Če boste upoštevali teh 10 preprostih korakov, bo vaše življenje v trenutku bolj pozitivno

Ali ste srečni? Vprašanje se morda zdi strašljivo preprosto, še bolj odgovor, ki bi mu ga morali pripisati.

Če boste upoštevali teh 10 preprostih korakov, bo vaše življenje v trenutku bolj pozitivno - Foto: Profimedia

Ko pa si resnično vzamete čas za oceno vaše stopnje sreče, boste morda ugotovili, da ste v neravnovesju in da konec koncev vaše počutje le ni tako rožnato, kot bi si želeli.  Če ste se ravno v tem trenutku tudi sami vprašali kako srečni pravzaprav ste in na vprašanje ne najdete odgovora, ne skrbite, za vas imamo pripravljenih 10 korakov, ki bodo zagotovo obudili občutke sreče.

Resnica je, da sreča in srečno življenje ne pomeni vsem enako.

Sreča je nekaj kar ima lahko za vse nas na tisoče nians in obrazov. Se sploh znamo zares prepustiti trenutkom v življenju, si prisluhniti in se vprašati kaj nam pravzaprav manjka na poti do naše sreče. Je to zgolj ideja, da sreče še ni na vidiku, ker nam manjka diploma, ker še nismo preseljeni v novo stanovanje, ker še nismo srečali pravega partnerja, morda si rečemo, "srečen bom, ko bom zamenjal službo" itd. Se tudi vam to bere skrajno narobe?

Po mnenju strokovnjakov ne bomo nikoli zares srečni, če bomo večno v iskanju in čakanju svoje sreče.

Se kdaj vprašate kaj vam zares primanjkuje v danem trenutku? Kaj vas zadržuje, da bi zjutraj vstali, se najprej razveselili dejstva, da ste se sploh zbudili, pogledali v sonce in si rekli kako srečen/a sem pravzaprav lahko. Res je, tako enostavno je lahko. Pa da se ne boste prestrašili, niste edini, ki svoje sreče ne zgrabite za rokov, po raziskavah je kar precej ljudi nesrečnih, kar je skrajno žalostno in svojemu življenju resnično delamo krivico. Tudi Američani, narod, ki naj bi imel vse, niso srečni, leta 2016 je le tretjina Američanov poročala, da so zares srečni.  

Čeprav si vsi zagotovo želimo biti bolj pozitivni, nas le malo ve, kako prinesti več užitkov v svoje življenje, hkrati pa potisniti svoje negativne misli na stran. Na srečo boste ob upoštevanju danih nasvetov ugotovili, da sta življenjsko zadovoljstvo ter sreča bolj dosegljiva, kot si morda mislite.

1. Postavite si meje

Če je “skrb zase” prednostna naloga vaše splošne sreče, je pomembno, da si dovolite reči "ne". Bodite pozorni na svoje meje, upoštevajte svoj notranji glas in delujte samo v smeri svojih iskrenih želja. Če na stvari konstantno odgovarjamo z “da”, pa si v resnici tega ne želimo, je to resnično najhujša obremenitev našega uma in telesa. Kako bomo srečni, če smo konstantno v nasprotju sami s seboj.

Pogosto se nam zdi, da samo dajemo, tako na osebnem nivoju kot profesionalno. Stalna skrb za druge in njihovo srečo, ob vsem tem pa pozaba naših iskrenih želja, zanemarjanje lastnega počutja vse to vodi v otopelost, apatičnost in na koncu nesrečo. V takšnih okoliščinah se hitro počutimo izkoriščene, “povožene”, ne vredne, razočarane. Postavite lastne meje, ustvarite omejitve zase in za druge ter bodite dosledni pri njihovem vzdrževanju. To postavlja temelje za srečnejše odnose, kar močno vpliva na kakovost našega življenja.

Vas zanima strategija, s katero lahko lažje izgovorite "ne" in v svoje življenje vnesete srečo? Po mnenju psihoterapevtov, namesto, da bi odgovorili s takojšnjo zavrnitvijo, določite rok, potreben za vašo končno odločitev. Dovolite si, da se počutite dobro, ne glede na to, kako se boste odločili in hkrati spoštujte vaše odnose. In čeprav se pojem "ne" sprva zdi nekoliko oster in hladen, naj vam zagotovimo, da so "zdrave meje” ključne in drugim omogočajo jasnost glede tega, kaj lahko od vas pričakujejo.

