Razstava 'Tivoli' Maruše Sagadin

2. 4. 2015
Razstava 'Tivoli' Maruše Sagadin (foto: promo)
promo

Vabljeni na razstavo Tivoli nadobudne kiparke Maruše Sagadin v Muzej in galerije mesta Ljubljane - Kulturni center Tobačna 001.

Delo Maruše Sagadin se osredotoča na raziskovanje odnosa med jezikom, arhitekturo in skulpturo. Pogosto pri svojem delu uporablja besedno igro in polisemičnost besed. Izrablja ju kot orodje za zagon asociativne igre, hkrati pa nam ponujata vpogled v tranzicijo med zametkom ideje in končnim delom.

Zasnove zamisli večinoma izhajajo iz arhitekture kot tudi iz pop-in subkulturnih virov. Kot ekstrahirani in abstrahirani elementi postajajo znak, ki na simbolni ravni vključuje narativno podstat in vodi k zgodbi predmeta, na drugi pa omogoča vnos dinamike in humorja, ki kritiko zakrije pod ponjavo oglaševalskih pristopov, razvedrila ali igre.

Tivoli

Razstavo si lahko ogledate med 2. 4. in 8. 5. 2015

V tokratnem projektu se umetnica predstavlja s serijo objektov Lina's Leisure Center (Shorts), skulpturo Extra Extra Elle (Hungerburgbahn) ter kolaži. Kot izhodišče za prve ji služi element, ki ga je arhitektka Lina Bo Bardi uporabila na fasadi SESC Pompéia v Sao Pãulu (v modernistično arhitekturo športnega in kulturnega centra, koncipirano v socialističnem duhu 'za ljudi', je vnesla iracionalne, skorajda postmodernistične momente).

Gre za okenske odprtine. Te s svojo formo spominjajo na luknjo, ki bi jo lahko naredil udarec s pestjo, v umetničinih skulpturah pa se materializirajo kot noge objektov. Nad njimi se pne šest skoraj identičnih pravokotnih form. Meja med podstavkom, ki se spreminja v samostojen objekt ter skulpturo višine človeškega telesa, se zabrisuje, njuni vlogi sta celo duchampovsko izenačeni.

Površine geometričnih likov so zglajeno sijoče in delujejo skoraj že slikarsko. Njihova barvna paleta sega od aluzij na Washington Color School, avstrijski Lilien porcelan, 'politične' barve in pop kulturo. Tudi izbira materialov, kot so beton, kit za lopatico in vezane plošče, ki jih lahko najdemo v trgovinah z gradbenim materialom, priča o dejstvu, da umetnico zanima tisto, kar deluje varljivo in neobičajno.

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc