Delate od doma in težko ločujete med delom in vsakdanjim življenjem? Tako si lahko pomagate

Preprosti triki za vsak dan.

Delate od doma in težko ločujete med delom in vsakdanjim življenjem? Tako si lahko pomagate - Foto: Profimedia

Vsem je jasno, da nam je tehnologija praktično več let oteževala odklop z dela, saj si se na delo lahko enostavno “priklopil” od koderkoli. Nedavni prehod na delo od doma, pa je praktično uničil še tisto malo ločnico med delom in družinskim življenjem, ki smo ga nedavno še premogli.  To pa je še toliko večji razlog, da si skupaj prizadevamo, da se zvečer, ko je naš dom praktično že cel dan pisarna, in smo cel dan hektično poskakovali iz nujnih službenih e-mailov, do kuhanja kosila, igranja z otroci, pa spet dela za računalnikom… Vsaj zvečer je čas, da se umirimo in pozabimo na obveznosti, ki nam bodo sicer sigurno še dve uri, ko bomo že zaprli naše prenosnike poskakovale po glavi.

Ne glede na to, kako disciplinirani se vsi trudimo biti s svojim časom, se je težko odklopiti od vsega, kar se je zgodilo v službi še isti trenutek, ko zapremo prenosnik, vendar pa se je takrat potrebno opomniti, da še vedno živimo na istem območju, na katerem smo pravkar končali 10-urni dan. Vsi vemo, da neskončen delovni dan nikomur ne prinese nič dobrega, zlasti ob upoštevanju tudi vseh ostalih stresnih dejavnikov, ki smo jih v dnevu deležni praktično prav vsi.

Na tem področju nam lahko pomagajo za to namenjeni psihologi in psihoterapevti, ki to problematiko razumejo. Pred tem konstantnim urnikom bivanja doma smo imeli veliko načinov, da ločimo delo od doma, že sama pot domov, ko si na hitro skočil še v trgovino, pa na tečaj joge in klepet ob kavi s prijateljico, pa na zmenek in večerjo…danes pa si vse to zorganiziramo doma in preko video klicev. Psihologi trdijo, da je kljub temu, da vse te zgoraj omenjene dejavnosti nekako “odpadejo”, nujno pomembno, da še vedno znamo ločiti delavnik od našega osebnega časa, družinskega časa. Tako nam predlagajo različne načine, s katerimi bomo lažje odklopili delo in dom.

1. Kako odklopiti, ko delate od doma: ustvarite prehodne dejavnosti

Ljudje, ki že več let stalno delajo od doma pravijo, da je eden največjih bojev, ki so jih imeli s tem, da so se odklopili z dela, soočanje z občutki tesnobe in stresa, ki so jih doživljali ves dan. Terapevti v ta namen priporočajo, da si ustvarimo "prehodne dejavnosti", na primer "tuširanje, zapustitev stanovanja po opravku ali začetek priprave na večer ali večerjo." Pomembno je, da si vzamete čas na sprehod, če je to način, ki vam omogoča lajšanje stresa, še bolj pomembno pa je, da se takrat resnično potrudite in izpraznite svoje misli, se osredotočite na dihanje in samo pomembnost trenutka “ZDAJ”. V  pomoč vam je lahko vsaka dejavnost, ki se osredotoča na vas po službi, pa naj gre za klic s prijateljem, telovadbo ali katero koli dejavnost, ki vam omogoča, da ste pozorni, prisotni in poskrbite za svoje osebne potrebe.

2. Kako odklopiti, ko delate od doma: določite pričakovanja

Po besedah psihologov ​​se ljudje pogosto težko odklopijo od dela, ker se počutijo preobremenjene in zaskrbljene, saj vedno živimo v prepričanju kaj vse še moramo narediti. Psihologi tako priporočajo, da ob koncu dneva sestavite seznam, ki določa, kaj je bilo dobro tisti dan ali kaj ste  dosegli oz. naredili, pa tudi kaj nameravate delati naslednji dan, da se boste počutili organizirano, s tem pa imeli večji nadzor nad vašim delom. Zelo pomembno je torej določiti pričakovanja za svoj dan. Priporoča se tudi praksa, ki se ji pravi blokiranje časa. Če posamezniki blokirajo čas, ko bodo delali, in na kaj konkretno se bodo osredotočili, lahko vsak dan končajo, ko vidijo in občutijo svoje dosežke in ne bodo čutili grozljivega občutka, da bi morali narediti več. Poskrbite torej, da vaši dnevni cilji ne bodo preveliki, saj jih boste tako dejansko lahko odkljukali ob koncu dneva. To je sistem nagrajevanja, ki vam omogoča, da se počutite kot zmagovalci ter, da so vaši dnevni cilji doseženi, nato pa se lahko sprostite. Če pa bodo vaši cilji preveliki in zahtevni, si boste morda težko povsem dovolili, da se sprostite ob koncu dneva.

3. Kako odklopiti, ko delate od doma: vadite delovni čas

Nič ne izniči vaših poskusov odklopa, tako kot odgovarjanje na sporočila ob večernih urah, zato so po mnenju psihologov meje oz. postavljanje le teh ključne. Psihologi nas nagovarjajo, če ste nekdo, ki je ob odhodu iz službe, običajno spustil službeni telefon, da to storite tudi doma. Razmislite o tem, ali določeno neprebrano sporočilo res lahko naredi toliko škode, da ga je potrebno prebrati in nanj odgovoriti še isti trenutek, ali lahko morda le počaka do jutra. Psihologi pojasnjujejo, da veliko ljudi dela bolj kot kdaj koli prej, ker so zaskrbljeni, ker niso tako "vidni", kar jih lahko seveda dodatno izčrpa. Da bi se izognili izgorevanju, se zdi pomembno, da nadaljujete z istim delovnim časom, kot ste bili vajeni prej, in še vedno pazite, da si vzamete dovolj prostega časa.

4. Kako odklopiti, ko delate od doma: ustvarite fizične meje

Morda niste nikoli razmišljali o pomembnosti ločevanja svoje pisarne in bivalnih prostorov, toda po mnenju vseh strokovnjakov, je razmejitev teh področij ključnega pomena. Najboljše, kar lahko naredite zase, je, da najdete nekaj ločitve med delom in svojim osebnim življenjem. Čeprav vem, da večina od nas nima neskončnih sob za delo, je lahko tako preprosto, kot če bi dobili zložljivo mizo ali odložili prt in pospravili prisrčen dekor, da bi pokazali kdaj je da je čas pisarne in kdaj nastopi čas za zabavo.  Priporoča se, da imate doma sobo, kjer delo ni dovoljeno. Če na primer ves dan delate v dnevni sobi, ločite delo in osebno življenje, tako da v spalnici ne dovolite nobenega delovnega pogovora, vključno z uporabo prenosnega računalnika ali odgovarjanjem na e-pošto, da ta dva mesta ostaneta ločena, kot bi nekoč v pisarni in na domu. Ko je delo končano, se preoblecite v udobna oblačila, lahko pa si prižgete tudi vašo najljubšo svečo, saj lahko oba dejanja telesu nakažeta, da je čas za sprostitev.

5. Kako odklopiti, ko delate od doma: naredite odmor na zaslonu

Se vam zdi, da se v zadnjem času ne morete odpočiti od svojih naprav? Verjetno niste edini. Zaradi trenutnih okoliščin smo vsi preobremenjeni z zasloni, psihologi pa v ta namen spodbujajo ljudi, vse nas, ki cel dan strmimo v zaslone, da razmislimo o dejavnostih, ki jih lahko zvečer opravimo brez zaslona. Za tiste, ki radi berete, a čutite, da so vaše oči izčrpane od buljenja v besede in zaslon, še vseeno se lahko potopite v svet domišljije tako, da vzamete tiskano knjigo ali pa poslušajte zvočno knjigo. Priporoča se tudi, da telefon vklopimo na način "Ne moti", tako bomo lahko nekaj časa živeli brez vseh motenj. Naše osebno in delovno življenje sta na žalost dostopni v isti napravi; vendar je po tem, ko smo ves dan osredotočeni na zaslon, tako pomembno, da si oddahnete.

Povzeto po članku z The Zoe Report.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: 5 travm iz otroštva, ki lahko še danes vodijo vaše življenje

Priporočamo tudi: Zaljubili smo se v popoln kamelji plašč Jennifer Lopez

Najbolj brano