2. Poslužujte se pozitivnih afirmacij za bolj proti negativnim čustvom

Afirmacije so trditve, pozitivne namere, stavki, ki si jih ljudje radi ponavljamo za lažjo dosego naših ciljev. Bistvo afirmacij je, da v njih resnično verjamemo. Lahko jih izgovarjamo tudi večkrat na dan, zgolj v naših mislih ali naglas pred ogledalom. Pazimo, da afirmacije govorimo v sedanjiku in še enkrat poudarjamo, v svoje afirmacije resnično verjemite. Afirmacija bo najbolj učinkovita, če bomo ob njenem ponavljanju in izgovarjanju sami doživljali prijetne občutke.

Morda se vam afirmacijo zdijo izguba časa ali pa zgolj neka lažna potrditev. Toda poskusite na pozitivne afirmacije pogledati malce drugače. Mnogi med nami ponavljamo vaje za izboljšanje fizičnega zdravja, afirmacije pa so kot vaje za naš um in bolj pozitivno naravnanost. Te pozitivne miselne ponovitve lahko reprogramirajo naše vzorce razmišljanja, tako da sčasoma začnemo razmišljati in delovati drugače.

Dokazi na primer kažejo, da vam lahko trditve pomagajo do boljšega dela v službi. Po mnenju raziskovalcev lahko porabite le nekaj minut za razmislek o svojih najboljših lastnostih pred sestankom, izgovorite afirmacije, kako sposobni in uspešni ste, v njih resnično verjamete in videli boste, kako boste na sestanek odšli veliko bolj mirni in pripravljeni. Afirmacije povečajo vaše zaupanje v dobro in izboljšajo možnosti za uspešen izid. Nam boste še bolj verjeli, če omenimo, da so bile afirmacije uporabljene za uspešno zdravljenje ljudi z nizko samopodobo, depresijo in drugimi duševnimi težavami. 

Eden izmed preprostih načinov, da se vsakodnevno navadite uporabljati afirmacije, je, da si omislite pet ambicioznih stavkov o sebi, ki se začnejo z besedami: "Sem." Na primer: "Živim svoje najboljše življenje", "Ljubljen sem" ali "Zdrav sem." Nato te izjave najprej naglas ponovite zjutraj in še enkrat, preden greste spat. To bo povečalo vašo samozavest in programiralo vašo podzavest, da bo razmišljala bolj pozitivno.

3. Nastavite se sončnim žarkom

Ste že kdaj opazili, da se vam počutje bistveno spremeni in dvigne vaše razpoloženje, ko čas preživljate na svežem zraku, vaš obraz pa božajo nežni sončni žarki. To je zato, ker takrat človeška koža lahko ustvari serotonin, hormon sreče. Izpostavljenost soncu med drugim pomaga možganom uravnavati cikle spanja. Si mislite, da bo dovolj že sedeti na okenski polici in gledati v sonce? Po mnenju strokovnjakov bo potrebno malce več akcije, za izkoriščanje polnih koristi seratonina, morate svojo kožo dejansko nastaviti soncu, prevetriti telo na svežem zraku. Strokovnjaki se prav tako zavzemajo za vključitev več vitamina D v našo prehrano. Hrana, ki je bogata z vitaminom D, so različne ribe, jogurti, jajca, rdeče meso in (obogaten) pomarančni sok. Nizka raven" sončnega vitamina "je povezana z občutki depresije in žalosti. Naj vam postane navada, da redno (in varno) vpijate zadostno količino sončne svetlobe, še posebej, če živite v zmernem podnebju z dolgimi dnevi in kratkimi nočmi. Ne pozabite na kremo za sončenje z zaščitnim faktorjem!

4. Privoščite si več čokolade za dvig vašega hormona sreče

Ko gre za vaša čustva in razpoloženje, zaupajte svojim instinktom oz. “črevesju”. Saj veste, da lahko črevesje poimenujemo tudi naši drugi možgani. Približno 90 odstotkov našega serotonina se proizvede v prebavilih. Serotonin je nevrotransmiter v možganih, ki ga znanstveniki imenujejo "srečna kemikalija", ker prispeva k dobremu počutju.

Zagotovo poznate pregovor, “si to kar ješ”. Pa še res je, študije so pokazale, da povezava med črevesjem in možgani močno vpliva na naše razpoloženje, zato vam resnično polagamo na srce, da jeste hrano, ki povečuje veselje in ustvarja občutke sreče. Se sprašujete, če se nismo morda zmotili, v naslovu “jejte več čokolade”, nismo se zmotili, resnično si lahko, brez kančka slabe vesti privoščite temno čokolado. Temna čokolada na primer zmanjšuje stresni hormon kortizol, hkrati pa povečuje naš seratonin, hormon sreče. Vsem se nam je že zgodilo, da smo si po koncu dolgega, težkega dne, ko smo utrujeni prišli domov, zavzdihnili, “rabim malo čokolade” in takoj smo se čudežno boljše počutili. Če niste pretirano sladkosnedi, ne skrbite, tudi za vas imamo rešitev.  Kvinoja je živilo, ki je bogato z beljakovinami in vsebuje flavonoide, ki so skupina rastlinskih kemikalij, ki jih najdemo v sadju, zelenjavi, žitih, čaju in vinu. Le ti pa naj bi imeli pomirjujoč učinek na naše telo in um.

5. Gibanje na svežem zraku

Torej, ko se najeste čokolade, pa nikar ne pozabite na sprehod po svežem zraku. Dokazano je, da vadba lahko močno vpliva na naše razpoloženje. Fizična aktivnost je lahko zdravilo, prevetri naše misli, omogoča popolno osredotočenost v trenutku sedanjosti, ne pozna prihodnosti, ne pozna preteklosti. Pomaga pozabiti na “težave”, dvigne naš hormon sreče in po vadbi se gotovo počutimo prenovljeni, naše težave pa veliko manjše. Če ste nad aktivnostjo v času epidemije malce pozabili in se tolažite z mislijo, da so nam zaprli telovadnice, je čas, da prenehate z izgovori. Za sprostitev in dobro vadbo nikakor ne potrebujete fitnesa ter naprav v njem. Dovolj bo hitra hoja, sprehod ali tek, če vam tako ustreza.

Se vam upira misel na tek? Tudi za to obstaja rešitev, telovadite in se malce razmigate lahko že med čiščenjem ali pranjem perila. Imate kup težkih brisač ali hlač? Uporabite jih kot utež med nizom izpadov ali počepov ali pa nekajkrat dvignite oviro nad glavo, da okrepite roke in ramena. Zmerna vadba omogoča telesu, da pride v uravnoteženo stanje, ki ga potrebuje za stabilizacijo hormonov in sproščanje endorfina.

6. Ustvarite si seznam želja ali ciljev, ki jih v svojem življenju še želite uresničiti

Dati si nekaj, česar se veselite, je še en način, kako lahko postanete srečnejši. Ljudje smo bitja, ki moramo vedno na zalogi imeti nekaj opravil, želja, ciljev, ki se jih veselimo, z njimi pa lahko lažje shajamo v življenju. Saj veste kaj pravijo, dokler je volja in upanje, imamo vse. Samo razmišljanje na lepe trenutke v prihodnosti vpliva na naše razpoloženje. Dovoljeno je vse, ne glede na to, ali načrtujete zimske počitnice, se veselite izida nove knjige ali filma, obiska restavracije ali kina, vse bo delovalo na enak način in povečalo občutke sreče. Sedite na udoben stol in ustvarite seznam stvari, ki jih želite videti, narediti ali doživeti, zagotavljamo vam, da se vam bodo že ob samem pisanju seznama vihali kotički ustnic.

7. Vadite hvaležnost

Morda osvojitev koncepta hvaležnosti sprva ne bo nujno spremenil vaših okoliščin, lahko pa bo spremenil vašo energijo in spremenil vašo perspektivo.

Ne ustavite se zgolj pri besedni zvezi “hvaležen/a sem za določeno osebo ali stvar”, pojdite globje, namesto tega resnično analizirajte in se poglobite kako hvaležni pravzaprav ste. Izberite si beležko ali zvezek, ki bo namenjen zapisovanju vaših hvaležnosti. Zapišite si vsakič, ko občutite hvaležnost za določeno osebo v vašem življenju, za dogodke, zapišite si tudi, ko se ne počutite najbolje in kako takšno počutje vpliva na vašo sposobnost razmišljanja in ravnanja v določeni situaciji. Poskusite nastaviti dnevno opozorilo na telefonu, da vas opomni, da si vzamete sekundo, da cenite svoje življenje. Pogosto v tem kaotičnem svetu vsi pozabljamo na stvari, odnose, ljudi, ki jih imamo okoli sebe, pozabljamo na to, kako hvaležni smo pravzaprav lahko. Sčasoma vam hvaležnost preide v kri in resnično boste bolj cenili majhne, drobne trenutke.

8. Zmanjšajte čas, ki ga preživite na telefonu

Prekinite povezave s tehnologijo, socialnimi mediji in več časa namenite hobijem, stvarem, ki vas sprostijo ter drugim dejavnostim, ki vam prinašajo veselje. Priznajmo si, če imate službo, ki zahteva pogosto preverjanje e-pošte, je to skrajno težko, ali če se ne morete upreti objavi te čudovite fotografije na Instagramu, lahko začnete z majhnim ciljem, da telefona vsaj 20 minut pred spanjem ne vzamete več v roke. Eden od razlogov za stres in izgorelost je dejstvo, da se od svojega delovnega dne nikakor ne znamo posloviti. Pa vendar je to nujno potrebno, da se spočijete in napolnite baterije.

Če imate iPhone, izkoristite nastavitve, ki so na voljo v novem operacijskem sistemu. Funkcijo "nedelovanja" si predstavljajte kot zaspanost zaslona. Ko to izberete, bodo prejete samo aplikacije in telefonski klici, ki jih izberete, tako da ne boste zamudili klica varuške, lahko pa vse ostale prezrete. Ali preizkusite »Omejitve aplikacij«, ki vam omogoča, da določite dnevni čas za uporabo nekaterih aplikacij. Če ste na primer v službi, lahko blokirate Facebook ali, ko ste doma, lahko blokirate aplikacijo za klepet na delovnem mestu.

9. Pretvarjajte se, dokler vam resnično ne uspe ali “fake it, till you make it”

Obstaja razlog, zakaj je Dick Van Dyke v glasbenem filmu Bye Bye Birdie leta 1963 oboževalce spodbudil, naj "nadenejo srečen obraz". Dejansko deluje. Nasmeh, zlasti kadar vam ni do tega, lahko vpliva na vaše počutje in zmanjša stres. Kljub prednostim, ki ga prinese nasmeh, pa ne bi smeli biti pod pritiskom, da se morate ves čas smehljati. Ni nič bolj sitnega, kot če hodite po ulici in vam neznanec reče, “malo se nasmehnite.” Nasmeh naj bi pomagal zmanjšati odziv telesa na stres in znižati srčni utrip v napetih situacijah.

10. Preberite dobro knjigo ali poglejte dober film

Strokovnjaki trdijo, da lahko branje knjige, zgolj šest minut na dan zmanjša raven stresa za 68 odstotkov. Študija iz leta 2015 je pokazala, da imajo tisti, ki berejo 30 minut na teden, 20 odstotkov več možnosti, da bodo v življenju zadovoljni kot tisti, ki ne berejo, in kar 21 odstotkov manj verjetnosti, da bodo občutili depresijo.

In vsi tisti, ki si kar naprej očitate vaše maratonsko gledanje serij ali filmov, morda je čas, da prenehate, ker si po mnenju strokovnjakov pravzaprav ne škodujete, vsaj kar se vašega počutja tiče (o zdravju vaših oči, kdaj drugič). Glede na raziskavo, ki jo je naredil Netflix, leta 2013 je 73 odstotkov udeležencev poročalo, da se po prenosu svojih najljubših oddaj resnično dobro počutijo, 76 odstotkov odraslih pa je reklo, da je ogled več epizod "dobrodošlo zatočišče pred njihovim kaotičnim življenjem". Torej, pojdite na “terapijo gledanja serij”, popolnoma brez občutkov krivde.

Povzeto po članku z Oprahmag.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Gigi Hadid napoveduje, da se vrača ta dekliška pričeska našega otroštva

Priporočamo tudi: Anne Hathaway je nosila dih jemajoč rdeč stajling

Najbolj brano