Melvita praznuje 40 let ljubezni do narave: O trajnostni kozmetiki z vplivnico in zvesto uporabnico Melvitinih izdelkov Niko Veger

16. 5. 2023

Francoska ekološka kozmetika Melvita praznuje 40 let ljubezni do narave. Vsi se vse bolj zavedamo moči narave. V številnih pogledih smo že zaživeli ekološko. Jemo ekološko hrano. Dom čistimo z ekološkimi izdelki. Mar ni zdaj pravi trenutek, da tudi kožo začnemo negovati na zdrav, ekološki način? O trajnostni kozmetiki Melvita smo se pogovarjali z vplivnico Niko Veger, zvesto uporabnico Melvitinih izdelkov, ki je trajnosti na vseh področjih življenja predana z vsakim svojim vdihom in izdihom.

Vemo, da ste velika zagovornica narave in že vrsto let prisegate na ekološko kozmetiko Melvita, ki letos praznuje 40 let in počasi stopa v zrela leta. Kako se je vaš odnos do kozmetike ter nege obraza in telesa z leti spreminjal?

Moja kozmetična polička je, tako kot vse v naravi in življenju, spreminjajoča se. V srednji šoli sem jo začela bogato opremljati z ličili, močno parfumiranimi izdelki za nego in znamkami zvenečih, luksuznih imen. Ko sem se s kozmetiko začela ukvarjati profesionalno, je ta polica postala omara; želela sem preizkusiti vse novosti in spoznati vse znamke, ki so na določenih področjih kozmetike veljale za najboljše. Danes je moj kozmetični predal minimalističen, a hkrati mislim, da je najbolj luksuzen. V njem so izdelki, s katerimi je moja lepotna rutina učinkovita, karseda enostavna, prijazna okolju in mojemu natrpanemu vsakdanu.

Kakšno vlogo ima po vašem mnenju trajnostna ekološka kozmetika za ženske danes?

Ekološka kozmetika je v preteklih letih doživela krasen razcvet, tako glede pestrosti ponudbe kot učinkovitosti in senzoričnih lastnosti. Vsem, ki stekleničko kozmetike dojemamo v celoti in z vsemi njenimi vplivi tako na kožo in počutje kot na okolje, daje možnost, da izberemo nekaj učinkovitega, kakovostnega, senzorično zelo prijetnega, cenovno dostopnega in nekaj, kar ima zelo majhen okoljski odtis. Izbiramo lahko med pestro ponudbo, ki je resnično lepa tudi v svojem bistvu.

Kaj podpiramo z nakupom trajnostne in ekološko certificirane kozmetike?

Največkrat se potrošniki ne zavedamo, kakšen vpliv imamo s tem, ko kupimo izdelek znamke in jo torej finančno podpremo v njenem nadaljnjem vplivu na kozmetiko in svet. Z nakupom trajnostne in ekološko certificirane znamke podpremo kozmetiko, ki nastaja pod strogimi pogoji, ki jih zahteva določeni certifikat. Hkrati glasujemo za  trajnostno uporabo virov, skrb za ljudi v vsej proizvodni verigi, skrb za živali, premišljeno in dolgoročno ponudbo, skrb za embalažo, skrb za razvoj družbe in narave nasploh (vlaganje dobička v dobronamerne kratkoročne in dolgoročne načrte). Skratka, podpiramo kozmetiko, ki ima za svoj cilj tudi boljši svet.

Katere izzive pričakujete v prihodnosti, ko se bo lepotna industrija odzvala na večje povpraševanje po trajnostnih izdelkih?

Čeprav je beseda trajnostno v modi, in tudi zato žal zelo izkoriščena, pa ne pričakujem naglega porasta povpraševanja, ki mu ponudba ne bi bila kos. Trajnostno obnašanje je namreč tudi to, da potrebujemo manj, in ne več (četudi je to bolj zeleno). 

Izziv vidim v preprečevanju zelenega zavajanja, kako se z njim spopasti, preden ga ljudje posvojijo kot izgovor, da ne izberejo trajnostne poti. Zagotovo bi morala industrija uvesti globalne zakone in standarde na področju trajnostne kozmetike, ki bi bili kupcem trajnostnih izdelkov kozmetike v pomoč.

Kateri so največji miti o ekološki in naravni kozmetiki, ki si jih želite za vedno odpraviti?

Da je neučinkovita. In da je naravno lahko bolj strupeno od tistega, kar proizvedejo v laboratorijih. Vse skupaj govori o nerazumevanju pojmov, o ustvarjanju drame in zastraševanju, o primerjanju zunaj konteksta. 

Naravna kozmetika je lahko super učinkovita ali pa popolnoma neučinkovita. Tako kot konvencionalna. Hkrati je lahko popolnoma nežna in ustrezna ali pa nasprotno, zelo dražeča. Tako kot konvencionalna. 

Da ne naravna in ne konvencionalna nista strupeni za človekovo zdravje, nam zagotavljajo zakoni, ki veljajo v EU, in ti veljajo za vso kozmetiko, ki je na policah trgovin EU. 

Sama sem bila uporabnica vse kozmetike, zaradi spremembe vrednot oz. večje težnje po bolj trajnostnem vsakdanu pa poskušam izbirati le še trajnostno kozmetiko. Danes je ponudba te že tako dobra, da lahko brez kompromisov izberem učinkovito in senzorično prijetno.

Kako Melvita s svojim pristopom k znanosti in tehnologiji na novo opredeljuje, kaj je učinkovitost v današnji lepotni industriji?

Melvitin razvoj in izdelke spremljam že leta. Njena uporabnica ostajam, ker gre za visokokakovostno in učinkovito kozmetiko, imajo svoj laboratorij za proučevanje sestavin, merjenje njihove kakovosti in kakovosti izdelka, razvojni laboratorij … Poleg tega mi je všeč, da pionirsko odkrivajo postopke, s katerimi so naravni izvlečki še bolj učinkoviti, obstojnejši, stabilni. Skratka, gre za znamko, ki se ustvarjanja kozmetičnih izdelkov loteva z znanstvenim pristopom, učinkovitost pa merijo tudi s študijami. To je popolnoma nekaj drugega kot mešanje sestavin 'na slepo', pa naj gre za laboratorijsko proizvedene sestavine ali naravne.  

Na Melvito prisegate tudi zato, ker v svojih formulah uporablja sestavine naravnega izvora, med katerimi je najmanj 95 odstotkov ekoloških?

Seveda. Verjamem, da so izvlečki rastlin ekološkega kmetovanja tisti luksuz, ki ga želim znova in znova leta in leta nanašati na kožo za nego in razvajanje, boljše počutje. V splošnem teži k formulacijam manj je več in s skrbno izbranimi učinkovinami, kombinacijami in odstotki teh poskuša narediti formule, ki so enostavne, a učinkovite. In ki imajo dolgoročno dober vpliv na našo kožo, počutje, okolje … 

Melvita mi je všeč tudi zato, ker ima premišljen izbor sestavin, brez tistih, ki so se izkazale za sporne. 

S tem namigujete, da gre za čisto kozmetiko? Ali poleg organskih sestavin, trajnosti in ‘skinimalizma’ na področju kozmetične industrije opažate še kak drug trend?

Seveda, drama s pretiravanjem v eno ali drugo smer ustvarja zmedenost in potrebo po imeti, torej spodbuja potrošnjo in vrtenje koles kozmetične industrije. Zagotovo so trendi, ki so ta hip še glasni, pretiravanja … z UV-zaščito, aktivnimi učinkovinami, anti-agingom, 'čistostjo formul' … Sama sem zagovornica zmernosti, zlate sredine. Tudi v kozmetiki. Prav zato so mi ljube znamke, kot je Melvita, ki ne sledijo brezglavo trendom, ampak ustvarjajo v svojem tempu in bolj premišljeno.

Kaj svetujete ženskam, ki niso vešče uporabe kozmetičnih izdelkov? Kateri izdelki so nujni za nego odrasle ženske kože in katere lahko mirne vesti izpustimo iz rutine?

Če nikoli nisi uporabljal nič, je neupravičeno pričakovati, da boš vešč uporabe množice izdelkov že za dobro jutro. Zato vedno svetujem, naj ženske sledijo svojim občutkom, katere izdelke bodo dejansko uporabljale. 

Vsekakor pa iz izkušenj vem, da ženske, ki nikoli niso gojile dobre rutine nege kože, vendarle začnejo o tem razmišljati – če ne pri 40. letih, pa vsaj pri petdesetih, ko se začnejo kazati znaki staranja bolj konkretno, hormonske spremembe pa poskrbijo, da koža ni več takšna, kot smo je navajeni. Lahko nas celo zateguje, srbi …

Takrat je pametno investirali v kakovostno trajnostno kozmetiko, saj so izdelki prijetni za uporabo, hkrati pa ne preveč zakomplicirani. Predlagam  dobro rutino čiščenja kože za odstranjevanje nečistoč, mehčanje kože in vlaženje (v ta korak sodijo oljno čistilo, čistilo na vodni osnovi in tonik oz. cvetna vodica), serum z učinkovinami za vlaženje in nego proti staranju ter kremo, ki jo lahko uporabljamo kot dnevno ali nočno. To je dobra nega, ki jo lahko pozneje po želji nadgradimo in dodamo še bolj specifične izdelke. Lahko pa ob njeni uporabi ugotovimo, da je to naša maksimalna skrb za kožo in da bomo več časa in energije posvetili kateremu drugemu področju svoje biti.

Kaj pa če je prijateljica kozmetična navdušenka, vešča uporabe vseh izdelkov, in bi želela preiti na trajnostno in ekološko kozmetiko? Katerih pet izdelkov bi ji priporočili, da najprej zamenja?

S stališča trajnosti bi ji najprej priporočala zamenjati vse izdelke, ki jih uporablja vsakodnevno in jih odplakuje v vodo, s takimi, ki so biorazgradljivi in v zero-waste embalaži. Toda v resnici bi ji svetovala, naj najprej porabi izdelke, ki jih že ima, in ob vsakem novem nakupu preide na trajnostno različico. Pri tem naj poskusi izdelke, ki so uporabni na več načinov, kot so Melvitine cvetne vodice, ki učinkujejo kot tonik, učvrščevalec ličil, dišavna meglica …, izdelke, ki jih uporabljamo zelo potrošno in nanje nismo preveč navezani (npr. balzam za ustnice, krema za roke, milo za prhanje, micelarna vodica … ), ali pa naj poskusi katerega od mojih favoritov, ki jih priporočam.

In kateri med Melvitinimi 180 ekološkimi negovalnimi izdelki so vaši najljubši?

Že pred nekaj leti sem za lažje spoznavanje z znamko bralkam napisala blog s predstavitvijo svojih top 7 Melvitinih izdelkov. Tega vsake toliko posodobim in ta hip so moji najljubši izdelki cvetne vodice (vedno jih imam več, najljubša pa mi je s cvetovi pomarančevca), Intenzivna vodica argan, Intenzivni lifting serum, Nežna micelarna vodica, Gel za intimno nego, Nežni gel za prhanje za vso družino v refill pakiranju, Učvrščevalno olje za kožo L'OR Rose, trdo milo z medom … Te sem zdaj naštela iz glave, zagotovo pa bi me skok v kopalnico ali Melvitino spletno trgovino spomnil še na kak meni ljub izdelek.

Kakšna je vaša trenutna rutina nege kože?

Taka, da jo lahko izvajam vsak dan, pa mi ne vzame preveč časa. In taka, da jo lahko uporabljam brez kančka slabe vesti, da bi lahko njena dolgoročna uporaba škodila mojemu zdravju, energiji, vesti ali okolju.

Fotografije: Aleksandra Saša Prelesnik, osebni arhiv, promocijsko gradivo

Francoska ekološka kozmetika Melvita je na voljo v uradni spletni trgovini www.melvita.si ter na prodajnih mestih Müller, Nama, Maxi, Leposana, Lekarna Ljubljana Citypark in Medilek.