Pogovarjali smo se s Tomažem Lipovcem, slovenskim oblikovalcem, ki je v svet poslal lesene torbice.
Od kod izvira vaša ljubezen do lesa?
Že kot nekajletni fantič sem vedno nekaj ustvarjal iz lesa, zabijal deske, rezbaril čolničke, to je bila moja najljubša igra. Raje kot čokolado sem videl, da mi je kdo prinesel pest žebljev.
Izdelki Wooditbe poosebljajo bistvo narave ...
Naša zgodba se je začela iz ljubezni in globokega spoštovanja do narave. Les kot popolnoma naraven element ima trajno lepoto in je ekološko neoporečen. Je material preteklosti in prihodnosti.
Ste tudi sicer veliko obkroženi z naravo?
Živim v mestu, vendar le nekaj korakov od mariborskih gričev. Vsi družinski hobiji so povezani z naravo. Najraje sem v gozdu, ki mi je s svojo barvitostjo in mogočnostjo neizmeren navdih.
Na kakšen način se lotite lesa, da ga oblikujete v želeni dizajn, in kakšne tehnike vse uporabljate?
Konstrukcijska racionalnost, proizvodna odličnost in izbira dobrega materiala so vodila mojega ustvarjanja. Želeno obliko izdelkov dosežem s stiskanjem lesenih konstruktov v aluminijastih modelih in z lepljenjem s posebnimi lepili.
Za novejši model torbic pa sem razvil posebno tehniko lepljenja furnirja na usnje in obdelavo z laserjem, kar mi pri oblikovanju ponuja nove možnosti, izdelki pa so zelo prožni in lahki.
Kako ste se priučili te obrti?
Za vsako ustvarjanje je nujno znanje, kako kaj praktično napraviti oziroma izvesti. Pomembno je stalno preizkušanje novih materialov in tehnologij, ker samo tako lahko ustvariš neko novo, estetsko obliko.
Veščin dela z lesom sem se naučil kot restavrator, občutek za estetiko in umetnost pa sem pridobil kot galerist in izvedenec za uporabno umetnost.
Les kot modni dodatek ni najbolj vsakdanji material. Kako pravilno skrbimo za leseno torbico?
Posebna skrb ni potrebna. Torbice so površinsko zaščitene s štirimi sloji vodoodpornega, dvokomponentnega olja, kar jim daje potrebno zaščito pred zunanjimi vplivi. Potrebna je le nekoliko večja pazljivost pred udarci ostrih predmetov. Do zdaj reklamacij nismo imeli.
Kakšna ženska nosi pod roko torbico Wooditbe?
Zanimivo je, da je 80 odstotkov naših kupcev moških. Očitno moški želimo, da so naše ženske unikatne, posebne, samozavestne. Verjetno pa tudi bolje prepoznamo in cenimo vloženo delo in trud.
Želeli bi, da so naši izdelki simbol žensk, ki jim je mar za naravo. Z nošenjem naših izdelkov nevsiljivo predstavljajo svojo ekološko pripadnost.
Pripravljate morda tudi linijo drugih modnih dodatkov?
V dobrem letu sem oblikoval sedem modelov lesenih torbic in torb. Z uveljavljeno slovensko ekološko blagovno znamko Terra Urbana smo oblikovali žensko delovno aktovko, izdelano v skladu z načeli trajnostne mode. Trenutno preizkušam različne načine zvijanja lesa in iz zvitih trakov izdelujem lesena svetila. Zanimajo me oblike, ki še ne obstajajo. Idej je veliko: leseni toaletni kovčki, leseni pasovi za obleke ...
Vodite antikvariat, je to povezano z oblikovanjem?
Prepričan sem, da mora vsak oblikovalec predvsem poznati zgodovinske sloge, oblike in ornamentiko preteklih obdobij, to je osnova. Kako bo predmet moderniziral, pa je stvar talenta, poznavanja novih materialov in tehnologij. Kaj več je že umetnost.
Moderen unikat ali antika?
Moderno in starinsko, vendar pod pogojem, da so moderni predmeti kreativni, edinstveni in izdelani iz prestižnih materialov. Antikvitete pa imajo svoj čar samo, če so izdelane v originalnih obdobjih, sicer so bolj ali manj ceneni ponaredki.
Tekst: Katja Kozlevčar
Foto: Bojan Mihalič in osebni arhiv
Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice