Ennio Capasa za Costume National

2. 3. 2010
Deli

Če v modi iščete predvsem nekaj inovativnega in drznega, obleke, ki mejijo na tehnologijo, in dodatke, ki so futuristični, a obenem nosljivi, je Costume National odgovor na vaše želje. Oblikovalec Ennio Capasa, še vedno eden od najbolj cenjenih in obetavnih imen v italijanskem svetu mode, vas ne bo razočaral.

Na vsaki njegovi modni reviji imam občutek, da so se novinarji z vsega sveta zbrali prav v njegovem zakulisju. Gospe ga preprosto obožujejo – kar ni čudno, kajti Ennio je resnično privlačen moški, tisk pa ga že nekaj let kuje v zvezde, saj moda vedno potrebuje nekaj novega, gospod Capasa pa je podoben vodnjaku brez dna ali noremu klobučarju, ki iz svojega klobuka vedno potegne kaj zanimivega. Tako sem si na njegovi reviji z zanimanjem ogledala čevlje z vrtoglavo peto, ki lahko štejejo potrošene kalorije, ali prav tako odlično izdelane torbice, s katerimi lahko polnimo telefonske ali računalniške baterije. Skratka, tehnologija in moda sta pri Capasi najboljša prijatelja.

Od kod izvirata vaša strast do tehnologije in zamisel, da ji lahko moda služi?

Iz realnega sveta. Danes se vsi zavedamo, da nam elektronski, tehnološki pripomočki lajšajo življenje. Mladi živijo z iPodom, drugi s telefonom, poslovneži s prenosnim računalnikom. Poleg vsakdanjika obstaja tudi neka druga razsežnost, ki se imenuje Facebook, Twitter ali karkoli drugega, paralelni svet, kjer smo lahko drugačni, si izmišljamo podobe in lastnosti, na novo zaživimo. Vem, da je včasih vse skupaj srhljivo, a to je sodoben svet in moda mu preprosto mora slediti. Prav moda je odličen inštrument za zaznavanje sprememb, ali v okolju ali obnašanju, v družbi in posamezniku, zato se mi je od nekdaj zdela privlačna zamisel, da bi moda in tehnologija sodelovali, saj sta si v resnici zelo podobni.

Celo kasting za reklamno kampanjo je bil organiziran prek vaše spletne strani. Lahko bi rekli, da je bilo vse skupaj virtualno.

Res je, ker sem iskal mlade, nove obraze in zavedam se, da mladi danes uporabljajo predvsem spletno mrežo, kjer komunicirajo, se srečujejo . .

Kaj pa realni odnosi? Mar bomo nanje pozabili?

Upam, da se to ne bo nikoli zgodilo, a dejstvo je, da je komunikacija prek spleta nekoliko lažja, zato je primerna tudi za tiste, ki imajo v resničnem življenju težave z odnosi. Verjetno gre za nekakšno pretvarjanje, kot bi živeli v zaklonišču, kjer vas ne bo nihče našel oziroma vas bo, če to želite. Odgovornosti ni več, toda to je slaba stran vsega, treba je priznati, da internet in tehnologija nasploh ponujata tudi ogromno dobrega. Brez tehnologije bi danes težko živeli.

Torej brez česa vi ne morete živeti?

Brez telefona in računalnika, a če sta kdaj izključena, je občutek božanski. Takrat mi je žena najbolj hvaležna.

Kako je nastala Solar bag?

Želel sem narediti torbico s sončnimi celicami, ki bi služila tudi za polnjenje računalnika. Obenem sem želel, da bi torbica ohranila lepo podobo, da bi bila elegantna, ne običajna delovna torba. Mislim, da mi je to uspelo, saj je šla za med, zato smo jo v tej kolekciji še bolj izpopolnili in dodelali. To je zame res pomemben projekt, povezan s prihodnostjo.

Včasih je moda C'N'C pomenila predvsem veliko črne barve, danes pa si privoščite tudi druge barve. Zakaj je nastala ta sprememba?

Ko sem na začetku delal revije v slogu črne, sem doživel veliko kritik, ampak počasi se je občinstvo navadilo, morda tudi zato, ker so bili mladi na moji strani in so sami želeli veliko črne. Potem je napočil trenutek, ko so znamenito črno vsi posnemali, in zazdelo se mi je, da ni več originalna, zato sem tudi vnesel nekaj drugih barv. Vse pa ostaja rokersko in sodobno, saj je to esenca mode C'N'C.

Vaše revije skoraj vedno spremlja bend, ki igra v živo, glasba pa je elektronska in narejena prav za modni spektakel. Občutek imam, da gre tudi za promocijo novih skupin.

Mlade podpiram na vseh področjih, predvsem tiste, ki se z veliko truda in energije vzpenjajo po lestvici in vedno znova ugotavljajo, da mi, 'odrasli', nimamo posluha. Glasba je zelo pomemben del revije, nepogrešljiva: včasih je moda na pisti slaba, toda zapomnili si bomo glasbo, čeprav bomo obleke pozabili. Glasba je nekaj prvinskega, kar se zgodi v naši duši, globoko v umu, je nekaj, kar nas združuje tudi takrat, ko smo si povsem različni. Glasba je res brez meja in takšna bi morala biti tudi moda.

Revije prirejate v Milanu in Parizu; kje vam je najbolj všeč?

V Milanu sem doma, Pariz pa je mesto z drugačno karizmo. Milano je kraj, kjer vsi tekajo naokoli in se nikoli ne ustavijo, prisoten je znameniti italijanski temperament, ki pa ga včasih marsikdo povezuje z nesramnostjo. V Parizu si 'samo Italijan', če ne govoriš francosko, pa si sploh izključen, zato je borba težja in hkrati večji izziv. Rekel bi, da ima vsako mesto veliko pozitivnih lastnosti, treba jih je le najti.

Kakšna je v tem trenutku moda v Italiji?

Moda se išče, ne le v Italiji, temveč po vsem svetu. Iščejo se novi oblikovalci, ki pa se jih obenem vsi bojijo, saj je najlažje prisegati na že dobro znana in uveljavljena imena. Mislim, da bo potreben premik, korak naprej, ki ne bo preprost, toda verjamem, da se nam v življenju ves čas odpirajo nove poti, zato bo tudi ta prinesla kaj lepega in zanimivega. Jaz sem vsekakor pripravljen.

Na vas veliko prisegajo, tisk vas obožuje, vaša dekleta, ki se ukvarjajo z odnosi z javnostmi, pa so presenetljivo 'normalna'. V resnici ste tudi vi videti popolnoma dostopni, človek, ki v modo prinaša revolucijo.

Zakaj bi si zapletali življenje? V normalnosti je ključ do uspeha; sam sem normalen moški z družino, doma me čakajo žena in otroci, veliko potujem in obenem poskušam ostati to, kar sem: preprost človek z neverjetno službo.

Lorella Flego

Fotografije Imaxtree in promocijsko gradivo

Novo na Metroplay: “Peti v maternem jeziku mi je v izziv” | MAJA KEUC, ELLE GLASBA 2024