno zdravje zaščitite tako, da se izognete prevelikim količinam kofeina in alkohola, kar lahko poslabša tesnobo in sproži panične napade. Lahko naredite nekaj globokih vdihov, saj vas lahko namerno dihanje osredotoči in preusmeri pozornost z uma na telo. Uporabljate lahko tudi različna orodja, s katerimi izzovete negativne misli in prepričanja, na primer namesto da se osredotočate na "kaj, če zbolim", pomislite na vse ukrepe, ki ste jih sprejeli, da bi to preprečili, in razmislite o vseh razlogih, za katere morate biti hvaležni.

Predvsem pa vedite, da boste s socialno izolacijo rešili življenja najbolj ranljivim ljudem, tudi svojim bližnjim. Tudi to vam bo pomagalo zdržati skozi to obdobje.

Povzeto po The Oprah Magazine.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Ujeti doma? 20+ novih serij, ki jih morate nujno videti ta mesec

Priporočamo tudi: Delo od doma: Za popolno lepotno rutino potrebujete le teh 5 izdelkov

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri