Urša Drofenik: "Zelo lahkotna in polna živih barv"

3. 10. 2013
Deli
Urša Drofenik

Modna oblikovalka, ki je imela pred kratkim svojo prvo modno revijo za otroke, za Fashion Week Aquafresh pripravlja kolekcijo iz pliseja.

Sami ste mamica dveh nadobudnežev, ste dobili idejo za oblikovanje otroških oblačil pri svojih otrocih oziroma kaj vas je spodbudilo k temu koraku?

Letos smo imeli kar nekaj naročil za otroške obleke, sočasno me je po naključju nagovoril direktor Grand Hotela Rogaška Pierre Boissel, ali bi bila pripravljena narediti otroško revijo. Sprejela sem izziv, saj imam dva otroka in mi je zelo poznano, kaj imajo radi in na kaj moram biti pozorna. Pomembni so udobnost, kakovostni materiali iz naravnih sestavin in da je luškano. Mame se zavedamo, da imamo rade oblekice, ki jih opereš in ohranijo obliko, se ne raztegnejo, ne delujejo izprane. Prav temu sem dala poudarek. V to pa vključim še lepoto izdelanega.

Cene oblačil se začnejo pri 30 evrih, računate le na slovenske kupce ali tudi tujce?

Oboje. Želim si, da bo ljudem kolekcija všeč. Če bo našim, bo tudi tujcem, in obratno, cene so pa sprejemljive. Edino svečani program bo na voljo za izposojo, saj so oblekice narejene iz dragih materialov, čipk in si lahko tudi te vsak privošči. Izposoja teh bo 50 evrov.

Čeprav je šlo za otroško modno revijo, ste imeli kar tri izhode. Kakšna oblačila ste predstavili?

V prvem so bila športna oblačila, od jaknic, brezrokavnikov, hlač, v drugem so bile oblekice iz džersija in džinsa, polne volančkov, rdeča nit pa so srčki. V zadnjem izhodu smo predstavili svečana oblačila, čipkaste oblekice in otroško fantovsko obleko malo drugače. Na belo majčko smo dali tanjši črn svetleč trak iz elementov Swarovski namesto kravate ali metuljčka, da je izpadlo mladostno. Skratka, otroci lahko dobijo vse, kar potrebujejo – za vsakdan, za športni oddih ali svečanost. Posebnost kreacij je, da so res kakovostne in ugodne. Naredimo pa vse sproti za naročnike.

Glede na to, da je bila med gosti tudi pevka Rebeka Dremelj, me zanima, bo tudi mala Šajana imela kakšno oblačilce z vašim podpisom?

Z Rebeko sva dogovorjeni, da bo pregledala slike na našem Facebook profilu in mi sporočila, za katera oblačila se je odločila, ki jih bomo naredili v pravi velikosti, saj je Šajana stara eno leto. Vsa oblačila se sproti naredijo v želeni velikosti do razprodaje materialov. Seveda je možno tudi kaj spremeniti: barvo, dodati kakšen srček več in podobno. Prav glede prikupnih srčkov je bilo na modni reviji veliko zgodb. Otroci so jih gledali in s ponosom pokazali.

Kako se splošna finančna kriza pozna pri prodaji oblačil? So Slovenci zelo zategnili pasove, si privoščijo manj? Kako to rešujete?

Moja posebnost so večerne obleke za vse postave, tudi močnejše. Bistveno je, da ženska s pravo obleko poudari bistvene dele telesa in pri tem ostane vitka. Žal se predvsem pri tem delu resne gospodarske razmere poznajo. Srečo imam, da ženske, ki enkrat poskusijo mojo obleko, ostanejo njej zveste. Obleke lahko naredimo po meri in svetujemo primeren kroj, predvsem pa so uporabne za svečane priložnosti in plese, vsaka je v njej kot kraljica. K temu poleg izjemnih krojev prispevajo tudi najbolj kakovostni materiali. Tega tudi v prihodnje ne bomo spremenili. Vodilo pri moji blagovni znamki so moderen in dober dizajn ter vrhunska kakovost, zato smo vse sile napeli v tuje trge in zelo kmalu bomo tudi imeli vidne rezultate. Vse gre v pravo smer, samo počasi, ker za tuji trg potrebuješ ogromno sredstev. Seveda pa razumem krizo, ki je v Sloveniji, ljudje so prisiljeni zategniti pas. Dokler bo proizvodnja padala, namesto rastla, bo še hudo in država bi morala nekaj ukreniti, da bo šlo na bolje.

Je res, da ste imeli nekdaj več kot 20-članski delovni kolektiv, danes pa močno okleščen, koliko vas je danes? Kakšna je za vas prihodnost?

Res je, pred petimi leti, preden je udarila recesija, sem imela večji kolektiv. Zdaj smo štiri. Imamo prihodnost, saj imamo dober produkt. Slovenija ima takoj kritično maso in za te izdelke smo preveliki, zato smo tudi na tujih trgih. Seveda ni lahko in zavedati se je treba, da je konkurenca močna, zato moraš vztrajati in hkrati biti dober. Ko vidim, kako so tujci zadovoljni z našimi izdelki, pa nosijo Diorja ali Valentina, mi da še večji zagon za nadaljevanje.

V sredini oktobra je na programu ponovno slovenski Fashion Week Aquafresh. Kaj lahko pričakujemo?

Kolekcija bo vsa iz pliseja, zelo lahkotna, pomladansko poletno obarvana in polna živih barv.

Trenutno ste v Parizu, v iskanju novih materialov in idej. Kakšno je vzdušje tam?

Pariz je že od nekdaj ena od prestolnic mode. Priznam, da prav uživam na tem sejmu, kot kakšen otrok, saj neskončno občudujem dobre materiale. Tu je ogromno ljudi, ki pridejo z vsega sveta. Pariz je dobesedno nabasan. Če želiš kje prespati, v tem trenutku težko kaj dobiš, ker je vse zasedeno. Je naporno, vendar super.

Vaša prednost pred drugimi slovenskimi oblikovalci so tudi povezave z Rusijo. V Rogaški, kjer imate salon, je veliko ruskih gostov, tudi vaših strank, govorite že rusko?

Učim se ruskega jezika, vendar ga še ne obvladam. Konec meseca odpotujem v Moskvo na poslovno povabilo, tako da prodor je že.

Novo na Metroplay: “Za navdih si nadanem Balladerovo obleko” | DOMINIK BAGOLA, ELLE MOŠKI 2024