Anna Piaggi: "Moj klobuk je zelo osebna stvar"

20. 11. 2013

Razstava delne modne zbirke italijanske modne legende Anne Piaggi z naslovom Hat-Ology razkriva odtenke njenega razigranega, a niti malo banalnega stila.

Vsi, ki so modno novinarko in pisko Anno Piaggi poznali, se obnašajo, kot da je še vedno živa. Malce več kot leto dni po njeni smrti, 7. avgusta 2012, so v Milanu postavili razstavo fascinantne zbirke klobukov in drugih pokrival te italijanske modne legende, ki je s prirojeno estetiko združevala na prvi pogled nezdružljive kose v stajlinge, vizualno primerljive z modnimi instalacijami.

Vintidž oblačila je nosila v času, ko je preostali del sveta mislil, da gre za stare krpe, ni se bala jakne iz visoke mode združiti s predpasnikom delavca iz McDonald'sa, ki jo je navdušil z močno in živo barvo. Svoj prepoznavni nadrealistični vtis je Anna podčrtala z bledo napudranim obrazom, živo rdečimi ustnicami in nesimetrično oblikovanimi kodri, vedno obarvanimi v neresnične sive in modre odtenke.

V njenem odštekanem, a niti malo banalnem stilu so imeli pomembno vlogo klobuki, zato je razstavo Hat-Ology (Klobukologija) v milanskem muzeju Palazzo Morandi postavil Stephen Jones, eden izmed njej najljubših oblikovalcev teh modnih dodatkov in njen veliki prijatelj.

Le leto dni prej, preden je zapustila svet, ki ga je s svojo pojavo trajno zapečatila in naredila zabavnega, bolj pisanega in bogatega, je Anna – strast do klobukov je odkrila precej pozno v življenju – izjavila: »Moj klobuk je zelo osebna stvar. Ima dušo in čustva, ima moč, da zavrti svet okoli sebe.«

Tako kot ji je svoj čas pomagal organizirati 804 primerkov njene zbirke (čeprav še vedno trdi, da je njihovo število veliko večje), se je tudi tokrat pozabaval in postavil 140 kosov (med katerimi številni nosijo njegov podpis), izbranih za razstavo. Oboževane dragocenosti modne legende je v prostore postavil tako, da gledalcu pričarajo prostore njenega doma – delovno sobo, kopalnico, garderobo ...

Ni pomembne modne blagovne znamke na svetu, ki ne bi bila predstavljena v tem pisanem, fascinantnem izboru, Jones pa ga je osebno obogatil še z domiselnimi primerki, kot je klobuk z motivom strani časopisa Herald Tribune, ki ga je premierno nosila v čast Suzy Menkes, velike modne kritičarke tega časopisa, ko je v Franciji dobila odlikovanje legije časti.

To je tisti, pri katerem je tri pentlje spojil s spužvo, ker je Anna od njega zahtevala nekaj vodoodpornega, s prijateljico Rosito Missoni se je namreč pripravljala na tretma talasoterapije. »Večina ljudi sedi pri miru, ko jim na glavo poveznete klobuk, izdelan posebej zanje,« se spominja svoje ekscentrične prijateljice, »vendar ne Anna, ona se je vrtela, klobuk je držala v roki in ga poskušala na glavo namestiti vsakič drugače, narobe obrnjenega, pod vsemi mogočimi koti, dodala mu je iglo ali broško, samo da bi mu dodala osebni pečat.« Na koncu se je obrnila k svojemu prijatelju in z našobljenimi ustnicami rekla: »No, vidiš!«.

Pripravila: Iva Marendić

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc